Geen foliumzuur geslikt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kruumel, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruumel

kruumel Actief lid

21 jul 2011
    105
    0
    0
    Hallo meiden.... Ik ben er 3 dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben maaaaar nu ben ik helemaal vergeten om foliumzuur te pakken...... Ben er gister meteen mee begonnen.... Zijn er meer meiden die het niet hebben ingenomen de eerste weken?

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Ja, ik kwam er pas met 8weken achter dat ik zwanger was, omdat ik eigenwijs was en toch ging testen, ondanks dat de huisarts had gezegd dat het niet kon (negatieve bloedtest een paar weken eerder)

3. kruumel

kruumel Actief lid

21 jul 2011
    105
    0
    0
    Voel me er een beetje schuldig om...... Bij de eerste ben ik het meteen gaan slikken toen ik met de pil stopte maar ben nooit meer aan de pil begonne en denk daarom vergeten......

4. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik kwam er met 5 weken achter dat ik zwanger bleek te zijn.
    Ik heb gelijk die Gravitamon Mama ofzoiets gekocht.
    Daar zit eigenlijk zon beetje alles in Foliumzuur, Calcium , Ijzer, Vitamine D, Bétacaroteen. Zijn wel iets duurder in de aanschaf, maar je doet er best wel lang mee omdat je er maar 1 per dag hoeft te nemen.

Zolang je het nu gewoon wel doet is er geen reden om je schuldig te voelen lijkt me.

5. EDMJ

EDMJ Lid

17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meid,

vanavond nog een keer testen, maar volgens mij ben ik ook zwanger. Ben er afgelopen weekend pas mee begonnen.
    Aan de ene kant voel ik me er ook schuldig en dom over. Toen mijn moeder zwanger was van mij, bestond het niet eens. Denk niet dat het enorm veel kwaad kan.

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ook ik heb sowieso tot 4 wkn geen foliumzuur gebruikt.. en de eerste 2 mnd moest ik mezelf er echt op wijzen! Had overgins de zwanger multi vit van de etos zit ook alles in! En kindje heeft sowieso geen hazenlip, opruggetje of waterhoofd ;) dus komt vast goed!!

7. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Ik heb af en toe geslikt en ook een gezonde jongen hoor. Ik dacht altijd van vroeger deed oma het ook niet en die had 7 gezonde kinderen hihi

8. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Geen zorgen, mijn moeder was verbaasd toen ik zei wat ik allemaal slikte... dat was 30 jaar terug niet ... en wij zijn ook allemaal gezond geboren. Foliumzuur verminderd de kans op open ruggetje, open gehemelte, maar de meeste baby's zouden ook zonder extra foliumzuur dit niet krijgen.
    Maar ik begrijp het wel hoor, je wilt het beste voor je kindje. Deze keer was ik al een half jaar aan het slikken toen ik een positieve test in handen had. Maar bij mijn eerste kindje was ik behoorlijk onwetend en ben ik pas gaan slikken toen de vk het bij de intake (7,5 weken) het zei.

9. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Vorige zwangerschap niet geslikt door de misselijkheid, en een gezonde jongen waar niets aan mankeert. En nu slik ik het weer niet vanwege de misselijkheid. De kans is groter dat het gewoon goed gaat dan dat hem is gaat. Dus noet druk om maken, je slikt het nu ;)

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Maak je er niet druk om. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje pas beginnen te slikken met 6 weken.
    En nu bij deze zwangerschap begonnen met 4 weken.
    Toen ik mijn moeder vertelde over het slikken van foliumzuur, keek ze me verbaasd aan. Was vroeger toch ook niet.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat was bij mij bij de zwangerschap van Finley dus ook het geval. Voor de zwangerschap keurig geslikt, maar toen ik eenmaal zwanger was, had ik last van extreme misselijkheid. Ik kon alleen maar overgeven en nauwelijks iets eten, laat staan een foliumzuurpil doorslikken.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb bij mijn zoontje nooit geen foliumzuur geslikt.. En ik zag hem net heel hard voorbij komen rennen ;) Hij is er echt niet ongelukkiger door. Ik was niet bezig met zwanger worden en toen ik het bleek te zijn was ik zo in shock dat ik niet bezig was met foliumzuur..
    Nu slik ik het overigens wel.

13. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Niet geslikt, en mijn zoontje is ook 'gezond' (op echo's en dergelijke) in reallife weet ik het nog niet.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwangerschap.

15. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Bij de 1e kwam ik er met 7 weken achter dat ik zwanger was en dus de eerste 7 weken niets geslikt en een heerlijk gezond ventje. Was wel een beetje huiverig mijn moeder heeft 2 kindjes gehad met een open rug.
    Nu bij de 2e wel netjes van te voren geslikt maar vanaf een week of 6 ook niet meer heel trouw ivm misselijkheid. Heb vanaf een week of 12 multivit.voor zwangere vrouwen in huis maar denk niet dat ik er al 3 van heb geslikt vind ze heel vies slik nu dus niets meer.

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook een tijd heel braaf geslikt, daarna misselijk en niet meer gepakt. De vk zei, slikken tot en met week 16, t zou ook helpen met een goeie aanhechting en ontwikkeling van de placenta.
    Ik ben dus weer beginnen ermee met 12 weken, maar dan alleen de foliumzuur de multis waarin dat verwerkt was werd ik misselijk van

17. kruumel

kruumel Actief lid

21 jul 2011
    105
    0
    0
    Bedankt dames! Voel me ern stuk geruster.....
    Edmj jij nog getest?

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik kwam er pas achter bij 12.4 weken. Dus helemaal geen foliumzuur genomen.
    Bij de eerste zwangerschappen wel gedaan. Toch mk's geworden.

Deze zwangerschal gaat alles tot nu toe goed. En tja mijn omas hebben bijna nooit iets extras gedaan en waarschijnlijk mijn moeder ook niet en zo ver ik weet heeft niemand in de familie rare ziektes of mks gehad behalve ik.

19. EDMJ

EDMJ Lid

17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! En 2x positief! Nog wel even spannend, wacht nog op de uitslag van mijn bloedtest. Mijn dochtertje heeft waterpokken en dat kan schijnbaar slecht uitpakken op mijn ongeboren kindje. Maar we gaan van het positieve uit! :)

20. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik kreeg last van bijwerkingen met foliumzuur, ikmocht in overleg gewoon stoppen ermee hoor.
    Wat ik wel deed was vaker bladgroenten eten liefst zo rauw mogelijk (spinazie, rucola, enz) en andere zaken waar foliumzuur in zit:)

Deel Deze Pagina