Will you marry me?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn man en ik vonden dat er voordat er kindjes kwamen, we eerst moesten trouwen. Daar zijn wij best ouderwets in. :D
    Maar ik heb altijd gezegd dat hij me wel moest vragen.
    Dus op valentijnsdag 2006 open ik mijn mail, nog voordat ik naar mijn werk ging. Want het jaar ervoor had ik een anoniem ecardje, en was benieuwd of weer iemand zoiets gedaan had. Maar daar vond ik een ecardje van mijn man!
    Met een zoetsappige tekst, en de vraag of ik met hem wilde trouwen. Was echt niks voor hem, zoiets, maar ik was allang blij dat ie me 'gevraagd' had. :D

Dus 's avonds toen ik thuiskwam van mijn werk, vroeg ik hem of ie dat echt meende.
    Hij zat toen achter de pc, en zei, '' Ja natuurlijk!'
    En ik heel droog: "Oh ja dan wil ik wel."

Niet romantisch dus, maar dat zijn wij beiden ook absoluut niet. ;)

2. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik ben gevraagd op het strand van Vlieland. Echt heel gaaf! Het was de hele dag stralend mooi weer, maar toen manlief me wilde vragen trok er vanaf de Noordzee een gigantische mistbank over het eiland, dus heeft eigenlijk niemand het gezien, heerlijk alleen wij tweetjes samen.
    Ohja en onze pup van iets meer dan 3 maanden die er tijdens het aanzoek vantussen ging. (hij liep los, moest ie nog leren hihi) Daar konden we dus gelijk achteraan rennen haha :D

3. Aura

Aura Niet meer actief

Ooh wat een leuke aanzoeken allemaal....maar vind die van mij nog het leukst hahaha....

1 januari 2006 ben ik ten huwelijk gevraagd....
    om 9 uur sochtends maakt mij man mij wakker, ik was nog helemaal brak van het oud op nieuw feest van die nacht....hij zei dat zijn moeder net belde dat er probelemen waren met haar telefoon en dat hij moest gaan kijken, en of ik meeging...ik zo:''nee heb geen zin ik ben moe''
    Op de een of andere manier kreeg hij mij toch mee, en de honden gingen ook mee....want dat vond zijn moeder opeens leuk...

Daar aangekomen zei mijn man oh ja...je had toch last van je keel...kom gaan we even dropjes halen....dus wij zonder honden in de auto...
    ik had nog niks door tot ik bordje ''Eindhoven'' zag staan...ik zo waar gaan we naartoe....toen zei hij dat hij een verassing had maar dat ik me er niet teveel van voor moest stellen.

Uiteindelijk 1,5 uur later ofzo komen we bij een mooi kasteel aan waar hij de auto parkeert...dus ik zeg nog oke en nu?
    Nou hier gaan we wat eten zei hij...en de honden zouden bij zijn moeder blijven.....
    Maar we gingen er ook nog en nachtje slapen.

Toen we in onze hotelkamer kwamen (echt prachtig!) zei mijn man (hobbyfotograaf) ooh ga even op het balkon staan dan loop ik naar beneden en maak ik dan een foto voor je.
    Ik heel bleu...ja is goed.
    Daar ging hij dan zittend op een knie....en ik had nog niks door...
    en toen vroeg hij of ik met hem wilde trouwen.....

Eerste 10 seconde dacht ik van uhhh heb ik dat goed gehoord? Maar natuurlijk ja gezegd en 4-8-6 was onze grote dag...een prachtige dag :D Achteraf bleek dat hij op oudjaars avond toestemming had gevraagd aan mijn moeder.....zoooo lief

Ben nogsteeds blij dat hij er zoveel moeite voor heeft gedaan...hier het hotel: Hotel Kasteel Geulzicht, romantisch kasteelhotel omgeving Maastricht en Valkenburg, in het Geuldal, Limburg::(Categorie: Limburgs kasteelhotel,hotel Valkenburg,hotel Maastricht-hotel in Berg en Terblijt)

4. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    We liepen in een park en gingen even rusten op een bankje.
    Mijn man vouwde een zakdoek uit en deed het aanzoek...we kenden elkaar een week!
    Ik zei meteen ja en we trouwden 1,5 jaar later en vieren deze maand onze 28e trouwdag :D

5. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Wat een leuk toppic!

