Vraagje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Laura1986, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hoi hoi,

Ik heb een vraag over mijn kaartje.

Toen ik vanochtend mijn temp invoerde, gaf ff aan dat mijn ovulatie afgelopen maandag is geweest (cd13), maar ik heb dinsdag een positieve ovu test gehad. Deze voerde ik daarna in, en toen gaf ff aan dat hij het niet meer wist :p .

Wat denken jullie? Mijn lichaam is ook nog aan het ontpillen, dus dat kan het misschien ook zijn.

Mijn kaartje staat in mijn handtekening.

Zitten we goed met zo en wo geklust te hebben? Of voor de zekerheid maar even doorgaan?

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Aan je temp te zien zou je eisprong heel goed maandag kunnen zijn geweest. Dat je dinsdag pas een positieve ovutest had is wel gek. Heb je maandag rond hetzelfde tijdstip getest en van tevoren niet teveel gedronken?
    Kan ook nog dat je een korte LH-piek hebt die maandag vlak na je test is begonnen en dat je eitje bijv. in de nacht van maandag op dinsdag is gesprongen waardoor je dinsdag (als je vroeg hebt getest) misschien nog net het staartje van de LH-piek hebt meegepakt... Maar gek is 't wel....

Als je echt alleen op dinsdag een positieve ovutest had, zou je ei ook nog op woensdag gesprongen kunnen zijn. Daarna heb je nl. weer een stijging van 0,2 graden.

Wat je nog zou kunnen doen, is de analysemethode van FF eens wijzigen. Soms komt er dan iets anders uit en het gestippelde kruis verandert dan ook wel eens in een vette.
    Je past de methode aan door naar "Ovulation detector" te gaan en dan te klikken op "tuning/override" eronder. Hij staat standaard op "advanced", maar je zou kunnen kijken wat de andere methodes zeggen....

Tsja en verder.... zaadcellen blijven gemiddeld 3 dagen leven en je eitje is na het springen nog ca 8 tot 10 uur goed bevruchtbaar (leeft 24 uur, maar hij wil meestal alleen in het begin bevrucht worden, heb ik gelezen).

3. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Bedankt voor je reactie!

Ik heb al begrepen van het zwangerschaps-/ovulatietesten forum dat de testen die ik heb gebruikt (kruidvat) vaak onduidelijk en dus niet zo betrouwbaar zijn. Ik heb daarom het resultaat dus maar weggehaald en negeer het verder :p .
    Ik ga er dus maar vanuit dat mijn eisprong maandag is geweest.

Ik had wel een aparte temperatuurdip zaterdag en nu las ik dat dat te maken kan hebben met een eventuele innesteling. Klopt dat?
    Ik ga maar niet te hard hopen :) ik weet dat je lichaam je goed voor de gek kan houden, zeker met ontpillen.

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    :) Een tempdip tussen 5 en 10 dpo kan inderdaad wijzen op een innesteling. Maar ja.... je hebt geen garantie ('t is alleen wel extra spannend zo). :)

FF zegt: Een dip tussen 5 en 10 dpo komt vaker voor bij kaartjes van zwangeren dan bij kaartjes van niet zwangeren... En daar moeten we 't dan mee doen.... Hadden we maar een soort luikje om af en toe even binnen te kunnen kijken wat er allemaal gebeurt. ;)

Ik duim voor je!

5. De kruidvattesten zijn idd niet echt betrouwbaar. Ik vind zelf die van matcare fijn!
    Hou je ook je slijmverlies bij? Ik zie een paar keer creamy staan, maar daar kunnen we niks mee :p
    Is dit je eerste cyclus die je tempt? Zo niet, hoe lang zijn je cyclussen normaal gesproken?
    Het lijkt er iig op dat je eisprong is geweest, maar de precieze dag is nu niet te zeggen omdat het op de volgende dagen geweest kan zijn: CD 13, 15 of 18.
    Als je om de 2/3 dagen klust is dat in principe genoeg, je hebt dat alleen niet ingevuld op je kaartje dus kan niet zeggen of de timing goed was.

6. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb het slijmverlies idd niet echt bijgehouden. Dat ga ik volgende ronde doen! (al hoop ik dat het niet nodig is natuurlijk ;) )

Ik heb mijn klussessies wel ingevuld, maar dat laat hij bij de shared link niet zien. Misschien moet ik dat ergens instellen. Ik hoop dat de eisprong CD13 of CD15 is geweest want dan heb ik wel gunstig geklust. Voor CD18 niet echt...

Dit is mijn eerste ronde gelijk na mijn pilstop dus ik heb nog geen idee hoelang mijn cyclus gaat duren.

Vandaag weer een dipje in mijn temp. Ben benieuwd wat er morgen staat.

7. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb mijn kaartje nu aangepast!

8. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Als ik je kaartje zo zie, denk ik echt dat je ei op dag 15 was... :) Dat was ook gunstig qua timing zei je, dus ik duim heel hard met je mee! :)

9. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Oh en wat gebeurt er als je de positieve ovutest er nu toch weer in zet? Dat was dag 14 toch? Volgens mij klopt dat ook helemaal met een eisprong op dag 15. Was die test dus toch betrouwbaar!

10. BD staat er nu bij, ben je toevallig VIP member geworden?

Ik twijfel nog steeds tussen 13 en 15, maar jullie klusmomenten waren gunstig voor beide dagen duss spannend ;) nog even afwachten!

11. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Ik zit nog in mijn vip trial :) Maar ik heb wat aangepast aan de sharing opties.

12. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Temperatuur is vandaag flink gezakt. Ben dus bang dat ik snel ongi wordt. Maar goed, dan kunnen we er weer tegenaan.

13. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    En vandaag je temp weer omhoog zie ik.... :)
    Een dip op dag 10 kan ook nog een innesteling zijn.... (Die zou tussen dag 5 en 10 ongeveer kunnen zijn, volgens FF).... Bovendien heb je een gestippeld kruis, dus FF is niet helemaal zeker.... :)

14. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Ja, vandaag weer omhoog inderdaad! Al voel ik al 2 dagen geborrel in mijn buik, dus ik heb wel het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Maar tot nu toe nog steeds niets!

Ik snap er niets meer van ;)

15. Kan inderdaad nog een innestelingsdip zijn, spannend! Nog eventjes geduld!

16. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Geduld hebben is zo moeilijk haha. Woensdag is mijn NOD dus dan kan ik testen. Of zal ik er morgen al een testje tegenaan gooien?

Maar ik heb nog steeds wel het gevoel dat ik ongesteld moet worden. En mijn temp is vandaag weer 0,1 graden gedaald...

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    En... heb je er inmiddels al een testje tegenaan gegooid? Op dag 11 of 12 krijg je vaak wel tuurstreepjes als je zwanger bent....
    Maar je temp is weer gezakt zie ik. Dat belooft helaas niet veel goeds. :(

18. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Ja, ik heh gisterenochtend getest, maar die was omowit. Ik heb er voor deze maand weinig hoop meer in. Maar goed, het is nog maar de eerste ronde!

Nu wachten op de ongi...

19. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    En de ongi is vandaag gekomen. Op naar ronde 2 dus!

20. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Jammer meid, hopelijk brengt deze ronde meer geluk! :)

Deel Deze Pagina