bijna 6 weken zwanger en vergrote eierstok.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Warboel, Sep 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik heb vanmiddag een afspraak gehad bij de gynaecoloog. Gelukkig zag de echo er goed uit en was er een mooie zwangerschap te zien, met ringetje en embryo(tje).

Alleen vertelde deze mevrouw dat mijn rechter eierstok iets te groot is voor haar smaak. Nu kan dit komen door dat hier het eitje uit is 'gesprongen'.
    Maar ze houdt toch graag in de gaten of deze krimpt in de aankomende twee weken.

Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik hier van hoorde en ik weet eigenlijk niet of het kan dat je eierstok nog lang zo groot blijft na het springen zeg maar. Hoewel mijn eisprongen vaak wel heftig zijn (lees: pijn en bloedverlies).

Ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Omdat ik er eigenlijk vrij weinig over kan vinden i.c.m. 5 weken zwangerschap.

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik weet niet of hij hetzelfde bedoelt, maar ik had bij mijn laatste zwangerschap een cyste in mijn eierstok, inderdaad de plek van waaruit het eitje gesprongen zou zijn. De mijne was eind de 4 cm.
    Het schijnt vaker voor te komen en meestal verdwijnt het spontaan. Bij mij was er met de 20 wekenecho niks meer te zien.

3. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

Nov 2, 2014
    326
    23
    18
    Female
    Ik heb ook een Cyste gehad op mijn eierstok begin zwangerschap 20 weken echo was deze weg alleen nog een vergrote eierstok te zien maar dat trekt vanzelf weer bij.

Share This Page