Hoi Hopelijk kan íemand hier me wat duidelijkheid geven. Gisteren was mijn ovulatietest nog echt niet positief, een flink stuk lichter dan de controlestreep. Vandaag weer getest rond hetzelfde tijdstip en hij was echt duidelijk positief. Nu had ik gisteravond lichte ovulatiepijn en vanochtend ook. Nu lijkt die pijn weg te zijn. Is mijn eisprong dan al geweest? Dan hebben we deze ronde geen kans om zwanger te zijn helaas. Oh mijn temperatuur heb ik niet veel aan, die schommelt gigantisch (zoals altijd). Hij was twee dagen rond de 36,2 en vandaag 36,4. De dagen daarvoor schommelde hij van 36,2 - 36,6 (nu op cyclusdag 31). Echt enorm balen als ik hem gemist zou hebben voor mijn vorige zwangerschap was de piek duidelijker. Toen temperatuurde ik alleen niet die ronde dat ik zwanger raakte. Toen had ik wel 2 dagen een duidelijk positieve ovulatietest.
Ik denk dat je ei nog moet komen vandaag. Ik heb ook altijd steekjes deze keer links en die zijn nou ook opgehouden maar ik verwacht mn ei vanavond pas. Zou voortaan 2x per dag testen om ervoor te zorgen dat je je eerste piek niet mist. Dus vanavons mooi nog even klussen!
Voor de duidelijkheid mijn ovulatietesten. Ik heb altijd duidelijke streepjes de gehele cyclus. Ze zijn nu opgedroogd, maar nat was het echt duidelijk donkerder dan de controlestreep.
Ik hoop het. Ik heb niet echt steekjes, maar echt meer buikpijn. Dat heb ik altijd gehad bij mijn eisprong. Maar normaal niet zo kort en heb ik ook een dag ervoor al een duidelijk positieve ovulatietest. Heb zelf het idee dat we nu te laat zijn
Ik heb ook altijd par dagen ervoor wat steken en mn echte ei is enorm pijnlijk. Dus lekker klussen meid
@Vinisa, je eisprong zou na 24-48 uur na de positieve test moeten komen. Maar ik herken wel ongeveer wat je zegt, ik had heel vaak dat ik mijn eipijn voelde echt een uur of 2 na de positieve test. Das ook veel eerder dan zou moeten. Kan nooit bewijzen of ik dan ook echt mijn ei had of toch pas 1 of 2 dagen later. Maar er is ook wel eens door mijn hoofd geschoten dat bij mij de LH pas later in mijn urine verschijnt ofzo... weet niet of dat kan. Misschien was de eipijn ook wel niet echt eipijn. Maar verwarrend is het wel...
Een posi test geeft aan dat je ei binnen 24-48 uur zal volgen (uiterzonderingen daar gelaten). De pijntjes die je voelt zeggen helaas niet veel. De meeste vrouwen die iets voelen voelen de groeipijn. In de laatste dagen voor de eisprong maakt de follikel namelijk een groeispurt en is het formaat ook dusdanig dat je er last van kan krijgen. Bedenk je ook dat je hoofd je buik ook gedeeltelijk kan besturen...je bent er momenteel erg mee bezig waardoor je jezelf behoorlijk gek kan maken. Je let nu namelijk er erg op...als je er altijd op zou letten kom je er waarschijnlijk achter dat je het wel vaker voelt. Net als dat mensen die zwanger willen worden overal zwangere vrouwen zien...of iemand die een bepaald iets wil hebben opeens iedereen daarmee ziet lopen. Sperma overleeft echter ook enkele dagen, het is dus goed om ' wat klaar te hebben liggen'. Je eitje overleefd ook nog even, dus er is nog wel een kans hoor.