Testneuroot: bang voor mk, graag jullie mening!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door wannaBmum, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hier weer zo'n testneuroot!
    Dit is mijn vierde zwangerschap en we hebben gelukkig 1 prachtig kindje.
    In mei heb ik een mk gehad bij 6 weken. Kwam niet onverwacht, want ik had vanaf 1 dag na NOD spotting en ik voelde me niet zwanger, zoals ik dat bij mijn goeie zwangerschap wel had. Mijn testen bleven ook erg licht, ondanks dat ik twee weken over tijd was.

Nu ben ik direct weer zwanger geraakt. Met ovutesten en tempen weet ik dat mijn eisprong op 27 mei was. Dus afgelopen donderdag 2 weken geleden. Die dag getest (met andere test dan op de foto): heeel vaag positief. Dezelfde soort test was bij mijn goeie zwangerschap veel duidelijker positief. Toen voelde ik ook al heel snel kleine klachtjes, zoals zeere boobies. Dat heb ik nu helemaal niet. Ik ben door de eerdere ervaring dus super onzeker.
    Omdat ik al zag aankomen dat ik mijn testdrang niet zou kunnen bedwingen (neurotisch als ik ben) daarom maar overgestapt op KV 2 voor 5.

De testjes vind ik vrij licht voor 1-3 dagen na NOD (NB kan niet door late eisprong komen, want die was dus 17 dagen geleden) Bovendien wordt het niet donkerder, terwijl je elke twee dagen een verdubbeling verwacht.

Ik weet het, ik ben een onzekere miep, maar ik zou graag jullie mening horen. Zijn er mensen die hun KV 2 voor 5 bij dezelfde termijn willen laten zien? Of meiden waarbij het ook niet zo sterk positief was of langzaam steeg?

2. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Volgens mij is hij van vandaag toch wel iets donkerder, bij mij duurde dat ook wel even, kijk anders even in mijn album.

Ik zeg zwanger!!

gefeliciteerd meid

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik vind die laatste test al mooi duidelijk hoor!

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Zou die onderste en bovenste eens langs elkaar leggen , gezien die 2 dagen uit elkaar zijn.
    Je ziet toch een verschil.. misschien ligt je verwachting iets te hoog , van licht naar knaltest?
    Ziet er erg goed uit in ieder geval! Gefeliciteerd.

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Danjay: klopt het dat jouw donkere test van de dag van je NOD is? Zo donker is die van mij namelijk nog lang niet en ik zit nu drie dagen verder.

Odess en Beertje: bedankt voor het meekijken!
    Zo aardig dat jullie de moeite nemen om even mee te denken.

Ik weet dat 'ie echt wel positief is hoor. Maar omdat ik bij mijn goeie zwangerschap veel positiever testte en bij mijn miskramen het lichter bleef, ben ik nu erg onzeker :)

6. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    dit waren mijn testjes:

7. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hey meid,

Ik weet dat je ergens een houvast aan zoekt, maar je kan de testen van jezelf niet met iemand anders gaan vergelijken.
    De één heeft al eerder een duidelijkere streep dan de andere.
    En zelfs bij je eigen zwangerschappen kunnen de testen verschillen met de vorige keer.

Ik snap je onzekerheid heel goed (heb zelf ook al twee maal een mk gehad en daar bleven de testen telkens heel licht bij)
    Maar jou test van vandaag is volgens mij ook een stukje donkerder dan die van twee dagen geleden.
    Ik zou proberen een paar dagen niet te testen en dan weer een testje te wagen. Dan zie je het verschil duidelijker.
    Ik ga voor je duimen hoor!

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Miza: je hebt natuurlijk helemaal gelijk, dat weet ik wel. Maar kan het niet helpen dat ik bevestiging zoek.
    Ik zou gewoon graag willen dat mijn testen me meer zekerheid gaven. (Geduld is niet mijn sterkste kant :D)

Florida: bedankt! Zo'n voorbeeld zocht ik inderdaad. Jouw test zie je inderdaad duidelijk toenemen.
    Ik weet dat je het niet onderling moet vergelijken, maar ik zit qua dagen na NOD ongeveer op jouw test van 14-2.

