Flesvoeding en stuwing

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door piccolina, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Even vraagje
    5e dag na ks krijg ik ineens pijnlijke en harde borsten.
    Strakke bh aangedaan (sport) maar hoe strak is strak?
    En nog meer tips om af te komen??

2. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Koolbladeren, even kneuzen en dan in je bh op je blote borsten. Voorkomt tevens borstontstekingen.

Verder kun je een paar maandverbandjes nat maken, in een plastic boterhamzakje doen, dichtknopen en in de vriezer leggen. Zodra ze goed koud zijn in een washandje in je bh...

Je bh moet inderdaad strak zitten, maar niet zo strak dat de boel gaat afknellen want dat geeft kans op een borstontsteking.

Ik ben 10 jaar kraamverzorgende geweest.... Hopelijk helpen de tips je anders even contact opnemen met je verloskundige. Hou je temp in de gaten. Iets verhoging mag, maar als je boven de 38.0 gaat direct je verloskundige bellen. Heeft je eigen kraamverzorgende je geen tips gegeven?

Succes! En gefeliciteerd met je meisje!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dankje:)
    Ja heb ik maar die was al naar huis. Ik heb haar ook geappt en ze adviseerde ook dus bh en kool;) nog verloskundige langs geweest die gaf tip over mandverbanden ook ;)
    Ga aan de slag ermee!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Verder zo min mogelijk warm water op je borsten tijdens het douchen en je bh ook gewoon aanhouden.

Ik wisselde m'n bh na het douchen en verder constant aan.

5. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Dit hielp bij mij heel goed! En dan legde ik het ook nog over iets heen zodat het een beetje een bolvormige vorm kreeg zodat 'ie om m'n borst heen lag :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met een strakke BH heb je een soort kolf-effect, waardoor je stuwing erger wordt. Koele koolbladeren remmen stuwing, maar als het echt heftig is: gewoon één keer de boel helemaal leegkolven. Dat stimuleert verder niets, maar voorkomt wel een borstontsteking. En je hebt dan meteen een hele lading colostrum om aan je kind te geven. En dat geeft je kind 6 weken betere bescherming.

Deel Deze Pagina