Willen jullie even kijken naar mijn voedingschema?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sill, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hallo Dames!

Mijn kleine boef is nu 6 maanden. En dat betekend dat hij wat meer vast voedsel mag :)

Na lang passen en meten, googlen en nadenken. Heb ik het volgende ;

07:00 uur - Melkpap 200 cc.
    10:00 uur - 1/2 potje fruit.
    13:00 uur - Flesvoeding 200 cc
    16:00 uur - koek verkruimeld
    18:00 uur - 1/2 potje groente ( + evt 100 cc flesvoeding ).
    21:00 uur - 230 cc Forte voeding

Mijn mannetje lust helaas geen rijstebloem.. Vandaar de Forte.

Liefs,
    Sill

2. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    #2 GaiaGaia, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
    Ik vind het een goed schemaatje hoor. Zo ben ik ook ongeveer begonnen (buiten de pap).
    Ik zit ook heel erg te dubben en zit nu hierop (dochter is dit weekend 7 maanden):

08:00 uur: fles 180cc plus 6 schepjes
    10:00 uur: Fruithap (vers 1 a 2 stuks) plus wat te drinken diksap/water/thee
    12:00 uur: Fles 180 cc plus 6 schepjes en ben nu brood aan het aanbieden. Zodra ze daar echt goed van gaat eten ga ik de melk minderen
    16:00 uur: rijstwafel/liga/of iets anders plus wat te drinken diksap/water/thee, ook krijgt ze nog een fles hierna maar die ben ik al aan het minderen vandaag was het 120 cc plus 4 schepjes.
    18:00 uur: groentehap. Is al haast een hele maaltijd (aardappelen met boontjes of bloemkool of wortelen, allemaal vers trouwens) daarna yoghurt op basis van opvolgmelk.
    19:30/20:00 uur: Fles 180 cc plus 6 schepjes.

Wat een gegoochel elke keer he :) ?
    Ik heb nu in totaal 3 schemaatjes waar ik naartoe ga werken. De fles van 12:00 en 16:00 zal uiteindelijk komen te vervallen en de groentehap/avondeten komt dan iets eerder waardoor haar bedtijd ook weer iets eerder wordt.
    De flessen zouden zo automatisch steeds minder moeten worden. Hoop ik, want onze dochter vind eigenlijk alles lekker en interessant...de fles ook nog dus. Ben soms gewoon bang dat ze teveel krijgt :D

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd zo lastig met die schema 's. Bij nutricia heb je van die schema.'s, misschien ook wel op hun site. Wel weet ik dat je vanaf 6 maand ook andere pap mag gaan geven. Misschien lust je kindje dat!

4. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mijn schema gaat worden:

7.30 fles pap
    10.00 fruit
    11.30 fles melk, evt met brood
    Tussendoor liga?
    16.00 hele pot groente
    19.30 fles met rijstebloem

Mijn zoontje is een enorm hongerhalsje. Helaas ook een flinke kerel aan het worden. Hoop dat hij straks genoeg heeft aan 3 flessen

5. michl

michl Lid

14 sep 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wilde even reageren omdat jullie je zorgen maken of je kind nog wel flessen zal laten vallen. Wees gerust, dat doen ze vanzelf! Ik maakte me ook altijd zorgen, mijn zoontje was gek op zijn fles maar uiteindelijk is hij met alle flessen helemaal zelf gestopt. De laatste, die voor het slapen gaan, stopte hij zelf door te zeggen 'hij doet het niet', wat niet zo was, maar hij hoefde m niet meer. Geen zorgen maken dus. De fles tussen de middag heb ik destijds laten vallen toen ik merkte dat hij daardoor zijn groente later niet goed at. Fles eenmaal weg en terug eetlust!

6. misa

misa Niet meer actief

Prima schema. Helemaal als het voor jullie werkt! Maar kan je kindje niet ietsje eerder naar bed? Of redt hij de nacht dan niet? Want anders zou ik een aantal dingen wat opschuiven naar voren en savonds om bijv 19:00/19:30 de laatste fles te doen en dan lekker slapen. Kan hij een mooie lange nacht maken (als hij dat ook redt) en hebben jullie een heerlijke avond voor jullie zelf. :)

Wij hebben nu een beetje een richtlijn dat hij om de 2 uur (soms 3 ivm slaapjes) wat te eten krijgt (fruit, brood, fles, tussendoortje).

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier heeft hij zijn eigen schema gemaakt.
    Alleen avondeten kreeg hij heel erg krampjes van, dus ben net pas weer rustig begonnen. Brood doet hij wel goed.

8:00 Fles
    10:00/11:00 Fruit
    12:00 Broodje in zn hand
    13:00 Fles
    16:00/17:00 Fles
    18:00 Groente
    19:30 Fles

Het gebeurt nu ook dat hij om 14:00 pas komt en dan eentje overslaat en om 19:00 laatste krijgt.
    Hij gaat dus duidelijk over naar 3 flessen, maar hij is bijna 7 maanden.

Deel Deze Pagina