Ik snap het niet meer...

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door kimgrimbergen, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimgrimbergen

3 jun 2011
    53
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben even compleet in de war en zie het allemaal even niet meer zitten...

Sinds oktober 2013 houd ik mijn temperatuur bij. De eerste maand was ik niet heel trouw, de tweede maand was ik al een stuk trouwer en temperatuurde ik wel vaak op hetzelfde tijdstip. Vanaf de derde maand heb ik trouw iedere ochtend mijn wekker gezet om 6.30 uur en mijn temp opgenomen. Ik kwam erachter dat wanneer je het vakje 'Sleep deprived' aanvinkt, FF er automatisch een bolletje van maakt in plaats van een stipje. Maar goed, dat dus even geheel terzijde. In december had ik een licht positieve test in handen, maar deze heeft niet geleid tot een zwangerschap. Nu zijn mijn man en ik inmiddels al ruim een jaar bezig om zwanger te worden dus je begrijpt wat een enorme teleurstelling het voor me was toen ik uiteindelijk toch ongesteld werd. Uiteindelijk heb ik mezelf weer bij elkaar kunnen rapen en me vol goede moed op de volgende ronde gestort. Daar begint het probleem...

Ik heb van nature blijkbaar een zeer wisselende temperatuur voor mijn ovulatie. Dat ik dat deze keer opnieuw had, was voor mij dan ook geen verrassing. Met ovulatietesten en uit mijn temperatuur kon ik uiteindelijk opmaken dat ik op cd15 mijn ei heb gehad. Normaal gesproken gaat mijn temp daarna omhoog en schommelt tussen de 37.0 en 37.1, maar dit keer dus niet. Ik vond het al vreemd en toen ik ook nog eens slijm ging verliezen op dpo 4 (niet een klein beetje, maar echt hele klodders), snapte ik er niets meer van. Op 9dpo verloor ik ineens bloed. Het bloeden heeft in totaal zes dagen geduurd (ik heb het aangegeven als spotting omdat ik me niet kon voorstellen dat mijn ms al was begonnen, maar daar twijfel ik nu sterk aan) en was qua hoeveelheid wel vergelijkbaar met een menstruatie, maar qua samenstelling totaal niet. Normaal verlies ik heel donker, slijmerig bloed met veel stolsels. Deze 'menstruatie' helemaal geen stolsels, heel helder rood bloed dat er letterlijk uitdruppelde en verder totaal geen krampen. Omdat mijn temperatuur daalde op CD27 ben ik ervan uitgegaan dat ik toch mijn menstruatie heb gehad. Opnieuw een enorme teleurstelling omdat je stiekem blijft hopen. Zeker als je temperatuur in eerste instantie hoog lijkt te blijven... :(:(

Nu ben ik uiteraard gewoon doorgegaan met tempen, maar ik ben volledig de kluts kwijt... Wanneer kan ik nu in hemelsnaam mijn ei verwachten en waarom fluctueert mijn temperatuur zo enorm? Ik heb overigens wel typische zwangerschapsverschijnselen (donkere streep van mijn navel naar mijn schaambeen, duizelig, gevoelige borsten, misselijk), maar ik denk dat dat gewoon een gemeen spelletje is van mijn lichaam. Ik heb verschillende zwangerschapstesten gedaan, maar die zijn tot op heden allemaal negatief geweest (ook mijn ovulatietesten blijven negatief... :().

Ik begrijp er dus echt helemaal geen snars meer van. Ik zet iedere dag mijn wekker om 6.30 uur om mijn temp op te nemen, ik zorg ervoor dat ik minimaal 3.5 uur heb geslapen voordat ik mijn temp opneem, ik neem mijn temp rectaal met dezelfde thermometer dus wat doe ik nu niet goed?!? Ik word hier echt moedeloos van! Ik begrijp er niets meer van... heeft iemand tips of heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik heb mijn kaartjes hieronder geplakt (hopelijk werken ze)

My Ovulation Chart || Ovulation Chart

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja.... blijft altijd moeilijk inschatten natuurlijk.

Kan best zijn dat je in je vorige cyclus niet op dag 15, maar op dag 13 je ovu hebt gehad. Dit omdat dit de laatste dag van vruchtbaar slijm was. Dan zou je niet op 9, maar op 11 dpo zitten voor het bloeden begon. En met de cyclus van daarvoor klopt dat dan evt , daar beschrijf je spotting??

Als je een licht + test had in dec, kan je cyclus wat in de war zijn even... geef dat wat tijd. Lijkt er echt op dat je lichaam in de war is... ook al is dat wat raar, omdat je geen zwangerschapshormonen meer in je lijf hebt. Je kunt evt de bloedwaarden laten bepalen via je huisarts?

Er zijn wel echt eisprongen en menstruaties te zien, dus je zit nu weer voor je ei. In de laatste 2 cyclussen zat je eisprong niet ver uit elkaar, zal nu ook wel weer rond die koers zijn.

3. kimgrimbergen

3 jun 2011
    53
    0
    0
    De spotting in december was echt spotting. De spotting van januari niet. Dat was meer bloeden... Maar als ik m'n menstruatie daar laat beginnen heb ik n hele korte lf..

4. kimgrimbergen

3 jun 2011
    53
    0
    0
    Ik heb trouwens morgen n afspraak bij de huisarts. Toch maar even alles laten checken 😊

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zou het even aangeven ja.
    Je mag spotting alleen als spotting tellen als je er geen verbandje voor nodig hebt. Heb je wel een verbandje, dan valt het onder menstruatie, afhankelijk va hoeveel scoor je dan licht tot zwaar.

Deel Deze Pagina