Hoe zit het nu tegenwoordig met die kruidvat testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jolina, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier ook al een paar kruidvat testen erdoorheen gegooid. Nu lees ik vaker dat ze gewoon niet meer fijn zijn. Als je dus graag een mooi oplopend rijtje wilt zien vraag ik me sterk af of je die nog wel moet gebruiken daarvoor ;)

Heb een topic gezien waarbij ts de beide testen uit het doosje gebruikte en 2 verschillende uitslagen kreeg met dezelfde urine:$

Net kwam ik een topic tegen van iemand die een lichte streep op de kruidvat had maar een duidelijke clearblue kruistest, en dat terwijl de kruidvat vroeger altijd gevoeliger was en duidelijker dan een cb?

Dus moet je die kruidvat nog wel gebruiken? Kun je niet beter bv de action gebruiken?

En als iemand een rijtje kruidvat heeft en misschien een vergelijking van een ander merk, laat die zeker eens zien hier.

2. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ik had testen besteld bij zwanger en kids ( de ultra gevoelige) die al 6 dagen voor NOD gebruikt kunnen worden. Ik heb op een dag zowel een van z& k gebuikt en 1 van kruidvat ( zelfde urine) en die van kruidvat was stukken duidelijker!
    De onderste is van kruidvat

Bijgevoegde bestanden:

3. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    image.jpg

Ivm constant positieve ovulatie testen deze maand een aantal zt gedaan (deze zijn van kV) heb ze ook met testpoint gedaan. Onderste ziet er raar uit met dus ook n raar resultaat voor iemand die niet zwanger is (zeker toen niet want is 10 dgn geleden geloof ik) nu wacht ik op menstruatie ivm verlaat ei (vermoed ik).
    Ook een topic geopend vorige maand met titel "wtf" met ook vaag positieve testen zonder zwanger te zijn. Ben met jullie eens dat de bovenste 3 niet positief zijn op deze afbeelding trouwens :)

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn rijtje K2v5 van afgelopen juni. Sorry dat hij gekanteld is, maar ik krijg m niet recht.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,5 KB
      Weergaven:
      20
  5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat het probleem is dat er teveel heel vroeg willen testen.
    Je hebt het aan je eigen testen ook gezien.

Beter is gewoon langer wachten en dan een duidelijk resultaat krijgen dan vroeg testen en je eigen alleen maar onzeker maken.
    Zie ik wel wat? Zie ik niks? Is het een indroger?

Ik heb alleen maar die van de Kruidvat gebruikt en nooit vals positief getest.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn rijtje van deze zwangerschap.. Ik heb eigenlijk alleen maar hele goede ervaringen met KV. Bij 3 zwangerschappen zo'n mooi oploppend rijtje. Bij Mira en Ediz vanaf 2 dagen voor NOD en dit keer zelfs 4 dagen voor NOD (de test van 20-08)

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Rest van het rijtje:

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Hier ook goede ervaring mits juist gebruik.Dat betekent dat je hem vanaf nod prima op ziet lopen.Heb de afgelopen jaren echt heel veel merken zwangerschapstesten gebruikt(totaal van 14 zwangerschappen),en kV loopt het mooist op,daarna de cb,en de rest,ook action,niet.

9. febe

febe Niet meer actief

Ik heb geen foto's meer, maar wel goede ervaring met de kruidvattesten. Ze lopen mooi op iedere dag.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Pipo ik zie ook andere ervaringen op het forum ;)

Hilly en bloem dat zijn mooie rijtjes!

@beide bij jullie zie je ook testjes in je rijtje die niet veel verschillen als je elke dag een test doet he...

11. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ik vondt de kruidvat test ook altijd minder, maar dat kwam misschien en denk ik omdat ik graag wat wou zien.
    Nu ik echt de streepjes zie oplopen vanaf mijn nod die 26november had moeten zijn, vindt ik dat de kruidvat testen naar mijn mening goed werken.
    Zie mijn rijtje,

Echter moet ik wel toegeven, dat je vaak als de test opdroogt een vaag lijntje te voorschijn ziet komen, wat veel verwarring mee brengt.

