Donderdag 2 oktober gestopt met de pil om te gaan voor een 2e kindje! Netjes 5 oktober ongesteld geworden. Volgende 30 oktober al. Vandaag nog steeds niet ongesteld. Inmiddels al 2 testen gedaan, gisteren en woensdag, maar die beiden negatief. Wel heb ik afgelopen dagen af en toe "buikpijn" gehad alsof ik ongesteld moest worden, maar dit bleef echter uit! Van mijn eerste was ik ook vrij snel zwanger na het stoppen met de pil, vandaar dat het best al zou kunnen wat we natuurlijk hopen! Moet ik gewoon nog even wachten met testen, omdat mijn cyclus misschien toch iets langer is? Of zit ik mezelf gewoon gek te maken met het idee dat het misschien toch raak zou kunnen zijn? Het is weer zo onzeker en spannend allemaal, ook al is het voor de 2e!
Ik heb dit bij mijn eerste kindje gehad. Na het stoppen van de pil ook 2x menstruatie gehad wanneer het moest. Daarna is het bijna 2 maanden weg gebleven erg vervelend natuurlijk! Ben toen bij de huisarts geweest en die heeft gezegd hoe erg ook vooral omdat je een kindje wil kan een menstruatie zelf wel tot een half jaar duren na het stoppen van de pil. Gelukkig was dat bij mij niet zo en was ik zo zwanger toen. Ik denk dus als je al 2 testen gedaan heb En die allebei negatief zijn dat je gewoon nog even geduld moet hebben en moet wachten op je menstruatie.
Bedankt voor je reactie sam2012. Ene kant denk ik ook wel dat die menstruatie nog komt aangezien de testen negatief zijn, andere kant blijf ik toch een tikkeltje hoop houden en is mijn eisprong misschien later geweest. Het kan natuurlijk allemaal anders lopen als bij de eerste, daarom is het ook allemaal weer even onzeker. Lees ook zoveel verschillende verhalen.. dat het enige wat je dus eigenlijk kunt doen, is afwachten! (wachten duurt dan zo lang!)
'T kan ook zijn dat je helemaal niet ongesteld word maar dat je gewoon een hele cyclus over hebt geslagen. Heb ik ook wel 's gehad!
Dat heb ik nog nooit gehad kleintjee, maat dat zou dus ook kunnen?! Ben nog steeds niet ongesteld en die is ook nog nergens te bekennen. Wel veel slijm (wit/doorzichtig) paar dagen. Vind het gewoon vreemd aangezien ik dit zo nooit eerder heb gehad, ook niet toen ik zwanger wilde raken van mijn 1e. Zo zie je maar, het is steeds anders en afwachten hoe en wat! Ik doe denk ik morgen nog een test, dan zit ik op dag 32, normaal was mijn cyclus nooit zo lang. Maar alles kan zoals ik nu wel lees en merk
De ene keer stoppen met de pil kun je totaal niet vergelijken met de andere keer stoppen met de pil. De meeste vrouwen hebben na pilstop de eerste maanden last van onregelmatige cyclussen. Er zijn zelfs vrouwen die eerst na pilstop 2x keurig na 28 dagen ongesteld worden waarna hun cyclus alsnog op de hobbel raakt. Er staat niet voor niets een jaar voor ontpillen. Het kan met andere woorden wel tot een jaar duren voordat je natuurlijke cyclus weer normaal is. Overtijd betekent helaas niet dat je dan wel zwanger moet zijn. Het is totaal niet raar dat je cyclus nu langer is aangezien je nu net 2 maandjes gestopt bent met de pil. In jouw geval neig ik dus naar ontpillen. Je kunt over een paar dagen nog eens testen, maar negatief = nog niet zwanger helaas. Weet je trouwens wanneer je eisprong geweest is dmv ovulatietesten of temperaturen?
Bedankt voor je reactie Be Happy. Ik ben me er ook zeker van bewust dat dit niet persé een zwangerschap wilt concluderen, al is het natuurlijk wel iets waar je op hoopt! Maar ik denk zelf ook steeds meer dat het even van slag is, mijn cyclus. Helaas.. Nee, wij hebben nog geen ovulatie testen en dat soort dingen gedaan, eerste paar maanden "gewoon" proberen, zo hebben we het ook bij de 1e gedaan en dit was dan toevallig binnen 3 maanden al raak, super natuurlijk! Misschien dat ik me daarom ook nu daar meer aan vast houd, en dat moet ik niet doen! Ik heb +/- één week geleden buikpijn gehad 's nachts en 's ochtends vroeg.. dat ik dacht dat ik ongesteld werd, maar dit bleef uit. Ik dacht dat het misschien een innesteling geweest kon zijn, maar zou natuurlijk nu ook mijn ei sprong geweest kunnen zijn! Ik heb dat nooit eerder gevoeld..
Ja hoor dat kan.. Ik ben moeten stoppen met de pil.. Na 2 maanden was ik een heel jaar ofzo gewoon normaal ongesteld, regelmatige cyclus enz en daarna was ik 3 maanden overtijd.. Testjes gedaan maar negatief, ik snapte er niks van! Ben toen naar de dokter geweest en die zei dat ik gewoon een hele cyclus over had geslagen. Ik voel mn eisprong altijd en achteraf gezien heb ik die die maanden ook niet gevoeld.. erg vervelend! Zeker als je zwanger wilt worden.