http://nl.wikipedia.org/wiki/Anticonceptie anticonceptie is wel verboden. Het doel des levens is tenslotte de voortplanting. Aldus de RK kerk. Dat het gebruikt wordt wil niet zeggen dat het mag.
nou nou sommige reacties begrijp ik effe niet sorry maar wat ik merk door bepaalde berichten is dat alle geweld van de wereld te maken heeft met islam en moslims sorry hoor maar overal zie ik dingen gebeuren die ook door NIET moslims worden gedaan banken overvallen meisjes verkracht pedofielen noem maar op dat is toch ook geweld?/ waarom wordt er daar niet opgelet volgens mij zjin de daders niet allemaal 100% moslim tuurlijk voel ik me aangesproken door de uitspraken van mensen zoals wilders Als die mensen uit niets iets gaan lullen over mijn geloof wat niet 100% de waarheid is dan kom ik OOK OP VOOR MIJN MENING is toch een vrij land? iedereen mag zijn mening geven toch als een moslim rapper dat doet dan kan t niet als een imam dat doet dan kan t niet maar als een niet moslim zomaar wat lult dan is t vrijheid van menginsuiting wat een hypocriet zeg ik zeg niet dat ik vind dat iemand zomaar iemand mag vermoorden daar ben ik optegen en daar is ISLAM ook op tegen want iets wat jij niet hebt gegeven mag je ook niet nemen hier bedoel ik t leven van een mens mee. wat mij nu begint te irriteren is dat alleen door een bepaald groep mensen de hele groep zwart wordt gemaakt. en oh ja hoe wilt wilders de koran verbieden net of er geen mogelijkheden meer zijn om t te lezen domme actie van hem vraagt zelf om problemen
Amaranta, dat was precies waar ik aan dacht. Dat veel gelovigen zich inmiddels niet meer zoveel aantrekken van die regeltjes is een andere zaak. Dat is Verlichting. En dat gebeurt bij de Moslims hopelijk ook.
Dit is wel heel erg OT en een zijweg maar... Sommigen leiden uit de opdracht gaat heen en vermenigvuldig u af dat anticonceptie verboden is ja. Maar het staat er niet... Bovendien wordt in dit stuk ook het verantwoord ouderschap genoemd. Hiermee wordt bedoeld dat met behulp van Natural Family Planning bepaald wordt wat de vruchtbare periode van een vrouw is. Dan doet men aan onthouding. Dit is ook een vorm van anticonceptie (die prima werkt overigens). Dus is de katholieke kerk niet zozeer tegen anticonceptie maar tegen bepaalde vormen.
Nee dat is waar. Periodieke onthouding 'mag'. Niet dat het lekker werkt, maar het mag. Het is in ieder geval een feit dat mensen zich er in de westerse wereld weinig van aantrekken en in gebieden waar de kerk veel meer te vertellen heeft wel.
Pfff.... die priester in het dorp van mn ouders is 'opus dei' Als je hem moet geloven mag je helemaal niks dus. Die doopt (en in zijn ogen ook terecht) geen kinderen die buiten het huwelijk om geboren zijn. Die trouwt geen mensen die eerst samengewoond hebben. De veroordeeld mensen die soms op stap gaan.. En ga zo maar door....
Deze man is echt erg. Een meisje zat eens in de kerk, en wat was nogal benauwd dus ze deed haar vest uit. Heeft hij zn preek onderbroken om te zeggen dat we niet op het strand lagen en dat ze dr vest maar weer aan moest trekken. Het dak van de kerk lekte. Dus had hij aan de 'gemeenschap' gevraagd of ze wilden bijdragen aan de reparatie. Vrijwillig. Heeft die man opgeschreven wie er allemaal gedondeerd hebben, en is vervoglens naar de huizen gegaan van de mensen die het niet gedaan hebben....
Hij heeft overigens ook de begrafenis van mijn broer gedaan. Als hij had geweten dat mijn broer zelfmoord had gepleegd had hij hem waarschijnlijk niet eens begraven.
De Opus Dei is een zeer extrimistische kant van de RKkerk. (Die kerel uit de da vinci code was ook opus dei) http://nl.wikipedia.org/wiki/Opus_Dei Naar het schijnt staat de katholieke ker niet helemaal achter hun, maar dat weet ik niet zeker
Er zijn extreme moslims, christenen en roomskatholieken, maar er zijn ook extreme niet gelovigen dus kunnen we nou eens ophouden met elkaars geloof af te zeiken Ik voel weinig respect voor de medemens hier en het doet me pijn dat het geloof hier flink naar beneden gehaald wordt. Is dat de bedoeling.. Zo niet kunnen we beter dit topic sluiten.
Ik heb het over de katholieke kerk, dat is ook niet hetzelfde. En of het in de bijbel staat weet ik niet. Maar het is wel verboden door de kerk.
Ik heb het zelf nu over de RKkerk. Daar heb ik het al de hele tijd over. En ik weet 100% zeker dat de RKkerk het verbied.