wat zouden jullie vinden van de naam Aroha, (klemtoon ligt op de eerste a dus je spreekt het uit als Aarohaa). Het is het Maori woord voor liefde. Mijn man heeft een hele tijd in Nieuw Zeeland gewoond en hij opperde die naam.
Ik vind het geen leuke naam, heb ook geen idee of het een meisje is of Een jongetje. Door de -a zou ik gokken op een meisje, maar dat is omdat de meeste meisjesnamen daarop eindigen al zijn er ook jongens amen op een a.
Niet mijn ding. Bekt niet zo lekker....Lijkt wel op Aurora, wat ik dan wel weer een mooie schrijfwijze vind.
Bijzonder! Maar dan zou ik inderdaad eerder voor Aurora gaan. Of Aroha als tweede naam? Want het heeft wel een mooie betekenis voor jullie.
Vind de gedachte/betekenis erachter erg mooi, maar krijg het gewoon niet uitgesproken. Te grote tongbreker.
Ik vind de betekenis en het idee erachter mooi. Ook op geschreven staat het prima. Maar als ik het hardop zegt klinkt het niet mooi
Ik heb er niet zoveel mee, maar ik vind de betekenis en het feit dat je man die naam uit nieuw zeeland "meegebracht" heeft wel weer bijzonder. Een buitengewone naam voor een buitengewoon kindje.
Ik vind de betekenis en gedachte er achter mooi, maar de uitspraak van de naam niet zo. Zou het als tweede naam dan wel weer heel leuk vinden.
Dank jullie wel voor de reacties, ik vind zelf de betekenis heel mooi en ook het feit dat het dan ook terug verwijst naar het verleden van mijn man vind ik erg mooi. Maar twijfel inderdaad zelf ook of het wel een goede naam is voor hier in Nederland. Ook met een oerhollandse achternaam erbij... De optie voor aurora vind ik ook erg leuk, had ik zelf ook al aan zitten denken.
Waarom dan niet als tweede naam? Het bekt voor mij ook niet echt lekker. Ik moet aan een kat denken. Weet niet meer of die kat vroeger zo heette of dat dat het ras was wat aurora heette
Wil je het voor een jongen of een meisje? Ik denk dat het vanzelf went, zo'n ingewikkelde naam is het nu ook weer niet. Je hoort veel lastigere namen tegenwoordig met alle buitenlandse invloeden.
Idem zoals de meesten al schrijven; Mooie betekenis maar spreekt niet fijn uit. Aurora ( voor een meisje dan) vind ik beter klinken.