Dreumes van bijna 17 maanden wil niet goed eten.

Discussie in 'Voeding' gestart door mienma, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 17 maanden. Sinds 2 weken eet hij heel erg moeilijk. Brood eet hij 2 stukjes en heeft het al gehad.Ik heb ook al pap geprobeerd. De ene keer eet hij het en de andere keer niet. Fruit is ook al een gedoe. Het avondeten gaat redelijk maar ook niet zoals het zou moeten.
    Hij heeft wel 2 kiezen gekregen. Is dit een fase en gaat het vanzelf voorbij of? Als hij het van mij niet eet laat ik het hem zelf doen.

Dit is het eetpatroon van wat hij normaal krijgt.

Ochtend 1 beker melk of joghi.
    2 boterhammen zonder korst.

Tussendoor koekje en dinken.

Middag. 1 boterham met korst.

Middag rond 14.00 uur fruit.

Avond 16.30 uur avondeten. Meestal 1 aardappel. 1 schep groente en eventueel een beetje vlees en een toetje.

Tussendoor krijgt hij nog wat te drinken en eventueel nog een koekje.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dit gaat vanzelf weer voorbij maar kan wel jaaaaaren duren ;).
    Nee even serieus. Tussen het eerste en tweede jaar hebben ze ook minder nodig en veel kinderen gaan dan ook slechter of kieskeuriger eten.
    Maak anders twee keer per dag een monkey patter ( bordje met verschillende dingen eroop). Werkt hier erg goed

3. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    haha jaren :) doe me dat niet aan hihi :)

ok thanks ik zal het eens proberen :)

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hahah zelf geen ervaring mee maar mijn nichtje is nu 5(!!) en gaat eindelijk wat eten. Ze is kerngezond :p

Ik doe s morgen fruit, rozijntjes en rijstwafels
    S middags, stukjes brood, rauwkost en soms wat kaas of gerookte kip

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Als mijn dochter 1 beker yoki drinkt hoeft ze de hele middag niks meer. Het vult gigantisch! Verder is het een fase ;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Zolang fruit nog niet heel goed gaat zou ik sowieso dat koekje in de ochtend schrappen en dan ook fruit geven. Koekje is een extraatje wat hij niet nodig heeft. Fruit wel.

En ik zou avondeten later doen...of eten jullie zelf ook om 16.30 want voor mij is het dan nog volop middag. Ik vind het heel erg vroeg om avondeten te eten.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zou de yogi niet meer geven. In een glas yogi zitten 7 suikerklontjes, daar zou ik ook genoeg aan hebben voor een hele dag, laat staan zo'n kleintje.

verder gewoon de standaard dingen blijven aanbieden. Gaan vanzelf meer eten.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad geen yogi en koek meer geven zolang hij de noodzakelijke dingen niet goed eet. Ik vind tussen het fruit en het avondeten ook niet zoveel tijd zitten, misschien niet zo gek dat hij niet echt honger heeft...

9. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Dankjulliewel voor de reacties :)

Inmiddels gaat het weer helemaal goed met het eten :)

Het was dus blijkbaar echt een fase. hij eet nu weer alles zoals het hoort :)

Deel Deze Pagina