nou de islam roept ook niet op tot moord. ik leef echt alleen tussen moslims(maar ben er geen) en ken niemand die moordlustig is tegen over westerse mensen. dus ik geloof echt niet dat ze tot moord oproepen. (anders had manlief me 8 jaar geleden wel al in mijn slaap vermoord toch?)
Grrr...stelletje selectieve lezers Maar om terug te komen op die rapper Appa. Zulke uitspraken vind ik niet sporen. Hoezo vraagt Wilders om een kogel? Ik snap dat niet helemaal. Wilders verkondigd zijn mening openlijk en ziet graag de dingen veranderd. Dat dat niet in iedereens straatje past wil nog niet zeggen dat hij dan maar de kogel door zijn kop verdiend of dat hij er om zou vragen. Dat is hetzelfde als zeggen: zij kleedt zich zo uitdagend dat ze er om vraagt om verkracht te worden. Dat slaat gewoon nergens op.
Wie de schoen past trekke hem aan Noura heb niet jouw naam genoemd, omdat het niet alleen jouw reactie betrof. En ik zeg daarbij ook niet dat jij Marokkaanse ben evenmin als dat ik hier op het forum weet wie er wel of geen moslima is. Enkel sta ik er wel raar van te kijken dat men hier spreekt dat men niet moet uitgaan van dingen uitgezonden via de media, en dat je niet alle slechte moslims over 1 kam moet scheren puur omdat de media dit laat zien Ik vindt het dan meten met 2 maten als men wel uit gaat van de slechte reputatie van staffords (wederom ff bij 1 hond houden als voorbeeld) en hier klakkeloos in mee gaat zonder zelf enige ervaring met deze honden te hebben . Dat is wat ik bedoelde met meten met 2 maten En jij vindt het lullig dat ik achter de rug om hier een reactie plaats erger nog dat ik iemand aanval, houd op scheid uit zeg men voelt zich hier al veel te vaak te snel persoonlijk aangevallen, eens een keer verder lezen dan de neus lang is zou niet misstaan Dat ik in het betreffende topic er niets over gezegd heb, is puur en dat zul je zelf ook wel weten, als ik daar het voorbeeld aan zou halen zoals ik de vergelijking hier plaats zou ik weer het gezeik over me heen krijgen waar het op slaat om in een topic dat over honden gaat de boed over te gooien naar Moslims En jij vindt het wat anders om honden en mensen met elkaar te vergelijken, dat klopt, maar je snap denk ik heus wel hoe mijn vergelijking bedoelt is, en dat is dat ik het krom vindt, dat men hier spreekt dat men niet moet uitgaan van de dingen zoals beschreven door de Media omdat deze de realiteit niet weergeven, maar ik vindt dat hetzelfde zoals men dus spreekt over staffords en dan voornamelijk van personen die dit dus hier in dit topic uitspreken (moslima of niet)
ach ja Wizzle zo krom is het inmiddels....als je je mening uitspreekt die niet strookt met die van de ander en je wil dat liefst veranderen dan mag je een kogel verwachten en daar staat men dan niet vreemd van te kijken, dan moet je je mond maar dicht houden....
Ben het met je eens, vind het ook absoluut niet kunnen dat die rapper zulke uitspraken doet....maar....(er is altijd een maar )....ik vind wel dat Wilders het van te voren kan inschatten! Ik keur het niet goed, echt niet, maar met een beetje verstand kun je zelf ook wel inschatten dat je met bepaalde uitspraken mensen zo voor het hoofd kunt stoten dat dit soort dingen kunnen gebeuren... Dat is nou eenmaal zo...dat gebeurde ook bij Pim en Theo....ik denk dat zij heel goed wisten dat ze gevaar liepen door hun uitspraken en/of gedrag... Het is gewoon jammer dat we in een maatschappij leven waar ten eerste gekken zijn die zulke uitspraken doen en ten tweede zulke gekken zijn die zich geroepen voelen om iemand dan maar te vermoorden om die uitspraken....
het zal wel mee vallen met die vliegende kogels. denk dat de meeste hier op het forum nog nooit een wapen heeft vastgehad dan wel in het echt gezien
Precies Smoekie en Roelie . En dat is nu juist het zieke van dit alles. Dat je het haast verwacht en dat niemand er raar van staat te kijken wanneer het ook daadwerkelijk gebeurd. Kortom...je kan dus maar beter gewoon je eigen mening voor je houden. Niemand mag zeggen wat hij/zij vindt of wil. Dan leef je immers het langst. Maar wordt het daar ook beter van? Dat denk ik, niet. Er is altijd iemand nodig die opstaat en zegt: en nu is het genoeg. Om een bepaalde stroming te bewerkstelligen en om dingen te veranderen. En ik ben blij dat er zulke mensen zijn. Die man/vrouw (of ik het nu met ze eens ben of niet) verdiend een medaille en geen kogel.