Ik beloof dat ik heeeeel erg mijn best zal doen even niet meer te testen :)

(Maar voorbeeldjes blijven welkom :p)

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    nee hoor dat was al een paar dagen na nod, volgens mij was de middelste op mijn nod.

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Danjay: oke. Ik had teruggerekend vanaf je zwangerschapstermijn naar 4 weken en dat NOD gemaakt. Maar ik weet natuurlijk niet hoe lang je luteale fase is :)

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Duidelijk hoor :)
    Gefeliciteerd meis en hopelijk blijft dit wondertje plakken :)

12. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    mijn lf is 11 dagen dus de eerste test was dan op mijn nod;)

Ik had overigens volgens de vk wel een late innesteling, daardoor ben ik met de termijnecho 3 dagen teruggezet, misschien dat daarom mijn hsg niet zo snel steeg.

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi..

Je testen zien er goed uit! Je ziet verschil met de bovenste en onderste. Probeer te vertrouwen in je lichaam!! (ik weet 't, het blijft spannend allemaal..)

Probeer er van te genieten! Gefeliciteerd! :D

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dankjewel voor de bemoedigende woorden allemaal!

Danjay: dan klopt het precies. Als je LF 11 dagen is en je hebt getest 3 dagen na NOD, dan komt dat overeen met 14 dagen na eisprong. Klopt dan ook precies dat de VK je drie dagen had teruggezet.
    Mijn eerste test wa evenveel dagen na de eisprong. (Heb LF van 14 dagen aangehouden). Daarom ging ik ervan uit dat jouw donkerste test evenveel dagen na eisprong was als mij NOD test. Snap je 'm nog? :)

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    in mijn optiek heb je gewoon een duidelijk positieve test hoor. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een soortgelijke streep (en een wolk van een meid ;) )

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben het eens met Miza, dat je je eigen testen niet kan vergelijken met die van een ander. Ik heb ook een keer een iets lichtere test gehad, waarna ik meteen ben opgehouden met testen. Verloskundigen raadden überhaupt aan niet meer dan 1-2 keer te testen. Streep is streep.
    Maar ik herken je onzekerheid hoor. Ik heb het KV ook gesponsord :)
    Maar zo heb je altijd wel iets om onzeker over te zijn. Is het niet je test, zijn het wel je kwaaltjes. Maar zolang je geen kramp hebt, geen bloed verliest...dan is er in principe geen reden tot stress. Zei ze heel stoer ;)

Hier een foto van mijn testen. De onderste is volgens mij op mijn NOD gedaan.:

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hahahaha :D het is ook eigenlijk allemaal zo logisch te beredeneren he?

Maarreuh meis, ik had 2 dagen na NOD een bijna identieke test. En voor zover ik weet ben ik nog steeds superzwanger. Dus...voorzichtig gefeliciteerd!

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Heel makkelijk. Maar kom daar maar een som met een lijf vol met gierende hormonen :D

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik weet dat ik het bij 1 keer testen had moeten laten. Maar na 1 MA (bij bijna 12 weken, geloof netjes maar 1 keer getest. Ik zag het echt niet aankomen, dat hakte er behoorlijk in) en 1 MK zei de gyn iets over testen en dat het er wel bij pastte dat ze inderdaad niet donkerder werden. En toen was het hek van de dam natuurlijk, hahaha. Nu weer zwanger en dan is ineens 1 test niet genoeg.

Ik wil gewoon graag een plaatje zoals die van Liesben: in twee dagen tijd inderdaad heel duidelijke toename en op NOD knalpositieve test. Nu pieker ik omdat ik echt geen toename zie en vooral omdat ik bij mijn goede zwangerschap gespannen pijnlijke boobies had en nu al misselijk was en nu helemaal niks.

Ik weet het ladies: gewoon geduld, moet niet stressen, is helemaal niet goed voor me (en voor beeb al helemaal niet). Helpt natuurlijk ook geen meter. Kan net zo goed goed gaan enz. Maar ik ben nou eenmaal een onverbeterlijke neuroot :D

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Zinaa: thanks. Ik had natuurlijk ook niet opnieuw moeten testen. Misschien mijn man toch maar vragen me komende dagen te dwingen niet meer te testen, hahaha.

Deel Deze Pagina