Ben het met je eens Imaan. Wat veel mensen nog wel eens vergeten "het is de toon die de muziek maakt". Je kan iets op verschillende manieren zeggen, nuances maken en rekening houden met een ander. Voor veel mensen is dat blijkbaar te veel gevraagd en willen ze vooral met een botte bijl hakken. En dan wordt altijd het recht van vrije meningsuiting erij gehaald. Tuurlijk, dat récht heb je ook, maar het is geen plícht! Je mág zeggen wat je denkt, maar daarom hoef je het nog niet altijd te doen. Klein beetje rekening houden met een ander is toch geen straf? Lijkt mij tenminste...
weet je smoekie,die vergelijking haalde je zelf aan. en dan denk ik gaan we weer. en toevallig kennen we zelf een aantal mensen met deze honden, en weet ik dus een beetje waar ik over praat. maar goed, ik zal verder kijken dan mijn neus lang is, deze is gelukkig niet zo lang, dus zo moeilijk zal dat niet zijn. nog wat, moslims hebben trouwens ook wel honden! tegenwoordig integreren ze steeds meer
ik bergijp wat je bedoelt maar op een andere forum kwam ik ook reactie van de rapper tegen waarin hij zegt dat hij heeft gezegd dat hij hem aanpakt het kan ook met woorden zijn heb gezocht naar het artikel waarin de rapper zijn kant van t verhaal vertelt maar kan hem niet terugvinden en ik bedoelde het over de kogel dat hij hem niet gaat schieten hij zou het wel willen maar heeft niet gezegd dat hij gaat schieten sorry als ik onduidelijk ben geweest even voor de duidelijkheid ik zeg het nog eens ik keur het nog steeds niet goed dat hij hem mag neerschieten ofzo
als rapper of wie dan ook, als je deze uitspraken doet, is dat gewoon een bedreiging. ik zou me er ook niet prettig bij voelen als iemand zo`n uitspraak zou doen. wat dit soort zaken betrefd mag het hier in nl best wat strenger worden. recht van vrije meningsuiting vind ik tegenwoordig ook meer een vorm van wie kan mekaar het hardst beledigen zijn geworden.
klopt, ging mij om de vergelijking dat "wij" niet mee moesten gaan met wat de media liet zien en aan de hand daarvan onze mening vormen... zo gaat het vaak ook met dit soort honden, vandaar die vergelijking..een mens en een hond vergelijken is idd iets totaal anders maar daar waar het om gaat is precies hetzelfde...namelijk dat je je mening moet vormen aan hetgeen je zelf hebt mee gemaakt.... en daarbij de dingen die je op tv ziet en hoort over extremistische moslims zijn vele malen hoger met een veel hoger dodental dan de incidenten met hondenbeten (ongeacht welk soort hond het betreft).... dat moslims geen honden zouden hebben, heb je mij trouwens ook nergens zien schrijven hoor, evenmin als dat ik het integratieprobleem ergens aankaart...dus wat dat er toe doet? heb het zelf nooit gezien moet ik eerlijk zeggen hoor moslims met een hond, en wij hebben hier ontzettend veel moslimgezinnen in de straat en omgeving wonen, maar geen enkel gezin heeft een hond, en de enige reden die ik van hen weet dat ze een "hekel" hebben aan honden is dat ze ze onrein vinden omdat ze overal aan snuffelen-likken etc.... dus tja er zullen heus wel uitzonderingen zijn die een hond wel leuk genoeg vindt om die "" ongemakken" voor lief te nemen... nog even wat betreft de opmerking zojuist over dat mensen als Theo van Gogh of Wilders hun mening uiten.....men heeft denk ik nog steeds niet door dat er een wereld van verschil zit, in het uiten van je mening (of die nou kwetsend is of niet) en het uiten van bedreigingen en oproepen tot moord zoals in de rap... degene die de rap een uiting van mening vinden en dat die valt onder de vrijheid van meningsuiting moet maar eens goed naar de tekst kijken...en anders back to school want dan zijn er een paar puntjes voorbij gegaan tijdens de lessen (in ieder geval dat men geleerd heeft het verschil tussen een mening en een bedreiging)...
