Op schrift heel mooi, heeft ook mooie klank. Maar vind het niet helemaal passend als roepnaam. Zou het zeker als tweede naam doen gezien de betekenis en achterliggende gedachte.
Aroha vind ik niet zo lekker uitspreekbaar. Even hier gekeken: familyberry maori meisjesnamen Vind vooral Kiri erg leuk! Even snel gegoogled en Kiri betekent in Maori Regenboog. Erg mooie betekenis! Betekenis Kiri
Aroha vind ik juist prachtig! Ik heb ook geen moeite met het uitspreken ervan. Ook de betekenis vind ik erg mooi en weer eens wat anders juist dan Aurora, wat ik steeds vaker tegenkom.. Ik vind 'm gaaf!
Ik ken een jongetje met Aroha als tweede naam. Dat vind ik heel mooi. Als roepnaam zou ik er minder snel voor kiezen.
Leuk geschreven mooie betekenis maar vind de naam als uitspraak niet mooi! Eerder als tweede naam doen.. Wordt gok ik vaak verkeerd uitgesproken en geschreven..
Ik snap de link met Aurora niet? Heel andere klank, klemtoon op andere lettergreep, en een totaal andere afstamming en achtergrond? Grieks voor dageraad... ehh. Dus nee, als je vanaf Aroha komt, zou ik niet voor Aurora gaan. Ik vind het helemaal niet zo'n tongbreker om uit te spreken, ik neem aan dat het moet zijn "Aaroha" (waarbij de h bijna wegvalt, dus het klinkt bijna als Aroa)? Vind het best mooi Voor mij zou het inderdaad eerder een tweede naam zijn dan een eerste naam. Maar er is in ieder geval een betekenis die relateert aan jullie leven, wat naar mijn mening al beter is dan gewoon voor Jaylynn gaan omdat je die zo mooi vindt klinken