Ik had afgelopen 2 dagen een beetje twijfels omdat ik minder kwaaltjes had en dus gister nog een test gedaan van de kruidvat, nou en die knalde. Dat was in de middag toen had ik 2 uur niet geplast of zo. Nu had ik er nog eentje over en stom stom dacht ik vanmorgen doe er nog een kijken of ie meer knalt, en hij was tot miojn grote schrik lichter!! En dat terwijl ik alleen nog 's nachts had geplast en daarna niet meer. Gister was de teststreep dikker als de controle streep en nu waren ze even dik. Is dit iets om me zorgen om te maken? Ik was gisteravond nog wel een beetje misselijk enzo en voelde me eigenlijk gistermiddag/avond ook weer eventjes zwanger... zo ongerust nu, had ik nou maar nooit die stomme test gedaan
Maak je geen zorgen, heb ik ook een gehad en toen ook besloten op te houden met testen, het maakt alleen maar onzeker. en er was bij mij niks aan de hand. Hoewel zelfde merk test is het toch een nieuwe die hem gewoon iets anders heeft gepakt en sommige testen in de middag altijd beter. Dus gewoon ophouden met testen is mijn advies
Ik ga toch maar voor een spoedecho, er zit hier in Haarlem een echo centrum die het op zaterdag en zondag ook doen en ik mag meteen om 12u komen, kost me wel wat maar misschien hoef ik me dan iets minder zorgen te maken. Wat een schrik zeg, ik dacht ik krijg een nog dikkere test en ipv is ie lichter, zo gek..
Hier waren mijn testen altijd donkerder in de middag , ook die van kruidvat. Dus ik zou me niet te veel zorgen maken hoor.
Kan geen kwaad hoor. Nu een echo met misschien nog geen kloppend hartje maakt het nog onzekerder. Zit echt wel goed.
Ik test na de middag altijd duidelijker dan in de ochtend. En deze keer begon de kv pas echt goed donker te worden na 5 weken, terwijl de andere testen (jaja ook onzeker hihi) knalde vanaf kleine 4 weken. Dus echt een goede week verschil. Succes met de echo, laat je iets weten?
Ga je een echo doen? Ik zelf zou daar niet voor kiezen, het kost ten eerste geld en tweede is er een grote kans dat je nog onzekerder wordt. rond deze termijn is er een grote kans dat het hartje nog niet klopt en dan weet je nog niks en maak je je alleen maar zorgen omdat je dan leest dat sommige met die termijn wel een hartje zagen. Die eerste periode is gewoon een enorm spannende tijd, maar je kan er niks aan veranderen alleen proberen goed voor jezelf te zorgen rn niet zo te stressen. ik wens je iig een goede echo toe en dat het je brengt wat je hoopt.
Ik heb de afspraak al gemaakt, om 12u mag ik komen, mocht er nog geen hartactie zijn dan doe ik het gewoon nog een keer later in de week. Tja het kost me 35 euro maar dan heb ik tenminste duidelijkheid..
Mijn testen werden na verloop ook lichter van kleur. Het kan ook te maken met de hoeveelheid HCG die je in je lichaam hebt. Als er erg veel HCG in je lichaam zit ( wat op deze termijn zou kunnen) kan de test het niet aan en wordt deze lichter. Bij mij was bovenstaande wel zo. Goed van je dat je een echo hebt aangevraagd. Onzekerheid is ook niets en als dit jou geruststelt moet je dit zeker doen. Succes!
Doet dit echocentrum ook inwendige echo's dan? Neem aan dat je met 6 weken meestal een inwendige echo krijgt?...In ieder geval heel veel succes! Ik weet hoe het voelt om zo onzeker te zijn of alles wel goed gaat.
Ik lees nu best wel veel dat die kruidvat testen na 6 weken niet meer betrouiwbaar zijn. En toch hoop ik nu dat het goed zit, gister had ik om 16u echt een knaller, het lijkt me dat nog niet eens 24u later hcg toch niet zo erg kan afnemen dat een streepje lichter wordt..? Vooral omdat ik gister het gevoel had weer zo'n hormoonstoot te krijgen (savonds hele avond wat misselijk na 2 dagen goed voelen). Nou goed we zullen het zien, maar als er geen hartactie is kan de echoscopist vast zien of het op schema groeit...en anders doe ik over 5 dagen nog een keer een echo. Ik ben nou eenmaal heel onzeker en tijdens de zwangerschap 10x zo erg..
Ik was verbaast dat de dokter die ik belde zei dat inwendig of uitwendig geen verschil is, dat hij uitwendig evenveel kan zien. HIj doet het dus uitwendig. Hij zei dat hij zal kunnen zien of er hartactie is of niet...
Maak je niet te druk. Ik testte 's middags altijd donkerder dan 's ochtends. En hou er rekening mee dat hij niets ziet uitwendig, het is niet voor niets dat anderen tot een week of 10/11 inwendige echo's krijgen.
Jeej zo opgelucht, er zit een kindje met een kloppend hartje, alles ziet er goed uit, conclusie; na 6 weken dus niet meer testen!! Ik ben zelfs iets verder ook altijd leuk om te horen, toch weer wat minder af te tellen
Wat is het toch een wonder he..? Als je zo'n knipperend lichtje ziet, zo'n klein mensje van een halve cm...het maakt het allemaal eventjes wat echter dan die stomme testen