@smoekie ik ben het grotendeels met je eens dat wij niet altijd onze mening moeten vormen door alleen te zien of te horen wat de media zegt. Er gebeurt van alles in de wereld maar de media laat vaak het negatieve zien en door een bepaalde groep vaker in het media te plaatsen roepen ze vaak "haat"op bij bepaalde mensen over het onderwerp. aan de ene kant heb je ook gelijk en daar ben ik het met je eens dat je een vorm van bedreiging niet kan zien als vrijheid van meningsuiting, maar ik ben het zo zat dat bepaalde mensen het zelf gewoon gaan uitlokken en als er dan wat gebeurt meteen aangifte ofzo indienen vind ik te triest voor woorden. Hij kon zijn mening gewoon uiten zonder een bepaalde groep te beledigen of een geloof neer te halen. Wilders begrijpt niet dat als hij de Koran gaat verbieden dat er een bepaalde groep is die vind dat hun "leven"ontnomen wordt. voor moslims is Koran heeeel erg belangrijk. en het is ook niet zo dat elke moslim die koran leest een terrorist is of geweld pleegt. Ik ken zat moslims die de Koran uit het hoofd kennen en toch lief en vriendelijk zijn voor hun medemens of het nou gaat om moslims of niet moslims. Ze hebben nooit geweld gebruikt voor wat dan ook. De moslimraad heeft wilders vaker uitgenodigd voor een gesprek,( dat vindt ik een goede actie van hun), maar waarom wil wilders er niet op ingaan? waarom wilt wilders gewoon geen normale discussie voeren met de moslimraad als hij denkt dat hij gelijk heeft? Volgens wilders roept de koran geweld uit. sorry hoor maar denken jullie nou echt dat al het geweld van de wereld met Islam te maken heeft. Laatst werd er een Wibra filiaal in amsterdam overvallen. De overvaller had een zwangere medewerkster van het filiaal geschoten. Was de overvaller ook een moslim? (is maar een klein vb.) er gebeuren zat van die dingen en niet alleen door Moslims. Door zo een uitspraak te doen laat wilders merken dat al het geweld met moslims te maken heeft en dat vind ik gewoon niet kunnen. Je kan niet iedereen over 1 kam scheren.Ook al is het je mening. rotte appels heb je overal tussen zitten dat betekent niet dat IEDEREEN dan zo is Het is een mening van wilders dat de koran geweld uitlokt het is GEEN feit. met een mening kan hij zoeits niet vragen of doen. Je kan de Koran verbieden maar door de Koran te verbieden krijg je geen geweldloos Nederland, daarom vind ik het een domme actie van hem. Hji zit in de politiek maar weet niet eens hoe je op een nette manier je mening kunt geven :thumbdown:
Imaan, Ik snap heel goed wat jij bedoelt, maar ik denk dat je (en de rest ook( mist waarom Wilders de koran zou willen verbieden(wat niet lukt)... als je kijkt naar al die gruweldaden die inmiddels in de afgelopen tientallen jaren gepleegd zijn waarbij men roept dat het Allah's wil is, en dat ze verzen uit de Koran halen om hun daden te vergoeilijken kun je toch enigzins wel begrijpen dat het voor veel mensen een bedreigend boek is... tuurlijk is niet elke moslim terrorist hehe... we hebben het hier dan ook constant (en dat ontgaat de meeste nog steeds) over die radicale moslims die de verzen (waarbij je dat andere boek nodig hebt om de tekst te begrijpen) aanhalen om hun daden te verantwoorden, in dat opzicht en door dat soort moslims is de koran in de ogen van veel mensen (waaronder Wilders) gewoon een gevaarlijk boek die vele mensen inmiddels niets dan ellende heeft gebracht... het enige wat ik niet kan begrijpen is dat hetgeen ik nu voor de zoveelste keer probeer uit te leggen aan iedereen voorbij gaat..... tuurlijk is de koran voor vele een grote leidraad in hun leven, maar voor vele andere niets meer dan een ellendig boek....en dat moet ook gezegd kunnen en mogen worden, als hij dat boek graag verboden ziet worden, is dat zijn goed recht om te mogen zeggen, ook door middel van de argumentatie die al reeds zo vaak gegeven is... en dat hoeft niet "bestraft" te worden door een rap waarin een of andere mafketel bedreigingen uit, die weer een andere randdebiel aanneemt om het daadwerklijk uit te voeren, en dan de reacties dat men er niet van staat te kijken dan denk ik poe het wordt ook wel erg ook... het is nog niet gebeurd of men heeft het al voorzien en begrip voor... ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen en als ik veel reacties lees over de afgelopen pagina's vindt ik het walgelijk te lezen dat vele andere dit blijkbaar "normaal" vinden...
