Ze maakt klittenband van helmpje zelf los.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mistique, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Sinds gisteren kan Zoë aan een kant van haar helmpje zelf de klittenband losmaken. Gisteren deed ze dit voor het eerst bij mijn man toen hij haar wegbracht naar de oppas. Ik hoorde het gisteravond pas en vanmorgen heeft ze het ook al een keer gedaan.

Nu heb ik vanmorgen gebeld naar waar zij op controle moet en degene die erover gaat was net naar huis. Ik heb wel een afspraak gemaakt voor maandagochtend, maar wat zouden jullie doen nu we de nacht weer in gaan? Vannacht de helm wel op laten houden? Of toch maar afdoen? Zijn er hier mama's die hier ervaring mee hebben dat hun kindje met helm dit ook doet/heeft gedaan?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik weet niet wat voor helm je hebt? De helm van onze dochter had namelijk geen klitterband en ook geen kinbandje..

3. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    In mijn fotoalbum staat een foto van haar met helm op. Aan de zijkanten van de helm zit klittenband waarmee we de helm vastzetten.

4. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

mijn zoontje heeft geen hempje, maar had wel tot 9 dagen geleden een voedingssonde in zijn neus.
    hij trok die er ook regelmatig uit. overdag ben je erbij en kan je ingrijpen. maarja s'nachts en tijdens het middag slaapje niet. wij deden hem daarom sokjes om zijn handen en maakten die vast met tape.
    miss is dit voor jullie dochter ook een oplossing voor de nacht en tja overdag dan goed in de gaten houden

5. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik zou idd iets van sokjes over haar handjes doen dit weekend dan wel sneu maar anders mis je wel heel veel uren ( weet niet waar de afplatting zit en of ze daar op slaapt??? ) maar als de klitteband los gaat kan de helm dan af??

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.895
    9.411
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje deed dit ook met het klittenband van zijn helmpje. De spanning gaat er dan af maar principe kan hij niet af. Wat ik deed was het klittenband vast zetten met zwarte tape. En vooral niet te veel aandacht aangeven. Als je ziet dat ze het los maakt gewoon stiekem zonder dat ze het in de gaten heeft weer vast maken dan is de lol :D er snel af.

7. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Dank jullie wel voor de reacties.

Robijntje, dank je wel voor de tip. Ik heb het klittenband nu vaster gemaakt met tape en hoop dat het nu blijft zitten. Dan hoop ik dat we niet haar handjes vast hoeven te maken.

mamavanluca, haar afplatting zit rechts achter. Dus als ze op haar rug ligt dan ligt ze erop. Ik weet niet of haar helm dan af kan. Lijkt me niet, maar denk wel dat de helm dan niet meer goed zit.

Luna, oke dus jij kent dit ook. Dus de helm kan niet af alleen de spanning gaat er vanaf. Dan moet het wel goed gaan met de tape. Ja, wel grappig eigenlijk. Als ze de klittenband losmaakt dan kijkt ze je echt zo aan van zie je wel wat ik doe haha:p.

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Mijn zoontje deed het ook. Ze gaan toch op onderzoek uit, wat er op hun hoofd zit, en tja die klitteband kan natuurlijk ook open.. :)
    Bij ons steeds consequent dichtmaken en zeggen dat het niet mag (is 8 maanden inmiddels). Nu blijft hij ervan af. Hij deed het trouwens alleen als hij wakker was, niet in bed.
    Maar zoals al eerder gezegd, hij kan niet af als de klitteband los is. Die klitteband is alleen zodat de helm makkelijker op en af gezet kan worden door de ouders. Zelf kan hij nooit af gaan, daarvoor zit het veel te strak.
    Maar die tape zal waarschijnlijk wel helpen, als klitteband niet meer open kan, is het ook niet meer interessant he. Succes.

9. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Au eraan, dank je wel. Dus jij hebt ook een onderzoekertje die dat al snel in de gaten heeft? Haha, boefjes zijn het :p. Vannacht is het goedgedaan en vandaag heeft ze het nog niet geprobeerd. Het zal wel goedkomen denk ik. Bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina