Mijn meisje is geboren met een hele mooie bos haar. We zijn hier erg blij mee..... das toch teken dat ze op mama lijkt die had dat als baby ook. Maar nu is ze een echte wilde bras en beweegt veel haar hoofdje als ze liggend speelt en reageert op alles wat ze ziet terwijl ze speelt. Nu heeft ze een aantal kleine knoopjes achter in haar haar. Deze worden er meer en groter.... Wat zouden jullie hiermee doen? Afknippen of laten zitten.... en waarom zouden jullie het een of het ander doen? Ben erg benieuwd twijfel een beetje wat ik er mee zal doen... Groetjes KnuffieQ
Ik zou ze afknippen want uitkammen is toch niet te doen bij zo'n klein kindje.Het haar is nog zo dun en breekbaar dat je het wschl gewoon kapot kamt.Ik zou het dus zo doen maar dat is ieder voor zich. Gr Ingrid.
Bedankt voor de reacties alvast het haar ziet er al redelijk dof (kapot) uit door het wiebelen. Uitkammen lukte niet met een zachte borstel. En nu ziet het er toch wat onverzorgd uit. Misschien toch uitknippen? Nog meer mensen met een mening hierover? Ik hoor ze graag.
Mijn dochter heeft lange krullies en ik kam het eruit. Bij dat baby borstel heb ik ook een baby kam gekregen. Eerst vond ik het zielig, maar ze reageert er niet op dus t zal wel mee vallen. Vanaf 3 a 4 maanden kreeg ze pas echt klitten. Dus redelijke leeftijd om het er uit te kammen. Weet niet hoe jong jou uk is?
onze uk 10 weken. Het haar krult ook een beetje nu het langer wordt. Ga het morgen eens met die andere kam proberen uit te kammen na het douchen thnx voor de tip: ikdus
Gebruik anders een antiklit shampoo van zwitsal...mischien helpt het met kammen erna...zou het zelf niet zo snel knippen denk ik...
Nou ik zou ze echt niet zomaar knippen. Idd eerst proberen ze voorzichtig er uit te kammen of borstelen. Toen mijn dochtertje nog wat jonger was (ook vanaf de geboorte een giga bos haar) gebruikte ik zo'n meeneem borsteltje voor volwassenen. Een normale borstel met plastic punten alleen dan in mini formaat. Dat werkte perfect. Nu gebruik ik om klitten te voorkomen idd de anti klit shampoo van Zwitsal en ik gebruik nu een volwassen borstel. Moet ook wel, ze heeft nu al helemaal een volle bos met stevige haren. Ik zou wel uitkammen met nat haar! Dat gaat hier veel beter en ziet er dan ook mooier uit als het opdroogt.
Ga die anti klit schampoo eens proberen. Heb nu geloof ik de gewone shampoo van zwitsal . Heb wel al haarlotion van kruitvat om het te modeleren zonder gel, en zo spuist het minder. En als de krullen blijven komt er krulserum van de kapper in in de toekomst
Je kan altijd even bij je kapper langs, ben zelf kapster een we knippen die kleintjes ook wel. Als waarschijnlijk (zoiets mort je eerst zien om goed te kunnen beoordelen) de pluizige puntjes er af zijn scheelt dat al heel veel. Ik zou het eerder in droog haar kammen met een klein beetje olie/serum erin dan in nat haar want nat haar is erg kwetsbaar. Daarna kun je het een beetje vochtig maken.