Misschien ook kijken op de site van Duo of herberekenen zin heeft. Bij ons scheelde het 50. Ik moest meer gaan betalen, maar man veel minder. Bij elkaar toch mooi.
Eh Mobiele telefoons? Ik zie dat je ook een thuistelefoon hebt..wellicht kun je alleen de mobiele telefoons gebruiken of prepaid nemen.
Wij zijn qua energie overgestapt op budgetenergy. Scheelt best aardig wat maar we weten nog niet precies hoeveel. Sim-only abonnementen schelen echt heel veel. Jullie zorgverzekering vind ik erg duur. Wij betalen bij zilveren kruis 120 pp en zijn goed aanvullend verzekerd incl tandarts. Wel collectief via de werkgever. Misschien hebben ze dat bij jullie vergevers ook?
Ik vind je Essent wel duur. Zit je water daar ook bij? (zie ik namelijk verder niet staan in je overzicht). Wij betalen aan Essent 125 euro per maand en voor water 16 euro per maand. Zorgverzekering is wel heel hoog, maar ja als je het echt nodig hebt kun je daarop natuurlijk niet bezuinigen. Wij betalen omgerekend (betalen per jaar) 180 euro per maand, kleine aanvullende verzekering en tandartsverzekering. Die 180 euro is dus voor ons samen en niet p.p.
Energie en autoverzekering zou ik naar gaan kijken. dat moet minder kunnen. vind 175 euro echt veel. Weet niet hoeveel schadevrije jaren je hebt? Denk dat dat ook wel naar beneden kan.
Mobiele telefoons kunnen omlaag als je van abbo kan wisselen. Sim only bijvoorbeeld, of minder luxe telefoons. Tv pakket kan minder, misschien telefoon eraf? Essent: hebben jullie stadsverwarming? Dus is het vergelijkbaar met gas en electra samen? En jullie water dan? Ik weet niet waar of hoe hoog jullie paketten zijn van de zorgverzekering, maar wij betalen met zijn tweeen ruim 200 euro. Wat is het CAK? Bij duo zou ik een draagkrachtmeting oid laten doen, kan maar zo dat je minder mag gaan betalen. Rechtsbijstand hebben wij er ook afgehaald en dat scheelt ook zo 20 euro dacht ik. Ik weet niet wat voor auto en verzekering jullie hebben, maar zou dat niet wat omlaag kunnen? Met hoeveel personen zijn jullie? Ivm de boodschappen? Succes!
Wat ik persoonlijk herl duur vind: Essent: wij betalen ook zoiets, maar krijgen elk jaar wel rond de 600 euro terug. Moet dus echt goedkoper kunnen. Zorgverzekering: rond de 120 euro dekt al vrijwel alles wat je nodig zou hebben, als je het goed uitzoekt. Denk alleen niet dat je nog kan wisselen, kan alleen aan het eind van het jaar (dacht ik). Zoals al meerdere mensen zeiden, mobiele telefoon. Ik heb een simonly abonnement bij tele2 met bellen/smsen/kleine internetbundel voor een tientje. Tv/telefoon/inet: neem digitenne en een goedkope internetprovider en zeg je vaste telefoon op, scheelt je zo de helft! E. Als je echt moet besparen kun je oom qua boodschappen wel een stukje goedkoper uit aijn. Lijstjes maken, grote maaltijden maken en de rest invriezen, enz.
Hangt natuurlijk ook een beetje van jullie gezinsomvang af? Ik vind persoonlijk de mobiele tel. en internet/tv/foon wel heel duur. Wij zijn 60 euro kwijt voor die posten bijeen. Twee maal sim en goed onderhandelen met je provider en 't goedkoopste pakket. En boodschappen.... Vind ik vrij veel, maar weet niet met hoeveel personen jullie zijn. Luiers ed. zou je zeker wasbaar kunnen doen. Billendoekjes ook, dat scheelt een enorme kostenpost (ik noem die posten even, omdat het hier zp is, dus grote kans dat je die kosten maakt ) Wij eten (3 personen) altijd vers, vaak bio en eko, en doen voor ongeveer 200 euro in de maand boodschappen. Daar zitten dure boodschappen tussen, want vele voedselallergieën hier. Maar goed, hier dus geen luiers, geen billendoekjes en geen rookwaar en zelden alcohol. Mijn ervaring is: doorloop je verzekeringen e.d. eens kritisch, soms ben je dubbel verzekerd of overbodig verzekerd. De vuistregel is vaak: verzeker je niet voor dingen die je zo ook zou kunnen betalen. Daarnaast denk ik dat je zeker op boodschappen kunt besparen (dat is namelijk gemiddeld genomen wel 't geval )en qua sparen... je zou kunnen proberen om een vast bedrag per week (ofzo) te pinnen, een dichte spaarpot te kopen en alles wat je over hebt, nadien daarin te gooien. Wij doen dat al jaren en betalen hiermee jaarlijks extra aflossing op de hypotheek. Heel leuk!
