ja inderdaad. Ik snap zoiezo niet dat in DAT gebied nog geland / gevlogen op word. Temperaturen e.d. heeft geen zin is uit onderzoek gebleken dus dan maar niet meer uit die landen laten vliegen of ernaartoe gaan. Ik ben nog veel subtieler mijn man en heel veel andere mensen zijn nog veel harder in hun mening, vind dat je wel voorzichtig ermee moet zijn...
Ik hoop toch echt niet dat op het moment dat Nederland getroffen wordt door een vreselijke ramp de hele wereld de rug zou keren en geen enkele vorm van hulp zou bieden. Mensen die ebola meegenomen hebben uit getroffen landen zijn allemaal hulpverleners. Het lijkt me duidelijk wat die daar aan het doen waren. En ik denk dat die heel bewust waren van het risico dat ze liepen, en TOCH de mens in nood gingen helpen..
Hmm, ik vind het een hele lastige kwestie. Het is altijd makkelijk om te oordelen vanaf een afstand... Ik ben wel van mening dat er meer voorzorgsmaatregelen moeten komen aangezien het een heftige maar ook ingewikkelde kwestie is. Ik denk dat het dan ook het beste is, om voorlopig de grenzen te sluiten, en de controles aan te scherpen. Het zal nu waarschijnlijk niet mogelijk zijn om het waterdicht te houden, maar ze zijn nu in principe wagenwijd open, en dat is nogal een verschil. Het is natuurlijk onwijs hard om dit te doen, maar daarentegen zit niemand te wachten op een wereldwijde uitbraak, dus preventie is wel van toepassing.
En ik kies bewust om m'n kinderen te beschermen dat andere mensen dat risico aangaan is hun besluit maar zodra ze hiermee miljoenen mensen in gevaar blijven is het aan onze regering om ons te beschermen . Is toch logisch dat je zieke mensen / gebied in quarantaine houd?
Maar dat gaat toch niet werken. Je kunt toch niet een heel land afsluiten. Geen hulpverleners meer sturen of hulpgoederen zorgt er juist voor dat het keihard gaat uitbreiden. De inwoners zullen uit noodzaak gewoon de landsgrenzen oversteken op zoek naar hulp en dan.. tja
Ah joh gewoon grenzen dicht gooien niks meer naar binnen en naar buiten en laat de mensen in West Afrika maar stikken . Dan kan ons niks overkomen!
Ik vind zeker wel dat er nog hulpverleners en goederen heen moeten gaan maar ik vind wel dat mensen die daar vandaan komen eerst in quarantaine moeten om uit te sluiten dat ze geen ebola hebben mee gebracht. Wat dat betreft ben ik het eens met er moeten maatregelen komen maar ik denk niet dat het haalbaar is alkes uit te sluiten maar iets voorzorgmaatregelen zou niet verkeerd zijn .
Voorzorgsmaatregelen zijn inderdaad belangrijk, laten we daar eerst maar eens mee beginnen. Zoals ik eerder aangaf artsen en verpleegkundigen krijgen geen cursus niks, GGD heeft een folder uit gegeven wat ze moeten doen wanneer er iemand is met symptomen. Verder niets. Preventie is zo belangrijk!
Het is gewoon heel eng. Want de mensen die daar symptomen krijgen die gaan zelf dokteren i.p.v. naar het ziekenhuis, want daar hebben ze een nog grotere kans om het op te lopen, als ze het al niet hebben. De mensen die zich een vliegticket kunnen veroorloven, zien dat als uitweg, en daar begint het allemaal mee...
Eens hulpverleners eerst in quarantaine evt vluchtelingen ook eerst. Dat scheelt al enorm en als het niet perse nodig is dan niet doen. Familiebezoeken bv dan maar even niet. Prioriteiten stellen beter NU even streng dan straks spijt!
Wilders blaat weer als een schaap,... En zoekt de pers op en krijgt weer eens te veel zendtijd. Wie zegt dat de regering niet al veel meer besproken heeft. Maar met onuitvoerbare plannen naar buiten komen staat zo stom. Dus maken ze een echt plan die iets minder ondoordacht is en iets beter werkt,......
Ja, maar kijk eens hoeveel mensen gelijk "VOOR!!!!" roepen.... Eng mannetje blijft het, die Wilders :x
uit te sluiten dat ze GEEN Ebola hebben meegebracht???? Zou je lesboeken Nederlands er nog even op naslaan
"Het" en "weer", wat bedoel je daar precies mee? En wat ging er dan mis??? Graag je verhaal onderbouwen, niet zomaar iets roepen.. En hoezo wordt er niets geprobeerd? Hoe kom je daarbij? Niets persoonlijks, maar dat vage angstige geroep, typisch Wilders taal..
tutterdetuut.. wil je niet zulke opmerkingen maken? Je overtreed hierdoor de regels van Zwangerschapspagina! Beetje zonde als het topic hierdoor dichtgaat.