Ik ben ten huweijk gevraagd op 14-09-06 in Sri Lanka.

Wij waren op vakantie en hadden een 3-daagse trip over het eiland.
    De eerste overnachting was bij een ontzettend mooi en luxe resort met allemaal mooie huisjes.
    Wij kregen de meest mooie en grootste die er was met een buitenbad en douche, mega bed, echt fantastisch.
    De bell boy vroeg al aan ons hoe lang we hier zouden blijven aangezien het zo luxe was, uhhh,1 nacht :).
    S'avonds in het restaurant gegeten en mijn man liep steeds naar de wc en was heel stil, ik dacht dat ie het echt niet leuk vond zo met mij, was gewoon stikzenuwachtig ;).
    Na het eten gingen we een stuk over het natuurreservaat lopen en hij wilde bij een boom kijken omdat deze zo mooi was, ik zeg nog doodleuk, we zijn nu al bijna 2 weken in Srik Lanka en je hebt nog naar geen enkele boom gekeken, nu opeens wel :(... en ik liep dus ook niet mee :p, hij doordringen en ja hoor ik loop een stukje mee en hij gaat op zijn knie en vraagt mij ten huwelijk....met ring en al

Ik heb, eerlijk gezegd, niet een hele romantische man maar als het moet weet hij het toch supergoed te doen

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik ben ook héél romantisch op de bank gevraagd. Lieverd, wil je met me trouwen. Toen zei ik nog nee.

Toen we zwanger wilden worden hebben we toch maar bedacht (in goed overleg) om toch te gaan trouwen. We waren van plan om een kleine bruiloft te houden, alleen met familie en nette kleren. Dus met mijn man zijn verjaardag hebben we de familie tussen neus en lippen door even verteld dat we gingen trouwen over ene half jaar.

Maar toen kwam het: manlief wilde per se dat ik in een trouwjurk ging trouwen en ja, dan ga ik heus niet bbq in de achtertuin! Dus in een half jaar hebben we een complete bruiloft georganiseerd met alles er op en eraan. Jurk, pak, bloemen, groot feest, band, lekker eten met familie en vrienden en zelfs 2 witte duiven ter nagadachtenis aan onze opa's.
    Het was een hele mooie dag!

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier was ik ook lekker dwars. was op een zondagmiddag in feb 2003 we hadden onze valkparkietjes rondvliegen maar me man wilde persee alle minuut gereedschap naar mijn pa trug brengen. dus ik "dan gaj e toch alleen " maar nee ik moets mee. dus zat met een sjaggie hoofd bij me ouders me van alles in het hofd te halen wat de vogeltjes deden wantr jah die vlogen alleen in huis rond.
    maar goed toen moest ik ook nog mee de tuin in ff kijken wat we daar wilden want wij zouden het huis kopen. wilde ik dus weer neit maar dus toch uiteinelijkgegaan. hing er helemaal achter in de tuin op het tuinhuisje een groot hart met erop wil je met me trouwen. en toen ik dat las ging ie dus op zijn knieen. dr zat daar op het terras champagne ed had me ma allemamaal klaargezet.

hij wilde wel groter uitpakken ook zei hij want had eerst bedacht om zon tekts in de lucht te doen ed. maar ik heb gauw dingen door dus had ie het maar zo snel mogelijk gedaan. en de dag ervoor had ie het dus ook aan me pa gevraagd.

we zijn toen in aug van dat jaar getrouwd. niet heel groot maar wel erg gezellig en lekker een groot tuinfeest ed. en paar dagen erna lekker op huwelijksreis naar disneyland. en heel toevallig waren daar ook de twee die voor ons trouwden in het stadshuis dat was wle grappig.

