Hoi meiden, even een vraagje. De vorige ronde had ik precies op dag 14 mijn eisprong. Ik gebruikte de ovulatietesten van clearblue met een dubbele hormoon indicator. Ik testen eerst 3 dagen een hoge vruchtbaarheid en toen 2 dagen mijn piek. Nu zit ik op dag 12 en ik heb nog niet eens een hoge vruchtbaarheid. Nu ben ik bang dat ik mijn eisprong gemist heb of niet krijg. Iemand hier ervaring mee??
Kan maar een ding zeggen.. door testen.. Is je cyclus altijd even lang? of verschilt het ook wel eens.. Kan zo maar zijn dat je nu pas een positieve test op dag 16 krijgt en dus eisprong op 17 of 18 (positieve test is geen eisprong he).
En wat ik ook niet geheel snap dat ze een cyclus gehad heeft van 33 dagen met een eisprong op dag 14? Dan heb je dus eigenlijk een zeer lange buitengewone luteale fase van 19 dagen? Of was je ovulatietest positief op dag 14 TS en is je ei dus gesprongen op dag 16 en had je een normalere luteale fase van 17 dagen? Een luteale fase is namelijk normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt met een gemiddelde van 14 dagen. Maar dan wijkt de jouwe dus nogal af.
Bedankt voor jullie reacties meiden!! Ik gebruikte geen pil maar een spiraal. Die is 1 maart verwijderd. 3 maart werd ik ongesteld. Toen ik een spiraal had werd ik niet ongesteld dus ik had geen idee hoe lang mijn cyclus is. Klopt, ik had op dag 13 en 14 een positieve ovu test. En vervolgens na '5 dagen overtijd' werd ik ongesteld. Ik weet niet wanneer mijn ei precies gesprongen is. Na de positieve test was ik gestopt met testen.
Waarschijnlijk was je ei de vorige keer pas op dag 15-16 (of zelfs nog waf later). Ik zou gewoon doortesten. Hij zal hopeljk snel komen. Ik zou niet gelijk uitgaan van dezelfde cyclus als hiervoor. Ook het spiraal geeft hormonen af en dus ben je nu nog aan het "ontpillen".
Meiden, hij blijft negatief... Ik zou vandaag mijn eisprong hebben maar ik test nogsteeds negatief. De vorige keer testte ik 5 dagen van te voren een hoge vruchtbaarheid. Ik heb tarwekiemolie geslikt. Kan het zijn dat ik mijn eisprong al gehad heb of daardoor misschien verlaat is??????
Jij hebt een spiraal met hormonen gehad (neem ik aan aangezien je niet ongesteld werd). Je lijf moet er gewoon aan wennen dat je geen hormonen meer krijgt (net als bij ontpillen) jet is dus niet vreemd dat je een onregelmatige cyclus hebt, zo kort na het verwijderen van je spiraal