Wilders wil grenzen sluiten om ebola

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door naatasja, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik ben sowieso een voorstander van Wilders,en op veel vlakken met hem eens(nee,niet met alles)...en ben ook hier voor.Al denk ik dat wat el1983 voorstelt een betere optie is.

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Zeker weten mee
    Eens!!

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helemaal mee eens.Is toch van de zotte dat bezoeker vanuit dat gebied gewoon weer worden ingevlogen en helemaal nu bekend is geworden dat 13% van de Ebola patiënten geen koorts heeft gehad tijdens het ziekte proces.
    Die temp. meting is schijnveiligheid.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    2weken quarantaine zou ik zeggen.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Blijkbaar hebben we in NL geen rechtstreekse vluchten vanuit ebolalanden als ik minister Schipper moet geloven. Ze gaf aan dat het controleren een schijnveiligheid geeft.
    Frankrijk en Engeland die wel rechtstreekse vluchten hebben voeren de controles wel uit.

Je zou er voor kunnen kiezen mensen die korter dan 2 weken geleden in een risico gebied zijn geweest niet toente laten of in een soort van quarantaine te plaatsen.

Moet wel zeggen dat ik het heel lastig vind om te bepalen of we nu bang moeten zijn of niet. Eigenlijk zijn er niet zoveel mensen ziek in verhouding met het aantal mensen wat in die gebieden woont.
    Wordt het te groot gemaakt door de media? Of moeten we 100 kleuren schijten.
    Ik heb echt geen idee.

6. adi

adi Niet meer actief

Kijk, dit soort simpele gedachtengangen worden opgeroepen door uitspraken van Wilders.

Vluchtelingen zullen met Ebola Nederlandse bevolking uitdunnen? Een zieke Afrikaanse vluchteling is al lang en breed doodziek voordat ie Nederland heeft bereikt.

Wat Wilders eigenlijk bedoelt maar niet uitspreekt, is dat de grens dicht moet voor alle westerlingen die reizend door Afrika of werkend in die gebieden de virus per vliegtuig meenemen naar Europa.

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Lijkt me economisch gezien niet zo'n strak plan. De wereld is zo klein geworden dat je niet zomaar meer grenzen kan sluiten zonder ernstige economische gevolgen. Het is te hopen dat er heel snel een goed en goed beschikbaar medicijn wordt gevonden.

Wat overigens niet wil zeggen dat niet-noodzakelijk verkeer niet zoveel mogelijk beperkt moet worden en strenge controles belangrijk zijn.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    De controles en screenings zouden op z'n minst een stuk strenger moeten worden want volgens mij is NL weer veel te laks en wachten ze eerst weer 'rustig' af. In mijn woonland is dit niet het geval en zijn ze super streng hiermee gelukkig. Of alle vluchten uit die landen verbieden wat drastisch is ja, ook omdat die mensen via andere routes arriveren, maar het is duidelijk dat er wel ingegrepen moet worden ipv afgewacht! ;)

9. adi

adi Niet meer actief

Nederland heeft net als alle EU landen gekozen voor onderling open grenzen, dat kun je niet vergelijken met andere landen die deze niet hebben.

Maar wat is super streng? Hoe controleren ze in dat land dan of iemand Ebola virus bij zich draagt? Vooral binnen de 2 weken incubatietijd? Wordt elke vliegtuigpassagier aan een medische test onderworpen? En welke dan?

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Alle beetjes helpen.
    Anti Wilders mensen kunnen wel roepen dat hij eigenlijk een andere bedoeling heeft maar hoe gekleurd is díe mening.
    Helemaal niets doen en weeeer afwachten tot het misgaat is helemaal geen optie.
    De beste stuurlui staan aan wal. Probeer tenminste íets.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoezo weeeer afwachten? Hebben we ooit eerder met zoiets te maken gehad dan?

En ik snap niet wat vluchtelingen uit Syrie met Ebola te maken hebben?

12. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Wilders is i.i.g niet een van de beste stuurlui, dat is één ding wat zeker is. Hij komt altijd met ideeën die je niet kunt waarmaken. En denk dat deze man meer wakker ligt van zijn plannen (die nooit uitvoerbaar zullen zijn) om hier geen enkel buitenlander meer toe te laten, dan dat een doodzieke Nigeriaan met ebola de grens binnen komt.

Syrië en ebola begrijp ik ook niet. Of het is door de NOS die concludeerde dat ook deze land in "meer of mindere mate" betrokken is door de ebola epidemie. Terwijl daar de epidemie niet is verschenen, maar wel in de VS Texas. ;)

Dan nog liever alle buitenlanders uit de VS terug sturen dan de mensen uit Syrië.

En van de week is er een man in Duitsland aan ebola overleden, dus dichterbij is het al.

13. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home

wat probeert hij dan? hij roept alleen maar dingen net als anders
    en die zijn ook nog eens niet uitvoerbaar ja het liefst wil iedereen dat ebola hier niet komt
    maar een beetje mens snapt toch zelf ook wel dat zulke dingen niet zijn tegen te houden?
    het is wachten tot de eerste ebola patient zich in nederland meld en wie gaat er dan het hardst roepen dat hij een geweldige oplossing had?
    tja zijn aanhangers zullen het weer roerend met hem eens zijn ;)

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heeft alleen zin als we wereldwijd het luchtruim sluiten met Libië, Siërra Leone en Guinnee voor bepaalde tijd en restrictie voor passagiers ( controle) met een paspoort uit die landen vliegend vanuit andere werelddelen. Vluchtelingen over land kunnen het virus niet verspreiden, dat overleven ze niet.

En daarbij als een malle vaccins bij maken!

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dit heeft helemaal geen zin. Want er komen ook Nederlandse hulpverleners in het ebola gebied gewoon weer terug naar huis. Stel dat zij ondanks alle strenge controlles toch besmet blijken te zijn?

16. tuc

tuc Niet meer actief

Haha dat is niet gekleurd maar een feit;)

17. adi

adi Niet meer actief

Wanneer is het dan al misgegaan? Mensen hebben niks aan zulke loze kreten...
    Over welke pandemie heb je het nu concreet die al heeft plqatsgebonden in Nederland en waar Wilders al voor gewaarschuwd had?

En wat is dan het concrete voorstel? Niemand meer toelaten die uit een land reist waar gevallen van ebola zijn geconstateerd? hoe wil je dat realiseren met onze oostburen?

Graag concrete zaken roepen. Dat zou voor heer Wilders ook een goede les zijn..

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zie de link met Syrie en Ebola ook niet echt...Syrie ligt volgens mij toch echt in het midden oosten en dus niet in west afrika ;)

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Oeps, ik lees het artikel ook verkeerd zie ik nu:)
    Ik las dat Wilderszei dat onze grenzen dicht moesten voor alle vluchtelingen.
    Dus niet het stukje over dat hij eigenlijk bedoeld dat dit alleen geld voor de landen waar de ebola heerst.
    Mijn excuus :)

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ach..Wilders heeft weer eens een onuitvoerbaar plan verzonnen gebaseerd op de angst van de mens.
    What's new....

Deel Deze Pagina