Jolina de testen van de etos zijn ook heel erg goed die kosten ook 5euro, en werken net zo als de kruidvat testen.

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Bij jou Sil zie je dat 27-11 weer duidelijker lijkt dan 26 en 28-11 niet?

Ze zijn zeker goed, maar soms zit er gewoon een vreemde tussen zeg maar.

Dat topic van iemand die 2 testen uit een verpakking had gedaan en een test lichter was ... Jeetje... Die zal je dan maar net ertussen hebben

13. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ja klopt,
    Probeer die van etos is, misschien test jij daar wat beter mee, ik vindt dat overigens ook hele goeie testen.
    Kruidvat moet langer drogen.

Probeer gewoon nog twee keer te testen, als ze volgens jou mooi oplopen, doe dan een clearblue, geeft je meer gerustelling denk ik.

Maar of testen nou jou zwangerschap bepaalt, is ook niet over te spreken, als de natuur ze gang wilt gaan, gaat hij dat toch wel, dus dan kunnen we tig testen er tegen aan gooien, zeker weten doen we het nooit tot de echo, en zelfs dan blijft het spannend.

Hoop echt op een mooie test voor jou Jolina!

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja klopt Sil, helaas ervaring mee dat de natuur zijn gang gaat, vandaar ook onzeker op voorhand.

We zien wel wat er gaat gebeuren... Thx ;)

15. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ik ken het, ik heb in juni een miskraam gehad, je moest is weten hoe bang ik nu weer ben, liefst test ik ook iedere dag, maar ik weet dat door het testen niet het verloop van mijn zwangerschap bepaalt.

Niet te veel aan denken, en genieten maar.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, maar dat is logisch, omdat het elke 48-72u verdubbelt. Mijn corresponderende beta's waren:
    14dpo: Beta #1 240
    16dpo: Beta #2 437
    19dpo: Beta #3 1352
    23dpo: Beta #4 3408

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja Sil thx, je woorden stellen me gerust ;) het is gewoon te gek hoe je jezelf gek kan maken ..

@hilly ja ik weet het ook maar zodra je zelf weer in die situatie terecht komt ga je totaal niet nuchter nadenken meer.

Ik zie gelukkig zelf thuis dat er een oploop is als ik om de dag kijk ...

Dus dan zeg ik maar tegen mezelf... Adem in adem uit... Relax...

18. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Jolinda; zodra je positief test, ben je zwanger en laat het testen dan lekker rustig opzij liggen en geniet van je zwangerschap! Na een paar dagen gewoon een CB digitaal er tegen aan gooien om het zeker te weten en dan er gewoon mee stoppen :)

Bij mij vond ik action beter oplopen en die was ook meteen vanaf de eerste dag zichtbaar met een streepje.

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Je hebt ook helemaal gelijk meid;) echt en ik zou dit zelf ook zeggen nu tegen iemand anders. Maar ik wil nu eenmaal voor mezelf die oploop zien;)

Ik blijf nu ook maar wat naar de testen kijken en denk tegelijkertijd waar ben je mee bezig. Maar ja :D

Ik waardeer je woorden iig;) dus thx... Ik ga genieten van deze zondag met mijn kindjes en morgen is weer een nieuwe dag:D

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb nooit problemen met kv gehad. Ik denk dat als je sowieso al wacht tot je nod al veel scheelt. En waarom nog tig testen doen als je een positieve test hebt met een duidelijk streepje?
    Bij mijn 1e zwangerschap heb ik 2 testen gedaan, 1 van kv en 1 cb digital. Nu bij mijn 2e zwangerschap heb ik 3 action testen gedaan op dezelfde dag, omdat ik 2 pakjes gehaald had en ik ze toch niet meer nodig heb, dus ik dacht ik maak ze maar op.

Deel Deze Pagina