Hoeveel dagen..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door PandaBeertje, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hallo clubleden,

Als ik zou stoppen met de pil, hoelang moet je dam ongeveer tellen van je cyclus? 21 dagen?
    Ik was bij mijn eerste dochter in ronde 1 zwanger, geen gewone ongesteldheid gehad, volgens mij ging ik toen ban 21 dagen uit.
    Ik was zeg maar 23 oktober gestopt mer de pil, ik had dan 26 november de eerste positieve zwangerschapstest in handen, maar 3 of 4 dagen daarvoor was die nog negatief. Ik ben. Nog niet gestopt mer de pil hoor, en dat gebeurd ook nog miet, (eind 2016 pas), maar was gewoon weer even benieuwd, en vind het leuk om opdezelfde site weer te zitten :)

Liefs, PandaBeertje

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Volgens mij is het gemiddelde 28 dagen.

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Als je stopt met de pil heb je nog geen cyclus.Sommigen zijn meteen netjes na 28 dagen ongesteld en blijft regelmatig.Maar de meesten moeten écht wel eerst ontpillen,en dat kan wel tot een jaar of langer duren.
    Dat je de vorige keer meteen zwanger was,zegt niets over deze keer helaas...
    Je cyclus start pas vanaf je eerste echte menstruatie,dus niet vanaf je ontrekkingsbloeding.Wat niet wil zeggen overigens dat je geen eisprong kunt hebben tussen je ontrekkingsbloeding en je eerste menstruatie (maar dat heb je al ondervonden de vorige keer;)).Maar ook dat is dus niet standaard het geval.

4. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie.. ik begrijp natuurlijk dat dat niet weer het geval hoeft te zijn, wat je natuurlijk wel hoopt, maar dat is bij iedereen het geval (dat is trouwens wel gevaarlijk hoor, dat je de eerste keer zo snel zwanger bent geworden! Je kan beter de eerste keer er wat langer over doen en de 2de keer gelijk dan andersom, want diep van binnen ga je er toch een beetje op 'hopen' dat dat nu weer het geval zal zijn! Maar helaas, daar kun je niet van op aan!)
    Maar stel, ik raak wel weer in de eerste ronde zwanger, zelfde als bij m'n dochter.. wanneer zou je dan een test 'moeten' doen op welke dag na je onttrekkingsbloeding?

5. BMJunior

BMJunior Bekend lid

17 sep 2013
    556
    0
    0
    Ik lees eventjes mee 😊

6. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    :-D

7. BMJunior

BMJunior Bekend lid

17 sep 2013
    556
    0
    0
    Ik heb nog 9 dagen pil dan stoppen we er mee😄 Dus ben wel even nieuwsgierig !

8. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oeh wordt een spannende tijd!
    Ik weet ook niet hoe het bij mij zou gaan als ik de hele pil strip afmaak en dan voor een kindje zou gaan, ik was bij mijn dochter namelijk in de 2de week bezig en ben toen gestopt. Dus weet ook niet of dit nog verschil maakt? Weet iemand dat?

9. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het beste is als je gaat checken wanneer je eisprong komt. Dat kan met ovulatietesten, temperatuurmeting (of beide, nog beter) en je kunt het enigszins voelen aankomen, al is dat niet heel betrouwbaar.
    Vanaf het punt dat je eitje springt tel je er 14 dagen bij op. Daarna zou je kunnen testen.
    Meet je geen eisprong dan is de gemiddelde tijd 28 dagen, geteld vanaf de eerste dag dat je menstruatie begonnen is. Dit is niet zo betrouwbaar, omdat je niet weet of je cyclus alweer op regel is.

10. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik heb bij m'n vorige zwangerschap ook geprobeerd met ovulatietesten, maar vond dit maaar niks, het werkte niet bij mij ofzo hihi

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Nee die testen zijn ook niet heilig, zie vaak genoeg dat er geen eisprong gevonden kan worden terwijl hij wel is geweest.
    Het punt is, als je niet ongeveer weet wanneer je eitje is geweest, weet je ook niet echt wanneer je moet testen. Je kunt het na 28 dagen doen, maar een negatieve test betekent dan niet meteen dat je niet zwanger bent geworden, alleen dat je (nog) niet genoeg hcg hebt aangemaakt om het te kunnen meten, of dat je zelfs nog geen eisprong hebt gehad omdat de pil alles nog ontregelt heeft.
    Iig Succes met proberen de komende tijd!

12. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ja dat had ik dus ook, ik geloof dat ik op dag 28 een negatieve test had en op dag 30 of 31 was die positief.

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    persoonlijk zou ik de eerste dag van de ontrekkingsbloeding die met voldoende rood bloed begint aanhouden als eerste cyclusdag. Er vanuit gaande dat de cyclus dan meteen weer op orde is zou ik na een cyclus van 28 testen. Test je dan negatief dan zou ik elke week op een vaste dag even een testje doen zodat mocht je weer meteen zwanger zijn je dit niet pas veel later merkt ofzo.

14. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Hoi pandabeertje,

onze dochtertjes zijn bijna even oud. mijn is maandje ouder. ook ik was toen gestopt met de pil begin oktober en eind oktober had ik een positieve test in handen. Nu is het heelll anders gelopen. De eerste paar maanden maakte ik me niet druk want ik dacht dat het snel zover zou zijn. Nu zijn we in de 12de ronde beland:/ en het valt zwaar tegen. Ik hoop voor je dat wanneer jullie beginnen het gelijk lukt maar hou aub in je achterhoofd dat het ook langer kan duren!
    '
    succes meid!

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oeh ja dat hou ik zeker in m'n achterhoofd, maar je gaat er bijna wel 'van uit' dat het weer snel raak is, dat kan natuurlijk niet maar diep van binnen.
    Nou zegt dit ook niet zo veel, maar het zit bij ons wel iin de familie.
    Mijn moeder was bij alle 3 de kinderen ook erg snel volgens mij ook allemaal direct na de pil zwanger, mijn zus ook en ik dus ook, dus ja je hoop is groot, maar je kan er nooit van uit gaan... Vandaar dat ik het liefste nog eerder dan augustus 2016 stoppen wil want je weet maar nooit, maar ja straks is het wel in één keer weer raak.. :p

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Toen ik gestopt ben met de pil in augustus, heb ik 28 dagen aangehouden. Na 28 dagen was ik nog niet ongesteld. Test gedaan, maar die was negatief. Op dag 30 kreeg ik bruin bloedverlies en ik dacht dat mijn menstruatie eraan zat te komen. Het bruine verlies ging over in iets rood bloedverlies, maar niet zo erg als ik gewend was. Na 4 dagen, op dag 33, heb ik opnieuw getest en die test was positief.

17. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Precies 't zelfde hier, behalve het 'bloedverlies'.. dag 28 negatief dag 30 of 31 positief! :D

Deel Deze Pagina