Willen jullie even meedenken? Schema 9 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Mibow, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibow

Mibow Niet meer actief

Hoi!
    De afgelopen 2 weken houden mijn zoontje en ik een 'nieuw' schema aan wb voeding en slapen. Het is er eigenlijk een beetje vanzelf zo van gekomen maar ik vraag me af of ik het wel goed doe nu. Of hij niet nog een keer vaker in de ochtend bv zou moeten hebben bijv. Willen jullie even meekijken?

Ergens tussen 04.00 en 06.00 - bv
    Om 07.00 of 08.00 1 boterham met avocado of appelstroop en water
    Om 09.30/10.00 fruit met water
    Slapen
    Om 12.00 bv
    Om 14.00 boterham met avocado of appelstroop en water. Soms daarna nog een beetje fruit, als hij nog niet vol zit
    Slapen
    Om 16.00 bv
    Om 18.00/18.30 avondeten, groente met aardappelen of rijst, griekse yoghurt als toetje (2 el)
    Om 19.30/20.00 bv en daarna slapen
    Soms wordt hij rond 22.30 nog wakker voor bv, meestal slaapt hij door tot 04.00 of 05.00 of 06.00..

Hij is verder heel tevreden en vrolijk en lijkt geen honger te hebben, maar doe ik hier in de ochtend niet iets verkeerd door hem pas om 12.00 bv te geven? Of is het zo met vast voedsel genoeg om de ochtend door te komen?
    De nachtvoeding is al een hele vooruitgang, hij is namelijk sinds zijn geboorte steeds meerdere keren per nacht wakker geweest en sinds we het zo doen met zijn voeding is dit nog maar 1 keer per nacht, dus ik vind het al veel beter dan het was.

Bedankt alvast!

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het goed uitzien hoor!
    Als hij gewoon tevreden is waarom zou je meer inproppen. Ik vond op die leeftijd water leren drinken ook heel belangrijk, hebben we nog steeds veel profijt van.

3. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Tot 1 jaar is melk hoofdvoeding.
    Maar als hij er niet eerder voor komt is het prima toch! Als je het zelf te weinig vind dan kun je altijd proberen hem aan te leggen.
    Ik zie 4 bv momenten, volgens mij is dat wel prima hoor. Ik gaf dan geen bv maar rond die leeftijd had dl ook nog 4 flessen.
    als ze wakker werd (tussen 5 en 7) ergens om 11/12 uur ergens inde middag rond 16 ongeveer en voordat ze naar bed ging. Heel soms nog in de nacht.
    Geef je eten via Rapley/kleintjes?

4. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Prima schema toch?
    Als jullie er goed bij voelen, lekker zo laten.

Ik had ook rond 9 maanden 4 voedingsmomenten, maar omdat mijn dochter niet meer in gezelschap van anderen goed dronk, koppelde ik het drinken aan de slaapjes. Doe ik met 11 maanden nu nog steeds.
    Bij ons ook rond 4-5 uur in de nacht bv, ochtend een broodje. Voor ochtendslaapje bv, daarna lunchen met broodje, dan voor middagslaapje ook weer bv. Na middagslaapje fruit en 's avond mee eten met de pot en dan om 19 uur bv voor de nacht.

5. Mibow

Mibow Niet meer actief

Ja water vindt hij heerlijk, gelukkig! drinkt hij zo een halve fles van leeg

6. Mibow

Mibow Niet meer actief

Meneertje hier dinkt ook niet goed als er iemand bij is, veel te snel afgeleid. De hond hoeft maar langs te lopen en het is al klaar met drinken haha
    Stiekem vind ik dat ook helemaal niet zo erg hoor, gaan we gewoon lekker gezellig samen boven zitten :)

7. Mibow

Mibow Niet meer actief

Ik weet dus niet zo goed wat ik te veel of te weinig vind omdat het je zoveel verschillende dingen hoort. Bijvoorbeeld: mijn huisarts en he cb hebben allebei gezegd dat we nu toch echt snel naar 2x bv per dag moetne en de rest vast voedsel. Maar daar vind ik mijn zoontje nog helemaal niet klaar voor dus probeer ik mee te gaan in wat hij aangeeft qua ritme en dat is nu dus dit.
    Maar als ik het zo lees, is dat dus gewoon prima :)
    Bedankt!!

8. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow 2 bv momenten per dag met 9 maanden? dat deed mijn kleine na een jaar pas. Nee hoor volg je kindje, meestal geven ze zelf aan wanneer ze genoeg van hebben. Mijn zoontje liet zelf bv momenten vallen, hij vroeg er gewoon niet meer om. Hij sliep wel klokje rond met 9 maanden, maar ik had echt nog 5 bv momenten.

9. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik vind 2 bv momenten ook weinig met 9 maand. Ik gaf dochter de fles, maar die was toen nog maar net over op 3 voedingen. Gewoon lekker doorgaan met hoe je het nu doet!

10. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Lekker laten kletsen! 2 bv momenten met 9 maanden is echt weinig hoor. Kijk als je kindje het zelf aan geeft prima. Maar je zegt al, hij is er nog niet klaar voor. Nou prima toch! Ken zat kindjes van boven het jaar die nog minimaal 3x per dag aan de borst zitten.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Mijn zoontje van bijna 9 maand zit overdag op ongeveer 5 voedingen, en dan snachts nog een wisselend aantal keer. Gewoon op verzoek.
    Verder bied ik hem een keer fruit, een keer brood en avondeten aan, maar daar eet hij heel weinig van.
    Maar food under one is just for fun

12. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier soortgelijk schema alleen ik bied hem bij het opstaan altijd de borst aan. Hij drinkt dan altijd goed ongeacht hoe kort daarvoor de nachtvoeding was. En dan half uurtje later samen ontbijten met een broodje.

Deel Deze Pagina