Schimmel op appeltaart

Discussie in 'De lounge' gestart door Roodkapje1979, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    #1 Roodkapje1979, 19 okt 2009
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
    Toch maar even hier vragen;

Ik dacht net lekker van een stukje appeltaart te genieten totdat ik bij bijna de laatste hap zag dat ie beschimmeld was! :$
    Meteen weggegooid natuurlijk...... Maar vraag me nu toch af of het geen kwaan kan? Ben nu wel misselijk maar dat is van de gedachte (denk ik)

Weet nu wel dat het echt de laatste keer is dat ik iets koop bij de Emte! Is de zoveelste keer dat ik iets koop (zaterdag gekocht) wat niet goed is of over de datum! En ja ik ga er iedere keer mee terug en krijg iedere keer weer een boodschappentas met lekkere dingen....
    Laatst bv 2 zakken chips gekocht die maar liefst bijna 8 maanden over de datum waren!

Zo dat ben ik kwijt...... :)

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh bah, kan me voorstellen dat je misselijk wordt bij de gedachte!
    Hopelijk word je niet ziek!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Zaterdag gekocht en nu al aan het schimmelen, erg slecht!
    Neem aan dat je hem gewoon in de koelkast hebt bewaard?
    En chips van 8 maanden over datum :$

Wat voor winkel is Emte?

4. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    ja in de koelkast idd. Was zo'n vers uit eigen oven taartje....

Emte zit dat niet overal? In Brabant en Zeeland iig wel.....

Moet er ook nog bijzeggen dat het bij verschillende fillialen is gebeurd!

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    WIj hebben hier ook zo'n buurtsuper waar je goed op de datum moet letten..

Als het goed is kan het verder geen kwaad en is die misselijkheid momenteel alleen iets 'psychisch' ;)

6. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Haha psychisch ;) Maar idd dat denk ik ook ;)

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je zal er zeker niet dood aan gaan. hooguit een keer flink dun poepen of een keertje overgeven. maar waarschijnlijk zit het nu idd tussen je oren. maar wel schandalig hoor. zou zeker toch weer een klacht indienen. goed hard midden in de winkel zodat iedereen het kan horen!

8. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Heb het iedere keer nog via de mail gedaan en krijg dan een mail terug met een bon voor gratis boodschappen ;)

Laatste keer zat er nog een pak appeltaart mix in....... :D Was alvast een stille hint denk ik.....

Tja kan er nu wel om lachen maar kan eigenlijk echt niet! Zeker niet als het al zo vaak gebeurd! En weet van een vriendin van me dat die er ook ervaring mee heeft!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

He getver, jakkes!

Wij vinden "makreelsnack" dat is makreel in tomatensaus af en toe wel lekker op een wit bolletje 's weekends.

Dit proberen we dan ook ieder weekend te kopen bij Super de Boer. Een paar weken geleden hadden we echter een blikje gekocht wat houdbaar was tot juli 2009. Wij de zaterdag daarop weer naar de Super. Wij dat hele schap bekeken. Allemaal blikjes met houdbaarheidsdatum juli 2009. We hebben de vakkenvullers daarop gewezen die het schap leeghaalden en ons bedankten.

Wat schetst onze verbazing? Een week later (afgelopen zaterdag) lagen volgens mij dezelfde blikjes (ze hadden in elk geval dezelfde houdbaarheidsdatum) weer net zo vrolijk in het schap! Wij hebben er weer wat van gezegd en het schap werd wederom leeggehaald.

Zaterdag gaan we weer even kijken en als de blikjes er weer liggen, denk ik dat we er even melding van gaan maken bij de bedrijfsleider.

Controleren jullie altijd wat de houdbaarheidsdatum is als je in de winkel iets koopt? Wij proberen het altijd wel te doen, alhoewel we dat af en toe wel vergeten (net zoals met die makreel dus).

10. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Bij verse dingen altijd ja!

Maar bij de Emte deed ik het dus bij alles! Dat chips verhaal is hetzelfde als de makreel. Ook een heel schap vol.....

En de boter voor op brood bij hun is ook vaak maar een week of 2 houdbaar.

Als ik boodschappen doe bij de Ah (meestal dus) kijk ik alleen naar de datum op vers maar das meer om te kijken hoe lang ik het zelf nog kan bewaren, niet of het nog wel goed is.

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    helaas uit ervaring ook geleerd dat ik bij boodschappen doen op de datum ben gaan letten. Kant en klare deeg van een maand over datum. Pakken zuivel helemaal bol en bijna een week over de datum.
    Heb dit bij meerdere winkels gehad van verschillende bedrijven.

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    door ervaring wijs geworden kijk ik van alles eerst de houdbaarheidsdatum.
    eigenlijk schandalig dat het nog zo vaak fout gaat.
    ik zie echt zo vaak dat er artikelen in de winkel liggen die
    al zo lang over datum zijn!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier toevallig hetzelfde probleem bij Emte,

Soms let ik even niet op en pak zo een pak melk, bij thuiskomst zag ik dat hij al 1 over de datum was. Inderdaad ook chips wat al voorbij de datum is. Coolbest al een week overtijd.

En laatst toch wel het toppunt: Was wat aan het neuzen bij de babyvoeding en vond een potje uit 2007! Deksel stond zo bol dat hij er bijna afsprong!

14. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    hier zie ik het ook regelmatig, en als je er dan wat van zegt, dan word je nog met de nek aangekeken ook!
    Maar volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad, wij hebben een keer een compleet beschimmeld brood gegeten, hij was aan alle kanten behalve 1 helemaal beschimmeld, en wij hadden het gewoon niet gezien, toen ik nog een sneetje wilde smeren schrok ik me rot. Buiten dat het gewoon een vies idee was, hebben we er niets aan over gehouden!

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    He jakkes, proefde je niks raars toen je at dan? :p

16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

gatver maar ja helaas in ken het en ook bij schillende winkels
    heb ook eens pak babymelk gehaald kwam thuis en het was goed tot jan 2006 en dacht eh wat is dat nou dan
    dacht nog type fout maar ben terug gegaan en gezegt dat het over de datum was en ik kreeg toch een mond
    mijn oren begonnen er van te toeteren
    ik zeg weet j wat je moet doen nu je leider halen ik zal gelijk verzorgen dat dit jou laatste dag is geweest..
    heb de leider gesproken en 1000 maal excuse gehad en een hele mand vol met pampers gekregen en voeding en lekkere dingen
    echt erg lief en ook was het de laatste uur geslagen voor hem het personeelslid

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat is wel heel rigoreus! :$

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb het ook al een paar keer gehad bij de emte hier, bumba cakejes voor mijn zoontje, 3 maanden over de datum. en zonnatura knijpfruit, 9 maanden over de datum, rookworst 5 maanden over de datum. ik kijk daar nu echt alles na wat ik wil kopen. ik ben gelukkig al zo iemand die voordat ik wat eet, altijd even de datum controleer, getverdemme:(

19. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Nee das het gekke! Wilde net weer een hap nemen toen ik iets groens zag...... :$

20. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0

Wow das ook niet verkeerd! :x

Deel Deze Pagina