ovulatietesten, wanneer positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Liesben, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hallo dames,

Ik hoop dat er iemand is die verstand heeft van ovulatietesten?
    Ik gebruik ze deze maand voor het eerst, en ik heb de dipsticks van sensistest.
    Nu denk ik te weten dat ik mijn ei meestal rond CD 17-18 heb. Vandaag was de test nog zo negatief als ie maar zijn kan (CD 14). Ja, een hele vage schaduw, maar die heb ik al dagen.
    Als ik nu inderdaad rond CD 17-18 mijn eisprong zou hebben, vanaf wanneer zou ik dan een positieve ovulatietest kunnen verwachten? Of vanaf wanneer zou de test iets donkerder moeten worden? Is dat dan in een keer heel donker, of moet je duidelijk een opbouw zien?

2. music4life

music4life Niet meer actief

ja ik doe al best lang ovu testen .en ik hoor eigg vandaag mn sprong te hebben maar heb ik ook niet,,, ik had 4 dagen geleden een redelijke 2e streep en na 3 testen was de streep weer bijna weg,dus geen idee of ik nog een eisprong ga hebben ,,,ik blijf net zo lang testen totdat ik ongi word want mn cyclus is onregelmatig

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Niemand verder een idee of nuttige informatie?

4. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb ze de vorige ronde voor het eerst gebruikt, dus ik kan je niet echt verder helpen. Ik had niet echt een duidelijke knalstreep de vorige ronde maar werd wel 14 dagen later ongi. Dus dat was dan toch m'n eisprong..;)
    Wat ik zo hier en daar gelezen heb is dat het bij iedereen verschillend is. Bij de een is het ineens een positieve test bij de ander bouwt het langzaam op..
    In jouw geval zou ik zeggen dat je in ieder geval 16, 17 een positieve test zou moeten hebben.

Succes met testen!:D

5. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik gebruik deze ronde voor het eerste de ovutesten van sensitest dipstick.
    en die zijn heel negatief, amper een tweede lijntje te zien.
    gisteren was die ineens wat donkerder en vandaag echt positief.
    maar tussen gisteren en daarvoor was er amper een tweede lijntje te zien.

als je je ei denkt te krijgen op CD17/18 dan zou je een positieve test hebben op CD15/16 volgens mij.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dank jullie. Ik denk dat ik gewoon wat geduld moet hebben....*zucht*

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi Liesben,

Ik heb twee rondes geleden ovulatietesten gebruikt en er kwam niets op bij mij, of wel, heel vage streepjes pas na 5 minuten wachten. Ik maar wachten op de duidelijke streep en via tempen erachter gekomen dat we de ovulatie gemist hadden.

Ovulatie testen sporen je LH hormoon op die in golven een paar keer per dag uitgescheiden wordt via je urine dus niet continue zoals het zwangerschapshormoon. Het kan dus zijn dat het bij jou net op dat moment niet in je urine zat. Bij sommige testen moet je ook juist wel of niet ochtendurine gebruiken.

Je kunt wel proberen twee keer per dag te testen, misschien geeft dat meer duidelijkheid maar goed, ik geloof er niet zo in persoonlijk.

Succes ermee,

Charlie

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het gekke is dat ik vanmorgen gedurende een half uur tweemaal flinke steken had linskonderin...
    Eisprong?
    Gelukkig had ik het klusseizoen al geopend, dus als het zo is dan is het geen gemiste kans, maar toch...
    Je probeert toch invloed uit te oefenen op je kansen, maar volgens mij is het verspilde moeite. Maar ik test (en klus) gewoon nog even door, om te zien wat er gebeurd.

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

#9 Charlie007, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2010
    Ja sowieso goed om te beginnen met klussen paar dagen na je menstruatie, maar ik werd er toen heel onzeker van en ging me van alles in mijn hoofd halen. Je vertrouwt toch op die staafjes maar dan lees je dus ergens wat ik schreef en toen dacht ik...ohhhhwwww, dus het KAN je eisprong opsporen maar het hoeft niet. Temp. je ook al? Is natuurlijk achteraf maar ik weet daardoor dat ik rond dag 12/13 ovuleer. Maar ik begrijp je gevoel, je wil gewoon alles proberen en zo gericht mogelijk aan de slag.

Veel succes deze maand en laten we hopen dat het snel raak is voor ons.

Oh, en ik heb altijd van die steken ongeveer 2 dagen voor de eisprong. Bij mij voelt de eisprong echt meer als een aanhoudende zeurende pijn een paar uurtjes. Dus blijf maar klussen want je ei komt er vast nog aan.

Charlie

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik temp wel, maar erg onregelmatig. Ik werk ook erg onregelmatig, dus tempen is altijd lastig. In de maand dat ik zwanger werd, wist FF niet eens zeker of ik wel een ei had gehad ;)
    Mijn eisprong varieert ergens tussen dag 15 en dag 19, dus ik wacht maar af.

11. music4life

music4life Niet meer actief

ik heb vandaag nog geen positieve test gehad

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb inmiddels (CD 18 ) een knalpositieve test!
    Kwestie van geduld hebben dus!

13. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Die van mij zag er vandaag eindelijk ook zo uit (CD22)!

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vraagje...
    Ik heb net weer een ovulatie-test gedaan en hij was weer een heel stuk lichter. Is eisprong dan geweest? Ik denk zelf van wel, maar weet het niet zeker!

Deel Deze Pagina