Wilders doet aangifte tegen rapper

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ik dnek dat het niet echt de bedoeling is om iemand te gaan googelen en kijken wat die ander op een forum heeft gezegd we zitten hier allemaal voor onze privacy neem ik aan!
    k zou maar niet op de mijne googelen dan kom je bij sex forums hahahahah ;)
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    daarom zeg ik ook dat ik jou en vele andere heel goed kan begrijpen, maar ik kan zijn standpunt ook heel goed begrijpen met als reden die ik je even terug al heb gegeven...

    en het enige wat ik een klein beetje hoop, is dat jij andere mensen (waaronder Wilders, waaronder ik) een klein beetje kunt begrijpen vanwaar die ideën vandaan komen en waar die angsten vandaan komen.

    Daarom zeg ik ook dat wat mij betreft die Koran niet verboden zou moeten worden, maar haal er dan de stukken uit die andere op het verkeerde been kunnen zetten...die stukken waardoor nu al die gruweldaden vergoeilijkt mee worden met dat boek in de hand....

    dat zou zo veel ellende uit de wereld halen denk ik, want wat moeten ze dan aandragen als reden?
    Nu is het uit naam van Allah....

    maar als duidelijk is dat Allah dat soort dingen niet zo(letterlijk) bedoelt heeft kan het toch alleen maar gunstig uitpakken....

    en daarbij eindelijk die "kl*te straffen" eens verhogen....

    niet zo rigoreus als in Amerika maar toch echt wel stukken hoger dat je je 3x achter de oren krabt of je wel iets zult doen waar een "goede straf" aan vast zit...

    gr.smoekie
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    @anstefay

    mij maakt het geen worst uit wat iemand op een ander forum doet of zegt...

    vandaar dat ik ook zie dat het een actie - reactie gebeuren was en nog daterend uit 2004 ook... ;)

    ik zou niet eens weten waar je uitkomt als je op smoekie googled wil het niet eens weten ook denk ik..(ben wel eens een andere smoekie ook tegengekomen ;) )
     
  4. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Dat iemand een discussie wil aanzwengelen over verzen uit geloofsboeken wil ik nog in meegaan.


    Maar dat iemand het specifiek op de Islam heeft gemunt, in het geval van Wilders, valt echt niet onder de vrije meninsguiting te scharen.

    Come on mensen, laten we alsjeblieft niet recht praten wat krom is.
    Want in dat geval moet er 1 lijn getrokken worden en moeten extremisten ook kunnen zeggen wat ze willen.

    Dat Wilders een kogel door zijn kop krijgt hoop ik niet.
    Als moslima geloof ik in de wijsheid van Allah, en deze woorden van deze man doen hem echt niets.
    Ik geloof wel dat iedereen krijgt wat hem toekomt, is het niet in dit leven dan is het wel daarna.


    Dus ik hoop dat domme gastjes als Appa hun bek houden zodat we ons kunnen richten op waar het werkelijk om gaat: dat Wilders erg terugverlangt naar de tijd van Hitler.........
     
  5. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    smoekie, mensen hebben geen boek nodig om anderen gruweldaden aan te doen.

    De gasten ( waaronder Appa) die bedreigingen uiten hebben nog nooit een Koran in de hand gehad laat staan 1 gelezen.

    Het enige wat radicalisering in de hand werkt zijn uitspraken als die van Wilders.
     
  6. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Daar ben ik het mee eens. Hij zet mensen tegen elkaar op en dat is nu precies wat we NIET kunnen gebruiken.
     
  7. Niet meer actief

    Gut , dus wel een reactie van mij , uit 2004 .. in een topic dat niet over moslims ging , maar over gedeporteerde asielzoekers ..en door een troela verpest werd die het nogal grappig vond om iedereen ( niet moslim/marokkaan ) voor kaaskop(trut) uit te schelden.
    Op een forum, dat bekend staat om zijn leden die er niet vies van zijn om Nederlanders/niet moslims uit te schelden en hun haat te uiten over Israel.
    Het zou je sieren als je de volgende keer de hele lap tekst hier neerplant , en niet een zinnetje . Ik had je hoger ingeschat !
     
