Er zal ook heel veel goeds uitkomen. Maar ook daarin verschillen de meningen. Je zou een topic over kunnen openen. Het goede van het geloof ofzo.
De tien geboden? Als iedereen zich daaraan zou proberen te houden zag de wereld er heel anders uit...
helemaal mee eens schelden doet wel degelijk zeer,en zeker als je niet begrijpt waarom je uitgescholden wordt. kijk eens hoeveel volwassen mensen nog steeds problemen in de maatschappij ondervinden omdat ze als kind gepest zijn.
nou en dat is wat ze dus ook bedoelen met de islam,als alle moslims gewoon volgens het boek zouden leven zou er geen ellende zijn. maar dan was ik niet met mijn man en dan waren mijn kinderen er niet
Maar ja zelfs van de 10 geboden zijn meerdere versies dus welke is de juiste? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden Is dit nou niet juist het hele probleem, dat mensen alles naar eigen inzicht interpreteren en dat vervolgens verkondigen als dé waarheid? Volgens mij heeft ieder redelijk normaal volwassen mens genoeg inlevingsvermogen en verstand om zelf wel te bedenken wat wel en niet door de beugel kan...daar heb je niet eens een geloof voor nodig...
Er is maar 1 echte bijbel, daarop zijn een hoop versies maar die komen allemaal van die ene bijbel...(bij de christenen dan...) Trouwens "het boek" is een makkelijkere vertaling van de bijbel maar daar is ook niks mis mee.
Is dit niet een beetje de pot verwijt de ketel..... Dit is natuurlijk iets wat jij vindt...maar dat hoef ik niet zo te vinden.. Zelfde geldt voor de moslims..zij vinden dat zij moeten naar de Koran..
Ze vroeg mij naar een positief iets van het geloof en ik geef een voorbeeld. En de tien geboden zijn dingen waar toch bijna iedereen achter kan staan? Niet liegen, vreemgaan, je naaste liefhebben enz? Zal ongetwijfeld ook in ongeveer deze bewoordingen in de koran staan...
Lies, ik snap wel dat je je zo aangevallen voelt. Zo voelt dat waarschijnlijk voor de Moslima's ook als het gaat over de Koran verbieden. De reden dat ik de bijbel erbij haalde was omdat er veel in staat waar mensen zich tegenwoordig in het Westen niet meer aan houden. En dan noem jij die anticonceptie een slecht voorbeeld (Ok, periodieke onthouding mag), maar zo worden er natuurlijk ook steeds 'slechte' voorbeelden uit de Koran gehaald. Die vervolgens zo worden geinterpreteerd dat iedereen op zijn achterste benen staat. De meeste christenen nemen het niet meer zo nauw met de voorschriften uit de bijbel, wees eerlijk. Ik noem dat Verlichting. Daarmee maak ik jouw geloof echt niet belachelijk. Als jij er veel steun aan hebt en je voelt de beperkingen niet als gevangenschap: vooral zo doorgaan. En voor de anderen: bevrijd jezelf!
En nog even ontopic. Ik keur niet goed dat Wilders een kogel door zn kop krijgt. Maar, we leven in een maatschappij waar dit wel zomaar kan gebeuren. En ik denk ook dat dit gaat gebeuren. Wilders krijgt de kogel. Net zo goed als dat ik denk dat Bush ook een kogel gaat krijgen.
Noor, ik voel me niet echt persoonlijk aangevallen, maar vind het jammer dat het geloof in zo'n slecht daglicht komt te staan. Ik ben er van overtuigd dat als je je zou verdiepen in de kerk waar ik dan heen ga (evangelisch) dat je aan de sfeer voelde dat het juist bevrijdend werkt ipv een het gevoel van gevangenchap.. Je voelt de liefde voor de medemens weer stromen in deze steeds harder wordende wereld. Je wereld gaat juist open en mensen reageren dan hierop met "dat werkt voor jou misschien maar niet voor mij" dan is mijn vraag: Ben je er wel eens geweest? Zo niet, proef de sfeer en praat dan nog es mee.