Het is als je het nieuws de afgelopen paar jaar gevolgd heb wel degelijk een feit dat de Koran gebruikt wordt om terroristische acties goed te praten, alsof Allah ze dat heeft opgedragen (jihad etc etc)... je krijgt misschien geen geweldloos nederland (het betreft jammer genoeg niet alleen nederland wat de koran betreft)... maar het het verbieden ervan of in ieder geval het herschrijven ervan (dat de stukken die verwarring oproepen bij degene die de teksten dus blijkbaar anders opvatten dan bedoelt) zal men toch een andere reden moeten verzinnen om hun daden te vergoeilijken....dat is wat ik bedoel....
Zullen we het chips, slotjes etc. verhaal maar eens achter wegen gaan laten. Een keer zo'n grapje is leuk maar nu komt het bijna in elk topic wel terug. Graag ontopic reageren of niet reageren. Dat soort zinloze berichten worden in het vervolg gewoon verwijderd! Elmo
Herschrijven lijkt me sowieso onmogelijk. Want wie bepaalt wat de juiste interpretatie is? Verbieden omdat het door een klein groepje als legitimatie wordt gebruikt voor misdaden lijkt me ook geen goed idee. Daar tref je de overgrote meerderheid mee die de koran als leidraad voor hun leven hebben en niets met geweld van doen heben. En zou een verbod juist niet averechts werken? Ik moet toch eens de koran die hier in de boekenkast staat gaan lezen...
tja hoe dat met herschrijven zit weet ik niet, verbieden denk ik niet dat hij het voor elkaar krijgt, maar als er wat aan te doen is mag het van mij. Jij hebt het over een klein groepje die de koran als legitieme wordt gebruikt voor misdaden...het kan dan misschien een klein groepje zijn in vergelijking tot de rest van de moslims...de slachtoffers die dat kleine groepje maken zijn er mijn inziens toch echt veel te veel.... er wordt immers door de moslims zelf gezegd dat men een ander boek nodig heeft om bepaalde verzen te vertalen, als ik iets kopier en plak (een niet zo positief vers om het zachtjes te zeggen) wordt mij verteld dat ik daar een verkeerde interpretatie aan geef en dat voor dat soort verzen een ander boek nodig is om de vertaling en betekenis te weten... als dat boek zo moeilijk is (niet voor maar voor de moslims zelf want anders hadden ze geen ander boek nodig) waarom dan niet de betekenis ervan direct in de koran zelf vermelden...zodat verwarring achterwege blijft.. dat is iets waar ik steeds op blijf hameren dat ik niet begijp waarom een 2e boek nodig is, om een 1e te begrijpen.
laten we een ding goed begrijpen, dat de daden eigenlijk los staan van de koran. Wilders is maar stom aan het praten want dat hij maar soms kijkt wat er in de bijbel staat. daar staan niet allemaal mooie dingen in. echt provocatie waar die mee bezig is.
Ja maar het zou niet zo horen te zijn Roelie . Hij moet als politicus (en jij als persoon) je mening kunnen en mogen uitspreken van hoe jij iets graag veranderd zou willen zien, zeker als je een politieke functie betreed, en dan vindt ik dat je niet bang hoeft horen te zijn dat als je iets zegt over de Islam of de Koran of wat dan ook er weer Moslims op de tenen zullen zijn getrapt (want degene die de bedreigingen uiten zijn 9 van de 10x moslim) omdat zij het niet met je eens zijn Tis toch van de zotte dat je bang moet zijn voor de reactie van Moslims als je aankaart dat je wbt de Islam dingen veranderd zou willen zien omdat ze niet goed passen in de Nederlandse samenleving of dat zij dingen niet accepteren zoals wij deze gewend zijn. Alleen al het voorbeeld dat je aanhaalt over Theo zegt al genoeg jij noemt Theo een gek om zijn uitspraken en dat is wat het zijn niets meer niets minder UITSPRAKEN maar zelfs op het uitspreken van je ding staat de doodstraf wie zijn die verkeerde moslims om zulke dingen te doen .DIE moslims verpesten het voor de goeden.. Maar vindt het ook al verkeerd dat als er iemand is (in dit geval Wilders) die vindt dat de Koran verboden zou moeten worden omdat deze gezien wordt als een gevaarlijk handboek voor extremistische moslims, dat hij daar het recht toe heeft, en dat het gewoonweg verkeerd is, dat diegene die zich daarover aangesproken voelen (en of je nou wel of geen moslim bent of aangetrouwd maakt niet uit) men niet raar zou staan op te kijken dat er vandaag of morgen iets met hem gebeurd een vergelijking van de koran en het boek mein kampf is toch wel erg onbeleefd hoor sorry.