hallo, Ben benieuwd of er dames zijn die na een miskraam gebruik hebben gemaakt van ovulatie testen. Ben na de miskraam even het vertrouwen in mijn inzicht op m'n cyclus kwijt, vandaar dat ik er hulp bij heb gehaald van testen. Eergistern begonnen met testen, alleen een duidelijke controle lijn te vinden. Normaal zou vandaag m'n ei zijn. Na hoeveel tijd vonden jullie je eisprong weer? Ook heb ik ergens gelezen dat ze niet helemaal betrouwbaar zijn na een ma, kan iemand mij uitleggen hoe dat zit? (Hcg is trouwens helemaal uit m'n lichaam, zw-test is weer negatief) ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Alvast bedankt
Ik heb ze gebruik na mijn miskraam om mijn eisprong op te sporen. Nadat mijn zwangerschapstesten negatief waren ben ik ermee begonnen. En zo heb ik mijn eisprong weer ontdekt. Ik jad na ongeveer 16 dagen weer mijn eisprong!
Hoi, Ik ben 30 september gecuretteerd, ben gelijk 1 oktober ermee begonnen! De ovu-testen waren de eerste 9 dagen nog positief (vanwege hcg) daarna negatief! en op de 15e dag was hij weer één dag positief! En ik ben daarna netjes op 2 November ongi geworden! Ik had er wel baat bij na mijn MA! Groetjes!
Ik ben 16 september gecuretteerd en hierna aan de slag gegaan met ovu testen. Deze waren steeds positief zelfs nadat de zw test negatief was. Wat later bleek was dat er nog rest weefsel in mijn baarmoeder zat en daarom de ovu testen positief aangaven. 31 oktober ben ik opnieuw gecuretteerd en inmiddels heb ik mijn eisprong als het goed is al gehad. Heb ovu testen gebruikt en temperatuur. Ik heb er dus wel positieve ervaringen mee. De dag dat mijn ovu test negatief aangaf steeg ook mijn temperatuur.
Ik heb er ook positieve ervaringen mee. Ook met temperaturen ook al zeggen ze dat dat ook niet betrouwbaar zou zijn. Wanneer ik mijn ei kreeg was nogal wisselend. Op zijn vroegst al na 15 dagen en op zijn laatst pas op dag 35. Het is bij mij echt afhankelijk van hoe lang ik zwanger was geweest. Ik ben nu na de laatste miskraam ook weer van plan om wat ovulatietesten te bestellen. Het is fijn om te weten waar je lijf weer staat.
Dit antwoord kreeg ik van de verloskundige: een ovulatietest zal hoogst waarschijnlijk niet anders reageren na een curettage dan anders. Dit geld natuurlijk wel als een zwangerschapstest negatief is na de curettage. Misschien heb je er wat aan.
Na mijn miskraam heb ik ook gelijk weer gebruik gemaakt van ovulatietesten. Normaal heb ik altijd een heel positieve, maar alleen in deze serie een hele vage, die achteraf toch een positieve bleek te zijn.