quote="Roelie"]Ben het met je eens, vind het ook absoluut niet kunnen dat die rapper zulke uitspraken doet....maar....(er is altijd een maar )....ik vind wel dat Wilders het van te voren kan inschatten! Ik keur het niet goed, echt niet, maar met een beetje verstand kun je zelf ook wel inschatten dat je met bepaalde uitspraken mensen zo voor het hoofd kunt stoten dat dit soort dingen kunnen gebeuren... Dat is nou eenmaal zo...dat gebeurde ook bij Pim en Theo....ik denk dat zij heel goed wisten dat ze gevaar liepen door hun uitspraken en/of gedrag... Het is gewoon jammer dat we in een maatschappij leven waar ten eerste gekken zijn die zulke uitspraken doen en ten tweede zulke gekken zijn die zich geroepen voelen om iemand dan maar te vermoorden om die uitspraken....[/quote] Ja maar het zou niet zo horen te zijn Roelie . Hij moet als politicus (en jij als persoon) je mening kunnen en mogen uitspreken van hoe jij iets graag veranderd zou willen zien, zeker als je een politieke functie betreed, en dan vindt ik dat je niet bang hoeft horen te zijn dat als je iets zegt over de Islam of de Koran of wat dan ook er weer Moslims op de tenen zullen zijn getrapt (want degene die de bedreigingen uiten zijn 9 van de 10x moslim) omdat zij het niet met je eens zijn Tis toch van de zotte dat je bang moet zijn voor de reactie van Moslims als je aankaart dat je wbt de Islam dingen veranderd zou willen zien omdat ze niet goed passen in de Nederlandse samenleving of dat zij dingen niet accepteren zoals wij deze gewend zijn. Alleen al het voorbeeld dat je aanhaalt over Theo zegt al genoeg jij noemt Theo een gek om zijn uitspraken en dat is wat het zijn niets meer niets minder UITSPRAKEN maar zelfs op het uitspreken van je ding staat de doodstraf wie zijn die verkeerde moslims om zulke dingen te doen .DIE moslims verpesten het voor de goeden.. Maar vindt het ook al verkeerd dat als er iemand is (in dit geval Wilders) die vindt dat de Koran verboden zou moeten worden omdat deze gezien wordt als een gevaarlijk handboek voor extremistische moslims, dat hij daar het recht toe heeft, en dat het gewoonweg verkeerd is, dat diegene die zich daarover aangesproken voelen (en of je nou wel of geen moslim bent of aangetrouwd maakt niet uit) men niet raar zou staan op te kijken dat er vandaag of morgen iets met hem gebeurd Je kan hier in Nederland (en overal ter wereld) van alles zeggen behalve over de Islam of over de profeet Allah want daar staat vooraf al bijna de doodstraf op tis toch van de zotte, tis dan toch ook niet gek dat mensen een afkeer krijgen voor Moslims . En dat geld niet alleen voor Nederland, maar overal ter wereld Gelijk worden er dan Kerken, vlaggen e.d. in de fik gestoken, en mensen met de dood bedreigd..en soms wordt die bedreiging zelfs nog uitgevoerd ook . Dan kan men wel zeggen ja maar wij doen dat niet, waarom moeten wij ons bewijzen of waarom moeten wij ons verdedigen, hier kun je je idd niet tegen verdedigen, maar het zijn wel de feiten die voor zich spreken Je kan een sarcastische prent van God maken en in de kranten zetten, dan krijg je boze reactis van christenen maar meer dan dat ook niet, er wordt niet gelijk overal ter wereld door de christenen drukkerijen in de fik gestoken of de maker van de prent wordt dan niet gelijk door de christelijke bevolking waar dan ook ter wereld bedreigd .. Men moet ook kritiek kunnen aanvaarden, ik vindt de Islam ook maar niets evenmin als dat ik iets met een ander geloof heb. Maar ik moet wel het recht hebben om dat te zeggen en ik moet ook mogen vertellen dat ik graag stukken uit de Koran zou zien verdwijnen omdat deze vaak genoeg verkeerd worden geïnterpreteerd waarvan we de gevolgen al vaak genoeg gezien hebben ..
dat klopt Ruby maar ik heb het ook niet over personen hier op het forum zo slim ben jij zelf ook wel het gaat hier om de mafkezen in de "real world" die zich daar wel toe geroepen voelen omdat zij zich aangesproken voelen door de denkwijze van Wilders... en of dat zij zich geroepen voelen gehoor te geven aan die rap die onlangs gemaakt is en waar dit topic ook over gaat...
