ga er maar vanuit dat dit diertje wel degelijk pijn heeft hoor. Arm beestje Katten lopen vaak lang door voor ze laten merken dat ze pijn hebben. Deed die van mij ook, en ik voel me nog steeds schuldig dat ik t niet eerder gemerkt heb
Wat egoïstisch zeg! Zo ken ik iemand die wilde haar hond niet laten inslapen. Beestje was doof én blind en gewoon op. Liet ze dat beestje de hele dag in de badkamer, want hij liet al z'n ontlasting lopen. Maar inslapen ho maar, want dat vond ze zielig. Ik snap dat het heel verdrietig is als je afscheid met nemen van je maatje, maar zo laten creperen is echt heel fout. Ik hoop dat je je sm nog kunt overhalen, arm beestje...
Inderdaad! Mijn kat werd destijds geopereerd, penisamputatie ivm blaasgruis. De dierenarts heeft me opgebeld, terwijl hij op de operatietafel lag, en me gesmeekt of ze hem alsjeblieft mocht laten inslapen; er zaten letterlijk gaten in z'n plasbuis, veroorzaakt door de blaasgruis, of beter gezegd blaasSTENEN inmiddels...hij moet vreselijk pijn hebben gehad, maar heeft dat niet laten merken,sterker nog, hij klom de dag voor de operatie van balkon naar balkon! Ik heb echt niks gemerkt!! Ik voelde me echt afschuwelijk slecht, maar katten zijn meesters in het maskeren van pijn.
Nee. Gaat zeker niet om het geld. Ze zei. Klinkt zo makkelijk. Inslapen, maar als je er voor staat doe je het niet zo snel. Ja niet zo snel, maar hij is zeker al een jaar stekeblind em mankeert steeds van alles. Waar is de grens?
die grens is zij allang gepasseerd en ze is gewoon egoistisch bezig. ik snap best dat het heel moeilijk is na zo'n lange tijd. Zelf ook zeer moeilijk gehad en ik mis beide katten nog steeds enorm. Maar het was zeer zeker het beste voor ze. daarom zei ik al maar goed dat ik niet weet waar ze wonen etc want ik denk niet dat ik me zou kunnen inhouden. Klinkt misschien heel grof, maar ik kan er niet tegen als dieren moeten lijden.
Nee, ik vind dit ook zielig . Had al langer dat ik dacht van; is het nu niet klaar met dit beestje. Zo'n oude kat past zichzelf ook niet meer zo makkelijk aan als hij blind wordt bijv. Hij liep bij visite dan ook altijd maar zenuwachtig door het huis, niet wetende waar hij naartoe moest. Echt TE sneu. Nouja, ik zou het wel weten in ieder geval. Moeilijk of niet moeilijk. In zo'n geval kies je ook voor het welzijn van je ''dierenkindje''.
Als ik je verhaal zo lees, zou het inderdaad beter zijn als het beestje ingeslapen wordt. Dit moet je niet meer willen zo...gèrm..
Arm beestje . Ik kan er boos om worden als ik dit lees. Bijna 2 weken geleden heeft de hond van mijn ouders, de hond waar ik ook mee opgegroeid ben, een beroerte gehad. De arme schat had al wat meer mankementen want ze was oud, maar ze kon er nog prima mee leven. Tot de beroerte, ze liet haar urine lopen en hield haar eten niet meer binnen. 'S avonds is de dierenarts thuis gekomen en die heeft haar laten inslapen. Wij konden het haar niet aan doen om haar te laten lijden zodat wij het verdriet van haar overlijden nog niet zouden hebben. Hoe pijn het ons ook deed, ik was zo blij voor haar dat ze geen pijn meer heeft nu. De mensen uit de beginpost moeten zich schamen, bah. Hoe kun je zo egoïstisch zijn, in mijn ogen zouden ze niet eens meer een dier mogen na deze, ik vind dat je altijd moet doen wat het beste is voor het dier. Niet wat het beste is voor jezelf...
Toch begrijp ik niet hoe het zien lijden en aftakelen van je dier minder erg kan zijn. Daar zou ik meer verdriet van hebben dan als ik weet dat mijn dier uit zijn lijden verlost is.
Ik kan er eerlijk gezegd, zonder de kat te hebben gezien met mijn eigen ogen, geen oordeel over geven...
In mijn ervaring kunnen katten juist vaak uitstekend aangeven wanneer zij het genoeg geweest vinden. Van de drie katten die bij mijn ouders op (zeer) hoge leeftijd zijn overleden, hebben ze er eentje late inslapen omdat ze vanaf haar achterpoten verlamd raakte (o wat voelde ik me schuldig, ze had al jaren soms wat gek gedrag dus ik had haar nog eens even buiten gezet toen ze overal plaste, toen ze een paar dagen later niet goed meer kon lopen besefte ik dat ze er niks aan kon doen). De andere twee katten besloten zelf dat het klaar was, "mijn" kat deed dat duidelijk toen ze niet meer op haar zon- en uitkijkplekje op het hoge muurtje naast het huis kon komen, stopten met eten, trokken zich terug en waren binnen een paar dagen weg. Om ze dan naar de dierenarts mee te nemen zou een brute inbreuk met veel stress geweest zijn. Ik denk dus dat er niks mis mee is om af te wachten zolang het beest gelukkig lijkt.
MadeinUsa. Dat beest is niet gelukkig. Dat beest is oud, bang en nu ook nog eens rondjes aan het lopen tot hij zichzelf vastzet in een hoek om daar vermoeid in elkaar te storten. Overigens heb ik meer katten gezien die niet klaar er mee waren dan wel. En dat terwijl ze stervende waren. Mijn kat stortte met FIP gewoon in. Wat moet die pijn hebben gehad zeg.
Ben het met je eens ts dit is dieronterend snap best dat iemand moeilijk afscheid wil/kan nemen na zo lang met je beestje te zijn geweest. Ik hb zelf ook 4 kattenvriendjes hier maar dit is echt heel zielig ik zou dit als baasje erger vinden om aan te zien dan om op een nette manier afscheid te nemen dmv een spuitje wat het beestje vediend.
Zodra de levenskwaliteit en -vreugde van mijn huisdieren nihil zijn, vraag ik ook om een spuitje. Ik heb in mijn leven nu 8 huisdieren zien aftakelen, en dan is de dierenarts de beste optie.
Thja dan is het een kwestie van dat de mensen simpelweg het niet zien en er zelf geen afstand van kunnen doen, te gehecht?? Houden van betekend ook afscheid nemen en zeggen genoeg is genoeg.. Misschien even zelf de da bellen voor advies... Hun maken het vaker mee dat mensen hun dier niet in willen laten slapen
Precies wat ik dacht. Ik liep me ook al op te winden over de gedachten dat iedereen vanaf zijn pc/laptop/mobiel weet ik wat kan zien dat we hier te maken hebben met een blinde kat van 20, waarvan we eigenlijk niet weten wat het verder mankeert, die maar beter een spuitje kan krijgen. SO in kwestie hebben hierin aangegeven wat zij willen en TS kan daar haar rust niet in vinden. Dan ga je er naartoe, je pakt de kat op en gaat er even mee naar een dierenarts. Soms is een telefoontje naar de eigenaar niet voldoende. Eerst zien wat er is en dan pas beslissen.
Heb die kat een week geleden nog gezien haha. Dus ik weet het wel, Verder... Tsja je gaat niet iemands kat afpakken om 'dood' te laten maken. Of het nu beter is of niet. Dat kan je niet maken. Hetbis uiteindelijk HUN keus. Of ik het nu leuk vind of niet.