Wilders doet aangifte tegen rapper

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    @Smoekie
    Ik begrijp wat je bedoelt en ja tuurlijk is het voor jou als niet moslim
    als je om je heen kijkt een soort bedreiging.

    maar ehmm laat ik het zo zeggen. Geef toe dat sommige radicale moslims
    de Koran "gebruiken" en in de naam van Koran allemaal aanslagen enzo
    plegen terwijl de Koran het juist verboden heeft.
    Je mag geen vrouwen en kinderen betrekken bij een oorlog of wat er te maken heeft met geweld, maar die mensen doen het toch,omdat ZIJ dat willen
    Het ligt aan hun karakter begrijp je en niet aan het geloof.
    Als hun de teksten van de Koran verkeerd opvatten is het toch niet de schuld van de Koran?
    Er staan duizenden dingen en "regels" in de Koran maar die voglen ze niet.
    Als wilders de Koran wilt verbieden moet hij van te voren een paar andere dingen regelen waardoor agressie, ongelukken en geweld afnemen.
    Ik geef maar een vb. ( ik ben er zelf ook tegen maar dit is de taal van wilders ;) )
    hij moet ook de honden die te vaak negatief in het nieuws staan dood laten gaan.
    Alcohol moet verboden worden dat leidt ook naar ongelukken en geweld.
    Drugs moet verboden worden en sigaretten ook is ook slecht voor gezondheid vooral als je meerookt want dan heb je er niet zelf voor gekozen.

    ik weet dat dit allemaal "domme"voorbeelden zijn en ik ben het zelf er ook niet mee eens.
    maar zo denken de meeste moslims ook over wilders nu
    ik hoop dat je nu begrijpt wat ik ermee bedoel :oops:
    het is heus niet mijn bedoeling geweest om een stempel te plakken op iedereen en de genoemde vooorbeelden of iemand hiermee te kwetsen.
    sorry dit moest er effe uit.
    Ik hou er niet van om iedereen over 1 kam te scheren en kan er ook niet tegen als iemand zoals wilders dat doet.
    het zijn gewoon geweldadige radicale moslims die dat doen zo zijn ze gewoon het komt niet door het geloof.
    als dat door het geloof zou zijn of de koran zou iedereen die de Koran leest een radicale moslim zijn.
    Ik geef toe dat er aanslagen worden gepleegd door radicale moslims.
    maar zij "gebruiken" de islam en de koran op een verkeerde manier.
    je kan niet iest in het algemeen helemaal verbieden alleen omdat er een paar van die domme mensen zijn die ervan houden om aanslagen te plegen.


    @Lana


    dat bedoel ik nou dat hij een helig boek voor de moslims vergelijkt met min kampf :thumbdown:
    als hij zijn mening gewoon op een nette manier had gegeven zonder iemand te KWETSEN dan zou ik anders over wilders denken.
     
  2. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    Moslim Raad nodigt Wilders uit voor 'constructieve dialoog'

    RIJSWIJK - De Nederlandse Moslim Raad heeft Geert Wilders en diens partij PVV uitgenodigd voor een "constructieve dialoog" om de polarisatie en gevoelens van angst in de Nederlandse samenleving te bestrijden.

    De raad begrijpt de zorgen van Wilders en de vele Nederlanders die op zijn partij hebben gestemd, maar meent dat de PVV-leider de Koran niet de schuld kan geven van gewelddadige acties van individuen of groepen.


    Met de uitnodiging reageert de raad op het pleidooi van de PVV-leider voor een verbod van de Koran. Het samenwerkingsorgaan van moslimorganisaties van diverse pluimage heeft Wilders in het verleden vaker voor een gesprek uitgenodigd, maar de PVV-leider is daar nooit op ingegaan.

    www.nu.nl



    Waarom is Wilders er nooit op ingegaan?Hij kon het al vanaf het begin makkelijk oplossen door te praten en discussieren.
     
  3. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36

    Hoi Lana wilde even melden dat ik het helemaal met je eens ben
     
  4. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    wat ik me eigenlijk ook afvraag.
    als het gaat over vrije meningsuiting.
    waarom word het heilig boek waar mensen in geloven dan verboden.
    Dat wil zeggen dat deze mensen geen recht hebben op een vrije meningsuiting.
    En geen recht op hun geloof.
     
