Ovulatiepijn: springt het eitje daarvoor, of daarna?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lonit27, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Hai allemaal,

Ik heb een vraagje over ovulatiepijn / eisprong. Gistermiddag, dag 13 van mijn cyclus, begon ik wat last te krijgen van ovulatiepijn. Vandaag is het wat erger geworden; ik voel het duidelijk in ieder geval :)

Maar springt mijn ei nu ook daadwerkelijk? Of komt dat nog? Want volgens de calculator valt mijn eisprong op dag 17...? I'm confused :(
    Ik heb vannacht nog geklust, dus op zich een goede timing, toch? :) Of zou ik mijn mannetje dit weekend nog eens extra moeten verleiden..?

Oh ja, ik heb een cyclus van rond de 30 dagen. De ene keer wordt ik ongesteld op dag 29, de andere keer weer op 30 of 31.
    De eerste dag van mijn laatste menstruatie viel op 22 november. Wie o wie kan mij raad geven..? :)

Liefs,
    Lonit

2. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    nou daar zat ik ook mee vorige keer en heb het een en ander opgezocht... Als je ovulatie pijn optreedt ben je nog net op tijd om te klussen, liefst een dag ervoor zelfs... Wat je voelt is het eitje wat op springen staat, tijdens ovulatiepjn kan het nog bevrucht worden, is de pijn weg dan ben je te laat om te klussen (als je dat nog niet gedaan had die dag of dag ervoor) want dan is nl je ei gesprongen en dus niet op tijd bevrucht. ;)

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Het kan allebei. Sommige meiden hebben voor hun eisprong last, anderen erna.

Het zou te maken hebben met de spanning op je eierstokken voor je eisprong. Maar ook met het restant vocht (van de follikel) na je eisprong.

Bij mij begint mijn ovupijn al 4 dagen van tevoren, maar na die tijd heb ik ook nog steeds last. Ik weet het zeker door ovutesten te gebruiken.

Liefs

4. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    o ok, weer wat erbij geleerd, handig zo'n forum! daarom heb ik nu inronde 2 ovu testen gebruikt en had ik volgens de ovutesten woe mijn ei en do voelde ik idd de pijn en was de ovutest iets lichter dan de dag ervoor dus ei gesprongen, klopt dus wel wat je zegt bright!

5. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Nou, ik ben heel benieuwd of onze vrijpartij van vannacht zoden aan de dijk gaat zetten. Het lijkt erop dat het de laatste kans was in mijn vruchtbare week, aangezien de ovulatiepijn nu alweer aan het wegtrekken is. En nog een keer "klussen" zit er helaas niet in vannacht, aangezien mijn vriend morgen heel vroeg uit de veren moet en liet merken daardoor niet echt veel zin te hebben :(
    Deze vruchtbare dag is/wordt dus niet meer benut. Baal daar stiekem eigenlijk best wel van, maarja. Geen zin is geen zin *zucht* Het moet voor ons allebei wel leuk blijven.

Sowieso zegt het ook allemaal zo weinig. We hebben al eerder heel gericht 2 dagen voor de eisprong en op de dag van ovulatiepijn geklust, nog een keer een dag daarna voor de zekerheid, maar helaas geen resultaat. Het wordt weer afwachten de komende twee weken...Ik wil me ook helemaal niet zo focussen, maar stiekem ben ik er toch erg mee bezig :oops:

6. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had al drie dagen voor eisprong last van ovulatiepijn. Na een positieve test vorige week woensdag heb ik duidelijk een eisprong op donderdag gehad. Die pijn was echt heftig en werd al snel minder. Ik heb dit nooit eerder zo intens gevoeld, dus ja moeilijk te zeggen.

Deel Deze Pagina