Iemand ervaring met gordijnen verfen?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik heb een paar gele gordijnen, die wil ik groen verfen voor m'n zoon's jungle kamer.
    Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?
    Ik wou wel 1 pakje per gordijn doen, denk dat het anders niet goed wil.
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Op het pakje staat als het goed is precies hoeveel je nodig hebt. anders probeer je er toch eerst één, vind je het niet goed dan doe je het nog een keer over.

    Tenzij je gelijk goede donkere gordijnen wilt kan je idd gelijk twee pakjes doen.

    Gewoon experimenteren, komt vast goed.

    Succes !
     
  3. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    En even kijken of het van katoen of linnen is. Als er iets in zit van synthetische materialen, heb je kans dat die draden/vezels niet pakken. Dat geeft een raar gezicht. Hoeft niet altijd hoor... Maar dat staat vast ook op het pakje!
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ga je het in bad doen of wasmachien?

    wasmachien wordt een ramp , heb ik vorig jaar gedaan van creme naar groen

    kreeg allemaal vlekken omdat het gordijn te groot was en dus niet alle verf overal kwam

    ik bad kan je af en toe even je gordijn verleggen , maar ja ik had/heb geen bad :)

    succes
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    het hangt idd wel af vd stof, maar je kunt wel van geel naar groen !

    mocht je het in de machine gooien,..haha niet vergeten een paar keer na te spoelen ;)
    en idd niet teveel tegelijk !
    ik zelf doe meestal met mijn broeken 1 x en erna met een nw verfbakkie nog 1 x
     
  6. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik zou het inderdaad ook niet in de wasmachine doen, tenzij je van die tye and dye gordijnen wilt overhouden..... Voor helemaal groene gordijnen kun je het beste de wasbak of het bad of zoiets gebruiken, dan wordt het egaal groen !
     
  7. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Ik gebruik wel gewoon de wasmachien en dat gaat [rima,heb er menig gordijn mee geverfd.een pakje per gordijn is wel het verstandigdst als het grote gordijnen zijn.en de trommel niet te vol doen!succes!
     
  8. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Er zit nu 1 gordijn in de wasmachine, en zoals het er nu uitziet, ziet het er prima uit, zal straks een foto plaatsen.
     
  9. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    let er wel op dat als je helemaal klaar bent dat je de machine aan de binnenkant heel heel goed schoonmaakt,voorral de rubbers en hem 1 of 2 keer leeg laat draaien op kookwas.ander heb je straks meer geverfd dan je lief is.....Was een beginners foutje van mij ;)
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    De gordijnen zijn prachtig geworden, nu hopen dat het ook bij de kamer staat. Bedankt voor jullie adviezen.
     
  11. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    waar is nu de foto?ben wel benieuwd naar het resultaat!
     

Deel Deze Pagina