Zojuist vier zakken superrijpe bananen gekocht op de markt. Iemand enig idee wat ik kan maken? Liefst gezond en invriesbaar, ik kan niet alle baksels in één keer opeten. Kan ik ook in stukjes gesneden banaan in de vriezer gooien? Voor smoothies Bananenbrood wordt het sowieso.
Jazeker kun je dat in de vriezer doen, heerlijk voor een smoothie, wel als het nog goed bevroren is pas in je mixer doen. Je kan er ook eventueel een lekkere bananen milkshake van maken. Voor nu: Je kan ook een lekker dessert maken, banaan met vanille ijs, slagroom en warme chocolade saus.
In een schaal die ook in de oven kan eerst een lekkere karamel maken (stroop en suiker en biterzachtjes verwarmen), en dan de banaan in plakjes mee verwarmen. Bladerdeeg er bovenop, beetje inprikken en dan in de oven. Goddelijk met vanille ijs.
Banaan (in de schil) in de kromme kant doormidden snijden, maar de schil aan de andere kant niet doorsnijden. Dan blokjes pure chocolade erin proppen en inpakken in aluminiumfolie. Dan in de oven. De schil moet helemaal zwart zijn. Je kunt hem dan uitlepelen met een lepeltje. Lekker met ijs.
Havermout koekjes met banaan.. Internet zit er vol mee.. bananenbrood heb ik gisteren nog gemaakt hmm blijft lekker..