  8. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    meiden laten we het lekker hier bij houden en gewoon niet meer googelen of de persoon er zelf mee aanspreken via pb en niet zo uitgebreid op het forum!
     
  9. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    knap dat je mij hoger inschat als je mij niet kent.

    het verbaasd me gewoon dat je een discussie op gaat zoeken op een marokkaans forum.en telkens hier topics opent over islamgerelateerde onderwerpen.

    ja niet goed gekeken naar datums,en misschien niet echt gepast om het te quoten.
    maar er is jou ook al in meerdere topics gevraagd waarom je telkens iets uit probeert te lokken.en ben dus ook in die topics op die forums waarop jij reageerd gewezen.
     
  10. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    [​IMG]

    Om even weer ontopic te blijven, ik sta ook totaal niet achter de acties van Wilders. Maar om dan meteen maar een kogel door zijn kop te willen jagen, dat gaat echt te ver.
    Helaas sta je hier in Nederland nergens meer raar van op te kijken :(
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    en je zegt wel een heel stuk terug dat ik me er niks van aan moet trekken dat mensen zo denken.

    wil jou wel horen als jouw kind dadelijk thuis komt aangehuild omdat ze uitgescholden is op haar afkomst of kleurtje.
    dan trek je het jezelf ook aan,want dan is het een aanval op je eigen bloed.
     
  12. Niet meer actief

    Door wie? :rolleyes: Ik weet het denk ik al... :rolleyes: :rolleyes:
     
  13. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    @ruby28 was het tegen mij?
     
  14. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nee tegen linda.
     
  15. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    meiden latenw e het lekker gezellig houden das toch het beste voor iedereen denk ik!
     
  16. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Gaaap....wordt tijd om erin te kruipen.

    Vermoeiend dit soort discussies.
     
  17. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik hoop idd dat er geen “mafkezen” zijn die nog meer van die raps verzinnen, en nog meer dat er niet van die halzen zijn die hier echt in woord en daad gehoor aan gaan geven…

    Maar wbt die zin over de tijd van Hitler, dat vindt ik een verschrikkelijke aantijging…en die vergelijking kun en mag je ook niet maken, zeker omdat jijzelf ook wel weet dat dat toch wel een heel ander iets was.

    Het enige waar Wilders naar toe terug wil, is naar de tijd waarin het met Nederland nog “goed” ging en de krantenkoppen niet bol stonden van ellende (je weet wel naar welke ellende ik refereer) de tijd waarin je je nog “veilig” voelde maar tegenwoordig niet meer, en tja veel van die angsten komen voort uit dingen die veelal met moslims te maken hebben en dat kun je gewoonweg niet ontkennen, je kunt hooguit de media op zijn kop geven dat die daar telkens weer de aandacht aan gaven…


    (veel) mensen hebben inderdaad geen boek nodig om gruweldaden uit te voeren.

    Maar tis neem ik aan jou welbekend over welke gruweldaden ik het hier heb, en waar het ook om gaat….en dat is het feit dat veel “radicale” moslims de koran simpelweg te letterlijk nemen en daar ook naar leven (wtc – spanje etc etc) allemaal uit naam van Allah.

    En die Appa of hij nou wel of niet de Koran in de hand zou hebben gehad (kun jij niet weten) hij handelt vanuit zijn gevoel als “aankomend radicale”moslim zijnde, en in Nederland hoort het zo te zijn dat welke uitspraak wie dan ook doet, welke plannen wie dan ook heeft, je nooit en te nimmer op mag roepen tot haat, laat staan moord…

    En alles wat er gezegd wordt over de Koran, over de Islam, over Allah, bij alles wordt er door Moslims zo heftig gereageerd dat men daarmee weer in de hand werkt dat het zo moet zijn dat je je mening niet mag verkondigen. En dat is wat hij doet, zijn mening verkondigen als mens en als politicus wat een groot goed is (was) in Nederland , zeggen dat hij de moslim cultuur zoals vaak negatief in het nieuws als iets “stupide” ervaart waarin vrouwen “geen of weinig rechten”hebben, waarin men radicale terroristische acties pleegt met de Koran als handboek.

