kunnen jullie mij wat uitleg geven

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Kaas, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ik zou graag wat uitleg van jullie willen mbt tot temperaturen. Ik begrijp dat je temperatuur in grote lijnen 2 metingen heeft. Voor en na de eisprong. Maar is het dan aan de hand van temperaturen mogelijk om je ei te vinden, of moet je dan ook ovulatietesten gebruiken? En hoe zit het dan met het vruchtbare slijm? Krijg je dat nadat je ei gesprongen is, of ervoor? Ik ben net 2 dagen begonnen met temperaturen, om te zien hoe of wat. Sorry voor de misschien domme vragen..

Groetjes!

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je hebt een basale lichaamstemperatuur. Die zit door invloed van hormonen voor de eisprong lager en na de eisprong enkele tienden hoger. Wel zul je altijd wat schommelingen hebben. Je temp gaat dus na de eisprong omhoog, maar je kunt pas na 3 dagen stijging met zekerheid zeggen dat 3 dagen eerder dus je eisprong was. Tot die tijd blijf je dus doorgaan met vrijen.

Ovulatietesten zijn handig als je wilt weten wanneer je eisprong eraan zit te komen. Nu kun je dus vooraf kijken. Maar dat kun je ook doen aan de hand van je baarmoederslijm, dat wordt vloeibaarder en rekbaarder als je vruchtbaar bent enkele dagen voor je eisprong. En het wordt weer taai en droger als je eisprong is geweest. Je kunt natuurlijk ook beide doen om te weten of je eisprong nadert.

Beste temperatuur je vanaf de eerste dag van je cyclus, rectaal en elke ochtend om dezelfde tijd meteen als je wakker wordt (evt je wekker zetten).
    Kijk eens op de site van fertilityfriend, daar heb je een fijne curve om in te vullen. Plus je kunt een cursus doen om alles goed te leren. Je krijgt ook veel achtergrond informatie over welke hormoon wat doet en zo. Het is wel in het engels.... maar we hebben tegenwoordig internet-vertalers waar je wellicht wat mee kunt als je Engels gebrekkig is.

3. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw! Wat een duidelijke uitleg! Heel erg bedankt, ik zal eend kkijken bij fertility friend.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Fijn om te horen, veel succes hoor!

Deel Deze Pagina