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Mijn man had als verrassing een weekend weg geregeld voor mijn verjaardag en een suite geboekt in het Kuhrhaus in Scheveningen. Bij aankomst stond er grote bos rode rozen en werd er kort na aankomst een fles champagne door de roomservice gebracht. Hij heeft mij toen op het balkon ten huwelijk gevraagd.

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    wat grappig zoveel ' onromantische ' aanzoeken!

hier gaat t ook lekker.

klingman praat openlijk over 'hoe zullen wij het vieren', maar hij vraagt me niet!!!!
    en- ik mag hem niet vragen want 'de man moet t doen' vindt hij!
    :(
    had m in zuidfrankrijk willen vragen. maar vlak daarvoor hadden we dit gesprek en hij zei echt ' dan zeg ik nee want ik wil jou vragen '
    TSK!
    lekker is dat! :D

ik verwacht dat als we weer zwanger zijn, hij het gaat doen. ik hoef geen romantische dingen, omdat ik weet dat dat heel ver van zijn aard af zou staan en hij dat alleen voor mij zou doen.

maar hem kennende (perfectionist) zal het toch wel iets meer zijn dan:
    ' hee muts!! trouwe???? '

;)

10. Debster82

Debster82 Actief lid

29 mei 2007
    170
    0
    0
    Mijn man heeft mij op 14-08-2007 ten huwelijk gevraagd. Hij heeft dit gedaan op het bruilofts feest van vrienden van ons. Iedereen wist ervan behalve ik natuurlijk ;).
    Hij deed die dag al een beetje vreemd maar hij zei ik ben wat aan het regelen voor onze vrienden.
    Toen alle gasten binnen waren en de openingsdans was geweest, klonk er ineens ons liedje ik dacht huh. En toen kwam die oplopen met een microfoon in de handen en vroeg of ik naar voren wou komen. Nadat hij een aantal lieve woorden tegen me had gezegd ( ik weet niet meer precies wat) ging hij op zijn knie en vroeg mij ten huwelijk.

Wij zijn op 26-05-2008 getrouwd toen was ik 23 weken zwanger. Hebben het erg klein gehouden alleen ouders, broers, zussen en beste vrienden.

11. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    hier ook heel makkelijk gegaan,zijn allebei niet zo super romantisch:)
    manlief had al vanaf dat we 2 maanden samen waren gevraagd;wil je trouwen ,maar ik zei steeds nee,das nog te vroeg.paar maanden later liepen we in de stad en hadden wat bij ringen staan kijken ''vriendschapsringen'' zitten vervolgens bij de v&d wat te drinken en hebben t over die ringen.
    dus ik zeg; ja , wat voor ringen gaan we dan nemen en manlief zegt,ja je weet dat ik wil graag zou willen verloven ,dus ik gelijk ja is goed doen we dat toch:p
    vervolgens mocht ik dus gemeentehuis enzo gaan bellen,maar zouden eerst voor geregistreerd partnerschap gaan.
    dus ik bel man op en zeg ja trouwen is eigenlijk t zelfde tegenwoordig dus dat kunnen we ook doen, zegt hij ja is goed doen we dat toch:D
    hij heeft me nog wel officieel op 1 knie gevraagd , met vrienden erbij tijdens een bbq
    verder hebben we het simpel gehouden omdat we als onze kinderen wat groter zijn t nog een x willen overdoen en hen t bewust laten meemaken

12. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij had me al gevraagd toen we een maand aan het rondreizen waren door Marokko, maar dat was tijdens een ruzie. Ik weet niet eens meer waar de ruzie over ging, maar hij had schijnbaar iets stoms gezegd of gedaan wat mij gekwetst had, en toen hij me ervan probeerde te overtuigen dat het hem speet en dat hij echt van me hield, vroeg hij of ik met hem wilde trouwen. Ik was zo boos dat ik niet eens antwoord gegeven heb, ik nam het ook helemaal niet serieus.

