beste allemaal, wat voor dingen hoor je altijd in je auto te hebben? ik bedoel: parkeer schijf, ijskrabber, wat nog meer? wie kan me helpen groetjes
zo veiligheids tas zitten hoop dingen in die je moet hebben. Zoals gevarendriehoek, zo hesje enz. En niet vergeten vinden wij handig de EHBO doos
omdat we regelmatig naar frankrijk gaan hebben we standaard een grote deken in de auto liggen en een zaklamp. en met kinderen handig, een pak lotiondoekjes.
Ik heb in de auto: Een deken, gewoon zo'n plaid. Extra handschoenen. (voor het krabben, ben een koukleum) Extra muts. Reserve olie. Kleine fles ruitenwisser vloeistof, (gewoon overgegoten in een colafles) vooral in deze tijd van het jaar erg handig. Als het reservoir dan leeg is kan ik het onderweg bijvullen en thuis afvullen. (heb namelijk al eens op de snelweg zonder gezeten, en met die pekel is dat niet fijn) Krabber (uiteraard, al voldoet een cd hoesje ook in geval van nood) Lifehammer. Startkabels. Sleepkabel. Veel te veel cd's... Uhm, 't is wel veel... Ik heb een renault Scenic met honderduizend opbergvakjes die in mijn ogen allemaal vol moeten... O ja, en GEEN brandblusser... Ik hoorde tijdens mijn BHV cursus (gegeven door een bedrijf wat brandpreventie enz doet voor bedrijven) dat het heel slecht is voor de electronica om een brandje te blussen. Door dat bluspoeder word de bedrading enz aangetast, waardoor je maanden later weer ellende hebt, wat je dan niet meer kunt verhalen op die brand, omdat dat dan net meer te bewijzen valt. (aldus de verzekering dan, dat jij dat zeker weet doet dan niet ter zake) Verzekeringtechnisch gezien kun je beter je auto uit laten branden, dan krijg je gewoon alles vergoed. In sommige landen is het verplicht om een brandblusser te hebben, trouwens, ook als toerist. Edit: en natuurlijk luiers en doekjes, je wil neit weten hoe vaak dan al van pas is gekomen...
Klopt inderdaad!! Bij ons ligt er eigenlijk een hoop troep extra in de auto. hondendeken, adapters MC voor op de kinderwagen, regenhoezen, ramenwisser, handschoenen, tomtom + alle accessoires (yep in de auto), autoladers telefoons, zonnebrillen inderdaad luiers, mutsje, sjaal voor mij, zonneschermen, hondengordel, headset + oplader, snoeppapiertjes en lege blikjes redbull... sjies wat een troep.
Klinkt als onze auto ! We hebben hem toevallig dit weekend eens uitgebaggerd, wow, wel een verschil nu! Ik rijd wel eens met een vriendin mee en dan zegt ze 'let niet op de rommel hoor', maar dan denk ik 'welke rommel', ik zie echt niets.
haha bij ons in de auto is het ook 1 grote zooi. maar wij hebben ook een raamwisser in de auto liggen. heb de laatste tijd dat de binnenkant van het raam gewoon nat is. als ik moet wachten tot de verwarming alles heeft opgedroogd en ik fatsoenlijk wat kan zien duurt het eeuwen. dus even wissen en dan rijden maar. verder liggen er extra ruitenwissers,ruitenwissersvloeistof,plaid,cd's,regenhoes voor kinderwagen,zo'n setje voor een lekke band. hoef je geen reserveband te hebben. is een spuitbus met spul wat je in je lekke band moet spuiten en dan met een ander ding de band oppompen en dan rijden. dan gaat dat spul in het gat zitten en kun je naar de garage ermee. scheelt veel ruimte. uhm gevarendriehoek,extra lampjes,spullen voor tomtom,lege flesjes,snoeppapiertjes. hihi. hoesje waar het frontje van de radio in kan. dat was et wel zo ongeveer
Ik wil hem ook zo graag uitmesten en schoonmaken aan de binnenkant... vind alleen zo koud om dat nu te doen. Ik ben aan het uitstellen. Uitstel, afstel toch Altijd wel een heerlijk voldaan gevoel als ie dan weer schoon is.
O ja, dat soort spul ben ik dan nog vergeten... Een complete kinderwagen met toebehoren, omdat dat ding in de berging altijd in de weg staat... En snoepjes, hoe kon ik dat nou vergeten!! Ik heb altijd een doosje autodrop en een doosje zoete scheepsknopen drop naast me in het vakje staan... Hoe vaak ik al niet bijna gestikt ben onder het rijden omdat die stomme drop in mijn keel bleef hangen... Maar stug door eten hè?
Gewoon alles in een grote boodschappen tas kiepen , binnen uitzoeken en dan het benodigde terugleggen. Heb ik vandaag ook gedaan , tenminste... de volle tas hangt nog aan de kapstok