ja, thermometer is heel belangrijk! In je kraampakket zit alcohol om ´t schoon te maken. Maar meid, je hebt al zoooooveeeel! Geloof me, als je bevallen bent, kun je niet meteen de deur uit, maar je hoeft echt niet in te slaan voor een jaar hoor. Je komt er vanzelf achter wat je mist. Ik sluit me aan bij de anderen, van de hydrofiele luiers kun je niet genoeg hebben. Ik gebruik ze heel veel! (zorg gewoon dat je in elke kamer een stapeltje hebt liggen, hihi) veel plezier Amber
ps: ok, toch nog iets: bepanthen voor als de rode billetjes een beetje open plekjes gaan vertonen. Sudocreme doet dan pijn. En vaseline voor het gezichtje in het begin, of als je moet tempen (even tipje vd thermometer in de vaseline) dingen als talkpoeder en zo heb ik nooit gebruikt, dat stond wel op elke kraamlijst. (en navelbandjes zijn hier ook nooit gebruikt, je mag ze zo van me hebben) Wat vooral belangrijk is: lekker zachte kleertjes in het begin. Zo´n kleintje wil alleen maar comfort, geen stoer spijkerbroekie. Ik zie dat je daar al rekening mee hebt gehouden.
@amber meid wat lief van die navelbandjes en je reactie maar ik had ze in het kraampakket dus ik heb ze hier ook liggen govies van bepanthen en vaseline en idd zoals je zegt zal ik wel zien hoe de rest verloopt hartstikke bedankt meid.
Wat zijn Molton onderleggers eigenlijk? Iemand een foto? En waar kun je ze kopen, en hoeveel kosten ze?
toen sven heel klein was gebruikten we geen slaapzak, vond het zo opgepropt voor zo'n ukkie. gewoon lekker warm onde de dekentjes. nu hij alle dekens weg schopt slaapt hij altijd in een slaapzak. een deken ligt nog geen 2 tellen over haha
Je hebt tegenwoordig van die handige zinc spray's te koop voor rode billetjes, die zijn wel zo handig en hygiënisch!
molton onderleggers zijn van een zachte stof die extra 'vocht' opnemen mocht de kleine een keertje spugen of dat er een luier doorlekt. Gewoon bij de Hema kopen zie (http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/be ... -(33341410).aspx ), gaan per twee geloof ik maar ik heb er hier 4 liggen omdat vooral de eerste week het bedje vaak verschoond wordt en de molton dan net zo hard de was in gaan.. En een slaapzak, wij hebben ze hier met afritsbare mouwen, dan kun je zelf bepalen of de mouwen nodig zijn. Ik weet alleen niet of ze die ook in hele kleine maatjes hebben..
navelbandjes worden niet meer gebruikt(hier in ieder geval niet meer) want had het aan het kraamburo gevraagd en die zeiden dat ze niks meer om het naveltje heen deden. het moest aan de lucht "drogen" en "helen" dus vraag het je kraamburo voor de zekerheid ff na