Mijn zoontje is nu een dikke 6 maanden, en heeft nog geen tandjes. Al een tijd geleden, week of 6, zag ik 2 witte streepjes drukken onder zijn tandvlees. Kon al de puntjes voelen. Af en toe had hij ineens vuurrode schrale hete wangen, af en toe kwijlen als een sint Bernard en veel knauwen...maar nee niks is door. Nu als ik voel, voel ik wel dat de bulten fikser zijn, en weer krijgt hij rode wangen maar ze zijn nog niet door. Hij is de afgelopen weken ook wat aan het spoken geweest in de nacht, en weer veel bijten op alles...maar nog steeds niks! ik voel nu echt alle 2 de ondertandjes (bult) en beide onder hoektanden...ook daar zie je bij beide al een wit puntje onder het tandvlees. Ik heb het gevoel dat het nog wel een tijd gaat duren....maar mijn hemel....duurt het altijd zo lang!? Hoe is het bij jullie kindjes gegaan?
Kan inderdaad wel even duren hoor. Maar ineens zijn ze der en sommige komen weer wat makkelijker door. En 6 maanden is ook echt niet laat hoor
Met 5 mnd de eerste 2 tegelijk. Koorts, veel huilen, niet weg mogen gaan in de nacht. Veel kwijlen en haar handen opeten. Zo gaat het eigenlijk bij elke tandjes. Nu heeft ze 8 tanden en 2 kiezen. Die kiezen ,men die waren drama, ze kwamen met 2 tegelijk. Ik geef dan pcm bij koorts en pijn en tandgel. Daarnaast een bijtring en uitzitten Het is nu zo dat ik de symptomen ken en opeens zijn ze door. Ik let er verder niet veel op en zie het wel.
de kiezen van mijn jongste hebben de hele zomer nodig gehad om door te komen. dus telkens paar dagen koorts, verkouden, luieruitslag en de slechte nachten.. 4 dikke bulten in haar mond maar doorkomen deden ze niet. wij waren heel blij toen ze eindelijk door waren. nu is ze af en aan met haar hoektanden bezig. nog maar 2 gelukkig waarvan er 1 langzaam te zien is
Mijn oudste dochter kreeg haar eerste tand pas met 11 maanden. Toen wel heel veel tegelijk! Ze heeft er ook nooit echt last van gehad.
Hier met 7 maanden de 2 ondertanden gekregen. Ik dacht toen dat dat al drama was maar de 4 tanden die nu boven tegelijk doorkomen zijn nog veel erger uiteindelijk komen ze er wel door maar ze kunnen er flink last van hebben helaas.
Mijn zoon kreeg met 12 maanden zijn eerste tand pas! Nu 19 maanden en de een na de andere komt nu door. Alleen heeft hij er wel veel last van helaas
Bedankt voor jullie reacties! Ik maak me ook geen zorgen hoor of hij vroeg laat of heel gemiddeld is. Het komt vanzelf wel Tis meer dat hij de ene dag wel dingetjes heeft dat ik denk, ja zou kunnen en de ene dag helemaal niks. Dus ik vroeg me ook af of het lang duurt. En wat ik zo lees hier, ja! Haha geduld dus!
S kreeg zijn eerste pas toen hij 15 maanden was, inmiddels heeft hij er 5.. Hij doet t rustig aan dus!
Mijn zoontje was 6 maanden en kreeg toen zijn 2 ondertanden. Met 8 maanden 2 boventanden. Nu wachten op de rest... Maar het gaat soms echt raar. Dan zagen we een wit puntje. Volgende dag was het weg. Week erna ineens een bovenkant van een tand.
Ik heb opzich ook geen haast hihi. Het eten (rapley) gaat prima zonder tandjes, alleen had het zijn minder gezellig gedrag zo verklaard haha! Afwachten maar dus want ik voel nu al weken hobbels en bobbels maar er komt niks door!
Met een maand if tien heb ik aan de tandarts gevraagd of ze nog wel tanden zou krijgen Haar eerste tandje kwam door met 1 jaar en 2 dagen, de tweede volgde 2 dagen later... ze heeft er ook nooit last van gehad.
Wij gebruiken tandengel voor de verzachting van doorkomende tandjes van het merk multilind. Ze is vanaf 8 mnd bezig met tandjes en sinds twee weken heeft er veel last van. Is nu 14 mnd. en de kiezen groeien extra hard door onder het tandvlees. Echte hobbels en nog niets te zien. Eerst sliep ze lekker door en nu is ze regelmatig overstuur wakker in de nacht.
Wij zijn er doorgekomen met veel dentinox en paracetamol...Was hier een drama (dl wilde niks meer eten in die perioden). Sterkte Eerste tandje kwam met 6 maanden, dat is gemiddeld dacht ik.
Hier gaat het ook langzaam met tandjes, de eerste puntje zagen we met 8 mnden en met 9 mnden kwamen ze erdoor. 2 boven en 2 onder en nu is hij 14 mnden en nog geen nieuwe tandjes. Voelde wel boven een puntje. Bij mijn oudste ging het een stuk sneller. Met 8 mnden de eerste tandjes en die had met 1 jaar een mooi bijna vol gebit en met 1,5 jaar alles inclusief kiezen. Op wat verhoging en soms wat uitslag na op zijn wangem had hij er niet echt last van.
Mijn zoontje kreeg met 13 maanden pas zijn eerste tandje en daarna ook helemaal niet in de volgorde waarin ze moesten komen. Hij heeft met 1 kies pijn gehad en met de rest heb ik hem er nooit over gehoord, hij poepte alleen wat vaker. Binnen 11 maanden was zijn gebit compleet.
Hier met 12 maand 4 kiezen en 8 tanden. Eerst 2 onder tanden. Daarna per 4 tegelijk. In willekeurige volgorde alleen de 4 kiezen kwamen gelijk.
Mijn dochtertje kreeg haar eerste tandjes met vijf maanden. Maar haar boventanden duurde ook even voor die door kwamen. Nu heeft ze er vijf en nummer zes is onderweg. Kan inderdaad even duren voor de doorkomen