Smoekie, ben het voor een groot deel met je eens maar.... Ik vind dat je aan de ene kant natuurlijk je recht op vrijheid van meninsguiting hebt, aan de andere kant bestaat er ook zoiets als een moraal (misschien niet helemaal het goed woord)... Ook hier op het forum heb je vrijheid van meningsuiting, echter er zijn regels....nu zijn die regels hier opgelegd door Jan en Lotte, in de maatschappij en heb nu eenmaal ook regels, sommige opgelegd door de wet, sommige opgelegd vanuit het mens-zijn...snap je me een beetje? Niemand hier op het forum zou het mij in dank afnemen als ik hier ineens luidkeels verkondig dat ik vind dat alle homo's verbannen moeten worden naar Timboektoe (om eens een gek voorbeeld te noemen), ik zou zelfs sommige homo's er zo mee kunnen kwetsen, dat er misschien wel een specifieke homo met een superkort lontje en een pistool opstaat en me neerschiet... Goedkeuren...nee Verbaasd....nee Mening uiten is goed, maar als je gewoon zo doelbewust een bevolkingsgroep aan het onderuithalen bent, zo doelbewust racisme in de hand aan het werken bent...dan vind ik het niet verbazingwekkend dat er zoiets kan gebeuren... Misschien zou Wilders eens moeten leren om zijn uitgespraken eens wat genuanceerder te doen, ik heb het gevoel bij die man dat hij het er gewoon om doet, alsof hij geniet van de rel die het veroorzaakt.... Maar dan denk ik wel eens, zou die man wel eens stil staan bij het verdriet wat hij veroorzaakt? Kort gezegd: ík keur het niet goed wat die rapper doet, het mag en kan niet, maar ik vind dat Wilders er zelf om vraagt... Verder ben ik nu eigenlijk ook wel klaar met deze discussie, ik heb mijn punt gemaakt, 't was leuk en interessant maar ik heb er gewoon niks meer aan toe te voegen (en voor je het weet verveel ik me zo dat ik onzin dingen als verzoeken om cola, chips en een slotje ga uitkramen ) xxx Roelie
Ghehe...maar wij hebben ook een Smth & Weston in de kluis liggen hoor Nouja, ik kom er niet aan. Moet nix van dat ding hebben. Maar manlief heeft nu eenmaal de hobby en zit bij een schietvereniging. Dus eigenlijk heel braaf hoor
weet je wat ik nou niet begrijp. er word laatst een reactie geplaatst op een trouwjurk,dat iemand hem niet mooi vind. die persoon krijgt de wind van voren omdat ze rekening moet houden met de gevoelens van de persoon met de trouwjurk.want blijkbaar moet je iemand veren in zijn reet douwen. heel het forum op zijn kop. maar vanalles over iemands geloof/levenswijze schrijven kan wel,dan hoeft er geen rekening gehouden te worden met iemands gevoel. kom op zeg dat is pas meten met twee maten.
Ik vind het raar dat iemand zich dan geroepen voelt om die persoon die de jurk niet mooi vond terecht te wijzen. Ieder zijn mening. Wanneer iemand net naar de kapper is geweest en vraagt dan om mijn mening dan geef ik die ook. Dus als ik het dan niet mooi vind dan zeg ik dat ook. Als je dat niet wilt horen dan moet je ook niet om een mening vragen, vind ik.
Dat kun je toch niet vergelijken! Bij die trouwjurk gaat het maar om 1 ding: dat de bruid het mooi vindt. Daar hoef je niet over te discussieren. (Ik vind trouwens echt dat iemand die om een mening vraagt ook een mening moet krijgen... niet alleen maar zoetsappig geleuter. Vraag het me dan niet! ) Hierover kunnen we wel discussieren. En je mening geven zonder argumenten is geen discussieren. Het is de bedoeling dat we hier nog een hele tijd samen doorbrengen in dit land en dan is het nuttig om te horen wat iedereen erbij denkt, en vooral waarom. Kun je ook nog eens iets onderuit schoffelen...
maar hier is geen een moslim geweest die vraagt wat er van hun levensstijl gevonden wordt. ff ontopic: ben het niet eens met wat die extremisten doen,en ook niet wat wilders allemaal roept en wat die rapper oproept ook niet. leven en laten leven zoals iedereen dat zelf wil lijkt me het beste.
sluit me aan bij roelie en ruby ik vind dat je mening ook op een "NETTE" manier kan geven zonder iemands geloof of wat belangrijk en dierbaar voor hem is steeds neer te halen. begrijp nog steeds niet waar de grenzen liggen en waarom er verbaasd wordt gekeken als een moslim zijn mening op een onrespectvolle manier toont. Als wilders of theo dat doet wordt het goedgekeurd dan is er sprake van vrijheid van meningsuiting, maar als een moslim zijn mening geeft dan kan het niet? en even voor de duidelijkheid de rapper gaf zo ook alleen zijn mening dat hij dat vond hij heeft niet gezegd dat hij het gaat doen begrijpt iemand het? ik keur het nog steeds niet goed dat er zo wordt gesproken of het nou om wilders gaat of die rapper of wie dan ook. GEEF RESPECT EN DAN KRIJG JE RESPECT TERUG. verwacht geen respect terug als je iemands geloof zo neerhaalt want dat verdien je dan gewoon niet ik weet dat er een heleboel mensen niet eens zullen zijn met mij iedereen heeft een ander kijk op iets ik kan niemand dwingen en zal het ook niet doen. iedereen heeft een ander karakter en wat je niet goed vind vindt je gewoon niet goed hoeft niet perse dat de hele wereld het eens is met jou.