Anderhalf jaar later kwamen we tot de conclusie dat we toch echt moesten trouwen als we samen verder wilden, en hebben we het in onderling overleg besloten. We zijn heel klein getrouwd met alleen mijn naaste familie erbij, zijn familie kreeg geen visum om aanwezig te zijn dus vonden we het niet prettig om er een groot feest omheen te bouwen. Toch was het (afgezien van de afwezigheid van zijn familie natuurlijk) precies zoals wij wilden, een groot feest van 3 dagen past ook helemaal niet bij ons.

13. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    alweer bijna 9 jaar geleden: waren manlief en ik op vakantie in een park waar hij als kind vaak geweest was,hij kende daar de bossen op zijn duimpje zeg maar.
    We liepen savonds in het donker nog een rondje over het park(hij was kort daarvoor nog wat uit de auto wezen halen(was later smoesje had voorwerk gedaan) toen we langs het bos liepen zei hij : kom eens mee, ik wou niet maar moest, dus wij het pikkedonkere bos in en een flink eind ook nog, na een tijdje lopen en bijna struikelen over de boomstammen zei hij blijf even wachten bij deze boom en niet achterom kijken, toen hij me evenlater ophaalde had hij in een hartvorm kaarsen neergezet en in het midden gingen we staan, toen kreeg ik een koptelefoon op en luisterde ik naar 2 door hem uitgekozen liefdesnummers en toen ging hij op zijn knieen.Ohja waar we stonden was dus midden in een donker bos maar op een klein open plekje waar een klein meertje was dus aan de rand van het water.

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier nooit getrouwd, maar wel veel aanzoeken (van beide kanten)

weet niet meer hoe het is begonnen, maar is bijna een soort spelletje van ons, dat we elkaar om de beurt moeten vragen, maar op een niet-romantische manier.

in bed, ik: wil je met me trouwen?
    hij: snurk...
    volgende ochtend, ik: jouw beurt!

hij, in de supermarkt: wil je met me trouwen?

ik, in bad, cosmo aan het lezen, artikel over trouwen: hey l*l, kom es, wil je trouwen? die taart ziet er nl zo lekker uit!

en zo gaat dit al bijna 2 jaar. vraag me af of we ooit echt gaan trouwen, we vinden het allebei goed zoals het nu is, maar wie weet, ooit in de toekomst..

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Mijn vent had een ring in een verassingsei gestopt....met booschappen doen kocht hij, waar ik dus bij was 2 van die eieren...geeft mij er eentje buiten de supermarkt...maar het is donker en die prulletjes zijn vaak met losse onderdelen dus ik stop hem in me jaszak...voor thuis... een maal thuis was ik de ei vergeten. Hij opent z'n ei en ik bedenk dat ik er ook een heb..dus pak die erbij...stop hem nog voor de gein in z'n geheel in me mond...nou chocolade er af en speeltje open maken... **KLONK** stuitert er een ring op tafel! Mocht zelf verzinnen of ie voor het 6 jaar samenwonen was of voor het trouwen.. HA wat denk je?

16. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Oktober 2003 zaten we op de bank koffie te drinken. Manlief gaat naar de keuken komt terug en zegt je moet even in de keuken kijken..(er hangt daar zo'n memobord). Ik naar de keuken..staat er op het bord..will u marrie me? X..hij achter me aan lopen en daarna nog op zijn knieën..we waren toen 11 maand samen. In maart 2004 zijn we getrouwd.

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hahaha.... :D:D:D

18. Aura

Aura Niet meer actief

Sommige aanzoeken vind ik echt heel mooi andere daarintegen.....
    mijn (nu) man had mij echt niet tussen neus en lippen door hoeven te vragen....dan was het al bij voorbaat NEE...als hij voor het huwelijk als zo weinig moeite zou doen, hoe zou het daarna dat moeten?
    Maargoed zullen ook vast vrouwen zijn die nit van romantiek houden...hoewel ik me dat toch niet echt kan voorstellen.

19. Miniman

Miniman Niet meer actief

Hier hetzelfde, zelfs de laatste zin komt overeen! :D

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    op bonaire 2004 op het strand geschreven: wil je mijn vrouw worden op zijn knieen en toen kwam er een golf aan :)
    en nog altijd gelukkig getrouwd.

Deel Deze Pagina