maak me zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy424, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hoi allemaal,

ik maak me een beetje zorgen. Ik ben er deze week achtergekomen dat ik zwanger ben, super leuk natuurlijk

Ik heb via ovulatietesten mijn eisprong opgespoord en deze was op 7 en 8 september, deze dagen zijn we ook aan het klussen geweest.

Ik heb een zeer onregelmatige cyclus dus heb gerekend vanaf 2 weken voor eisprong en zou dan nu 4.5 week zwanger zijn. De CB digital gaf afgelopen maandag 2-3 weken aan en dit klopt, maar gister gaf hij 3+ aan en dit zou betekend dat ik 5+ weken zwanger ben en dat klopt niet. Als ik op google zoek naar hoger hcg dan werkelijk aantal weken zwanger, komen er allemaal enge berichten naar voren over mola zwangerschap, buitenbaarmoederlijke zwangerschap enz.

zijn er meer mensen die dit hebben gehad of moet ik me echt zorgen maken?

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Zou om wat de test aangeeft daar geen zorgen om maken, zo een test weet het ook heus niet altijd goed. Voor nu genieten. Mocht je klachten krijgen die vreemd zijn dan aan de bel trekken.
    Plus bij de een stijgt hcg sneller dan bij ander dus kan me voorstellen dat zo een digitale test dus niet goed kan inschatten hoe ver je werkelijk bent.

3. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik heb de dag voor mijn NOD getest, en ik had ook een 3+ staan. Inmiddels ben ik 28 weken zwanger en alles gaat goed.

Je hoort het heel vaak, heel betrouwbaar zijn die testen niet, als het om het aantal weken gaat dan. Het is wel makkelijk om in de gaten te houden of je hcg oploopt of niet, maar het aantal weken klopt vaak genoeg niet.

En in jouw geval zit de test er maar een halve week naast. Dat is ook niet veel hoor.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn vk gaf aan dat die test qua tijdsindicatie niet klopt en dat het alleen je Hcg meet en dus niet precies hoe lang je zwanger bent.
    Hoog hcg kan wijzen op dat je lijf dat snel aan maakt en kan wijzen op meerlingen.
    Ik zou me niet te druk maken!

5. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    dank voor jullie reacties, ben een stukje gerustgesteld. Had nooit verwacht dat ik een zwangerschap zo spannend zou vinden dat ik er zo mega onzeker van wordt.

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Tip: niet googlen op symptomen etc, zeker niet als je zwanger bent, alleen maar ellende.
    Je hebt echt geen enkele reden om ongerust te zijn. En goed bedoeld: als het mis gaat, gebeurt dit vaak toch op een andere manier dan je zou denken (of googlen)

Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!!

Deel Deze Pagina