    Ik vindt dat ik het recht mag hebben om te zeggen dat ik graag zou zien dat er geen moslim cultuur zou zijn, waarom omdat ik daar niets mee heb, veel dingen heb ik als weinig positief ervaren maar als ik eerlijk ben gaat het mij niet eens om de moslim cultuur alswel het geloof, ik zie het geloof (welke dan ook) als een gevaarlijk iets, want alle oorlogen en ellende worden gevoerd vanuit verschillende geloofsovertuigingen en als die er niet zouden zijn, zou de hele wereld er heel anders (veiliger) uitzien…

    Maar ja dat is dromen met de ogen open…maar daarom kan men nog wel proberen de “ellende” in te teugelen….Ik denk dat het wat Wilders betreft niet zou uitmaken dat hij nu zegt dat hij de Koran wil verbieden (wat niet kan omdat wij buiten vrijeheid van meningsuitging ook vrijheid van godsdienst kennen) of dat hij zou hebben gezegd dat er stukken teksten uit de Koran verwijderd zouden moeten worden (die stukken die gebruikt worden door radicalen om hun daden goed te spreken)…..
     
  18. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ga jouw voorbeeld volgen, tis mooi geweest weer...zonder dat je er erg in hebt is het al past midnight ;)

    wens jullie in ieder geval een goede nacht...

    goodnight...slapetito...nighty night! ;)
     
  19. catz

    catz Lid

    5 mei 2007
    11
    0
    0

    :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
     
  20. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Tsja smoekie, ik kan er ook niets aan doen dat ik bij kreten als '' de Koran verscheuren'' en de Koran verbieden associaties krijg met perioden in de geschiedenis waarin het ook allemaal zo begon.

    Ik kan en zal die vergelijking ook trekken, omdat ik echt vrees dat we die kant op gaan.
    En in welke zin is het anders?
    Het is natuurlijk niet zo dat er moslims gedeporteerd worden, maar moet het zover komen voor er ingezien wordt dat wat hij doet echt niet onder de vrijheid van meningsuiting valt?

    De tijd waar Wilders naar terug wil, is voorbij finito.
    En dat heeft niets met de dreiging van de Islam of de Koran te maken.
    Dat is over de hele wereld gaande en niet alleen in Nederland.
    Het is de tijd waarin we leven.

    Welke gruweldaden uit de Koran doel je op dan?
    Want daar ben ik heel erg benieuwd naar.
    In de Koran staan dingen die je (als je wil, maar daar heb je dus niet alleen de Koran voor nodig) kan interpeteren als op deze tijd van toepassing.
    De meeste moslims echter ( het gros zeg maar) weet echt wel beter.
    Daarnaast heb je een groep die de onrechtvaardigheid in de wereld ziet: landen die een monopoly status hebben en landen die onderaan de maatschappelijke ladder staan en iedere keer dat ze een tree hoger willen gaan teruggetrapt worden.
    Vroeg of laat zal er een groep opstaan die daar tegen in gaat.
    En die gebruik maakt van de middelen die zij hebben.
    Bij moslimterorristen is dat het geloof wat zij gijzelen.
    Bij een andere groepering is het weer een ander middel.

    Grappige is dat ik over het terorrisme allleen Spanje, London en WTC hoor.
    De daden die gepleegd werden in Marokko, Saudie Arabie, Turkije, Bali, Egypte en nog een aantal Islmaitische landen wordt blijkbaar niet als terorrisme gezien.
    Want dat zou impliceren dat we een endezelfde vijand hebben en dat het dus niets met de Islam te maken heeft.

    En inplaats van dat er gezamelijk tegen dit soort uitwassen opgetreden wordt, creeert Wilders met zijn uitspraken ( die tsja nu eenmaal onder de vrijheid van meningsuiting vallen) meer wrevel, meer segregatie en uiteindelijk meer radicalisering.
     

Deel Deze Pagina