  5. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    @Lana

    he he eindelijk iemand die mij begrjipt :)
    ben het helemaal met je eens ;)


    Ik heb erover nagedacht ik ga mij niet meer druk maken om wilders
    verdient hij gewoon niet als hij denkt dat het zo makkelijk is dan mag hij dat denken.
    krijgt het toch niet voor mekaar :rolleyes:

    wat hormonen niet allemaal kunnen doen zeg :oops:
     
  6. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    :D
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Dat wat jij nu zegt, is precies hetzelfde dat ik constant herhaal.... dat het door de radicale moslims komt die de Koran misbruiken voor hun aanslagen (misdaden)...

    waarom omdat zij de koran waarschijnlijk te letterlijk nemen wbt de teksten die ze nodig hebben om hun daden goed te praten...

    en ik vindt het dan wel degelijk de "schuld" van de Koran als men een 2e boek nodig heeft (weet ff niet hoe jullie dat boek noemen) om teksten te vertalen zoals ze bedoelt zijn...wat is daar dan het nut van...

    tis toch van de zotte (in mijn ogen) dat je een 2e boek nodig hebt om een ander boek volledig te kunnen begrijpen?

    vandaar mijn reactie verander de Koran dan zo dat er geen 2e boek nodig is...vertaal de tekst zoals deze bedoelt is dan onder het stuk dat vertaling of uitleg nodig heeft. zo moeilijk lijkt me dat niet.

    Op die manier kunnen radicale moslims niet meer lachend met de Koran in handen staan als zij weer eens een of andere aanslag hebben gepleegd....nu is het nog steeds zo dat zij met dat boek (koran) in handen staan te zwaaien na weer een of andere terroristische actie waarbij weer honderden doden zijn gevallen....

    en wbt die honden waar jij het over hebt....er is in Nederland al een wet die bepaald dat sommige honden (zonder stamboom) worden afgemaakt dus daar hoeft wilders niets aan te veranderen, elke politiek partij heeft zijn eigen programma waar het zich mee bezig houd....

    en de media doet met die honden precies hetzelfde als met de moslims maar waar de moslims de media afzeikt wbt hoe hun de dingen neerzetten over moslims gaan zijzelf wel mee wat andere dingen betreft zoals ik nu dat voorbeeld aanhaalde over die staffords....


    gr.smoekie
     
  8. Niet meer actief

  9. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oei, is geen compliment voor Elmo ....
     
  10. Niet meer actief

    Ja hoor Ruby ik lees vrolijk mee hihi, lang leve google...... Ik zei toch dat het een trauma was van d'r... :) Kan er enkel nog harder om lachen.... ;)
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :thumup: :thumup:
     
  12. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    stond op rtl nieuws vanmorgen
     
  13. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar waarom vind je dat een duimpje omhoog dan?

    Ik zie het hele nut van dat artikel niet zo. Als we toch gaan beginnen, waarom niet Allah gewoon God gaan noemen?
    (niet dat mij het wat boeit hóe de naamstelling is)
     
  14. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja dat kan ook,

    ging mij meer op 1 zin:

    Muskens stelde verder: "Het kan God wat schelen hoe wij hem noemen. Daar staat hij boven. Dat zijn onze problemen. Wij zijn allemaal bezorgd dat God dat erg zou vinden. Dat God dat blasfemie zou vinden. Helemaal niet. Wij hebben dat uitgevonden om ruzie over te maken"
     
  15. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh idd, dat is wel goed gezegd van hem ;)
     
  16. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    democratisch gezien noemen we:

    god voortaan allah en de koran voortaan bijbel :idea: :idea:

    eerlijke verdeling en iedereen tevreden toch? :) :)

    hoeft de koran ook niet meer herschreven te worden want de bijbel is volgens mij zonder 2e boek makkelijker te begrijpen.
    (weet ook niet alles van de bijbel hoor, maar denk dat ie makkelijker te lezen is)
     
  17. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Goh, wat is de kerk tegenwoordig toch modern.
     
  18. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    He Nienke dat is een mooie van je... :thumup:

    dat is dan wel net zo eerlijk.. ;)
     

Deel Deze Pagina