Voeding 7 maanden, wil iemand even meekijken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Rebelleflower, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik merk dat m'n meisje in de ochtend steeds eerder wakker wordt en dan honger heeft. Dus gok ik dat ik overdag even moet gaan kijken naar wat ze binnen krijgt.

O: Papfles 200/6 met fijne granen pap of haverpapje
    T: Fruithap, meestal eet ze maar ongeveer 100-150 gram.
    L: 1/2 boterham met dun beleg en uurtje daarna fles 180/6
    T: Iets van een koekje of soepstengel.
    A: Groentenhap, 150-200 gram. Potje of vers en soms wat in het handje ernaast.
    Uurtje later na het avond eten een fles 200/6 voor het slapen gaan.

Tussendoor krijgt ze water of slappe thee te drinken uit de rietjesbeker of uit de fles.
    Ze krijgt zowel vers als potjes, ligt een beetje aan de dag.

* Ik vraag mij af wat kan ik nog toevoegen? D'r fruit en groenten eet ze gewoon zoveel ze wilt, als ze d'r mond niet meer open doet of weg blijft kijken dan stop ik. Ga het er niet in proppen.
    * En wat zijn goede tussendoortjes?
    * Wat zijn goede ideeën voor op brood? Ik heb nu smeerkaas voor kids, pindakaas, appel-peer stroop van de kleine keuken of gewoon boter.

Bedankt alvast!!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou het koekje vervangen voor rauwkost (komkommer, tomaatjes, paprika etc)

Op brood hadden wij ook nog; ei, kaas, worst, komkommersalade, paprikaspread, geprakte avocado, geprakt fruit.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    's Middags nog een keer fruit geven?
    Kan ook een fase zijn... hier kwamen rond de 8 maanden helaas de nachtvoeding weer terug, terwijl die er net 2 maanden af was. En hij at overdag echt als een bootwerker naar mijn idee. :D

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Fruit in stukken geven, en rauwkost tussendoor is ook een goede. En misschien een boterham als ontbijt met melk ernaast?

5. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    maar geven jullie rauwkost dan in stukken? Mijn zoontje is 8 maanden en ik pureer het eten wel al wat minder waardoor er stukjes in zitten. Hij eet ook brood maar rauwkost is zo hard...gaat dat wel goed?

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Komkommer en kerstomaatjes zijn niet hard en als hij al wat handigheid heeft met bijv. fruit in stukken kan dat prima.

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik heb wat kleine snack groenten gekocht (rip uit m'n lijf!! Volgende keer koop ik dus mooi een normale komkommer en paprika!) maar hoe kan ik het d'r het beste geven? Paprika en komkommer hebben vellentjes..
    En tomaat? Stukjes snijden? Heb cherry tomaatjes.

Deel Deze Pagina