zouden jullie naar mijn kaartje willen kijken? mijn temp daalt nu aanzienlijk. betekent dit dat er een ongi aankomt?? zo niet, wat betekent het dan? alvast bedankt. PS. mijn tempdip op dag 18 had ik ongi moeten worden, maar werd het niet. dat zou mijn laatste ongi met anticonceptie zijn geweest. ben nu al 3 maanden niet ongi geweest.
ik denk eerder dat je eindelijk ongesteld gaat worden ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent maar om eerst ongesteld te worden is ook niet slecht natuurlijk
Ik kan niet veel van je kaartje maken.. Misschien toch een eisprong die eraan komt, of anders een ongi? Succes in ieder geval!
hoi smyltje.. welke antoconceptie gebruikte je? Als je namelijk de pil sikt en dus geen eisprong hebt, kun je niet tempen. Hoe en wanneer temp je trouwens?
ik gebruikte de nuvaring. ik ben 15-05 gestopt met de nuvaring. ben dus al iets daarvoor begonnen met tempen (meer voor de lol eigenlijk). je kan aan mn tempkaartje wel zien dat mn temp met de ring hoger lag dan zonder de ring. ik temp elke morgen direct na het opstaan met een oorthermometer. ik check wel altijd beide oren om te kijken of ie niet verkeerd meet. als het heel raar uitvalt, controleer ik ook nog met de rectale, maar dat is pas één keer voorgekomen. de HA had gezegd dat het zo kon zijn dat mn menstruatie nu niet meteen op gang zou komen en dat ik terug moest komen als het 3 maanden duurt, maar maak me toch zorgen als ik nu wéér een maand oversla. helemaal nu ik dus geen anticonceptie meer gebruik.. mn dip in temp van 20 mei, had ik in theorie ongi moeten worden, maar werd het dus niet. eveneens met mn tempdip van de afgelopen dagen.. als ik niet getempt had, had ik me misschien niet zo zorgen gemaakt. volgens mij praat ik mezelf ook van alles aan, maar kan er niks aan doen maak me gewoon zorgen
heb je al een test gedaan dan na die keer dat je eigenlijk ongi had moeten worden? Als je goed hebt getempt en dat lijkt me wel, vind ik je temp best hoog. Als ie na een evt eisprong zou moeten stijgen heb je al bijna verhoging.... kan natuurlijk, maar toch vreemd.
Ik zou denk ik gewoon rectaal gaan meten, volgens mij wordt je kaartje dan wel wat stabieler. Want een oorthermometer verschilt van moment tot moment, ook als je beide oren test. Heb al eens gehad dat ik het ene moment dikke koorts had, 2e keer totaal niet, 3e keer weer wel, dit allemaal vlak na elkaar. En idd, na het stoppen met anticonceptie kan het zijn dat je eisprong nog niet op gang is gekomen.
Meid ik zou de temps tijdens je navuring gebruik weghalen, die zijn niet betrouwbaar en idd de volgende ronde rectaal of vaginaal meten, oorthermometer is niet accuraat genoeg. Misschien idd toch ff een testje doen? en anders als je t zat bent om op je ongi te wachten ff met de dokter bespreken?
ennuh, niet eerst opstaan he, zodra je wakker bent en nog in bed ligt(liefst zo weinig mogelijk bewogen) gelijk tempen.
dank jullie voor reacties! ik denk dat ik nog even een week afwacht voor mn ongi.. maar als ik geen eisprong heb gehad (volgens mij niks gemerkt en ook niet echt aan temp te zien) heeft het dan wel zin om te testen? ga dan inderdaad maar overstappen op rectaal en als ik nog in bed lig. kijken of dat helpt. de HA had aangegeven dat ik terug moest komen als ik het nu nóg 3 maanden niet zou worden.. ik wacht (mits ik het dus nu wéér niet wordt) nog 1 maandje af. dan duurt het me echt te lang hoor!! ben dan 5 maanden niet ongi geweest. PS. hadden jullie dat ook na het stoppen van de anticoncptie dat je haar zo snel vet wordt?! echt vies!!
bij mij was na de pilstop mn cyclus bijna gelijk weer op gang eigenlijk.. vervelend meid. Jammer dat je kaartje niet betrouwbaar is nu, heb je wel op dezelfde tijd getempt? Regels voor betrouwbaar tempen zin: elke dag zelfde tijd, net na wakker worden nog voor opstaan/veel bewegen en rectaal of vaginaal. Anders kom je er echt niet achter wanneer je ei is geweest..
ja, wel elke dag zelfde tijd (scheelt misschien 15 min). maar niet vóór het opstaan. opstaan, plassen en dan tempen. heb ik wel beetje beeld, maar niet echt goed. temp nu 'zoals het hoort'. hoop dat het beeld dan duidelijker wordt!
Ik ga voor je duimen smyltje, het zou nu sowieso betrouwbaarder moeten worden nu je het doet zoals het hoort
nope.. maar ik ben gewoon met een nieuwe maand begonnen. iedereen raadde me aan om rectaal te gaan meten direct als je wakker wordt. als ik dat achter mn vorige temperaturen aanplak(wisselende tijden en met de oorthermometer), krijg je helemaal een vertekend beeld. dus ik ben met een nieuwe chart begonnen.
zeker lees ik nog steeds mee niet alles meer maar kom regelmatig even sneupen om te zien of er al iemand goed nieuws heeft we zijn nog druk in de verbouwing! Met jou alles goed?? ik hoop wel dat het nieuwe tempen voor je gaat werken hoor, zou wel fijn zijn!! Lukt het wat?? voor je je bed uitgaat etc??
nou, vriendlief is er niet zo blij mee zo 'smorgens vroeg. en het is nou ook niet echt lekker om met die thermo in je poeperd te liggen terwijl je vriend naast je ligt haha. maar goed, zo krijg ik wel wat meer zicht op mn lijf, dus is voor een goed doel ben blij dat de verbouwing al lekker vordert. ik hoop dat onze pendels voor juli uitkomen!!