Ligt heel erg aan hoe je woning is en of dit gas+electra is. Wij hebben een vrijstaand huis uit 1927, bovenverdieping is geïsoleerd, onder verwacht ik niet overal. We betalen 219, wel groen. Maar als van die 175 meer elektra dan gas is vind ik hem ook erg hoog. Overigens moesten wij jaren lang bijbetalen en hebben we nieuwe koelkast en nieuwe vaatwasser + droger het huis uit en we krijgen terug. Dus misschien juist besparen door te investeren.
Cak weet ik niet, duo is voormalig ibg, dus waarschijnlijk het afbetalen van een studieschuld. Psz is peuterspeelzaal. Ik vind ook je autoverzekering, zorgverzekering en internet/telefoon erg hoog.
bedankt voor alle reacties! hier heb ik zeker erg veel aan. ik zal het een en ander toelichten zodat het duidelijker is: wij zijn met 4 personen. 2 volwassenen en 2 kinderen van 2 en bijna 4. we hebben gelukkig niet veel luiers meer nodig. de oudste is overdag zindelijk en de jongste daar zijn we net mee bezig om hem zindelijk te maken. over zorgverzekering eigen risico heb ik net even gebeld. ze hebben mijn betaling op de hoogte van vorig jaar laten staan vandaar dat het niet klopte. het is nu bijgesteld. helaas daardoor wel iets meer per maand betalen maar dat scheelt niet veel. mijn man vertelde dat hij zijn eigen risico in januari al heeft betaald dus dat scheelt weer. de zorgverzekering naar beneden gaat denk ik niet. we hebben nu onbeperkt fysio en dat hebben we echt nodig. ikzelf heb 2 keer per week fysio, mijn man 1 keer per 2 weken en onze zoon ook 1 keer per week. verder hebben ik en mijn kinderen steunzolen die behoorlijk veel kosten en nu volledig vergoed worden. daarnaast nog brillen enz. mijn man fietst altijd naar zijn werk. ikzelf kan niet fietsen aangezien ik grotendeels rolstoelgebonden ben en daardoor niet kan fietsen. mijn man gaat vanavond kijken of we ergens anders goedkoper uit zijn dan bij essent. het nadeel is wel dat we een hoekhuis hebben met enkel glas. de woningbouw wil ook geen dubbel glas in onze woning laten zetten. al zetten we de verwarming op 25 graden dan is het nog koud binnen dus staat deze altijd op 18 en trekken we maar een trui aan. morgen ga ik naar het duo bellen om te kijken of dat minder kan mijn man is nu via internet bezig met het vergelijken van auto verzekeringen. wij hebben 3 schadevrije jaren. we wonen wel in een risicowijk (volgens de verzekeringen dan) wij moeten een eigen bijdrage betalen van 150 euro aan het CAK. dit omdat wij in het bezit zijn van een traplift en een aangepaste keuken. de gemeente vergoed dit, alleen moet je wel 3 jaar lang een eigen bijdrage betalen. bij ons dus 150 per maand. o en stoppen met roken gaat het niet worden. mijn man heeft het een aantal keer geprobeerd maar het lukt hem niet. ikzelf heb nooit gerookt.
Niet dat ik vervelend wil doen, maar als je echt wil lukt het wel hoor, maar je moet er wel echt voor de volle 100% achter staan. Want als iets een grote kostenpost is is dat het wel. De zorgverzekering vergoedt zelfs nog een hoop voor als je wil stoppen.
ik ben het helemaal met je eens. alleen staat mijn man daar niet achter en ik kan hem natuurlijk niet dwingen. zijn roken kost 60 per maand en dat had ik natuurlijk liever op de spaarrekening gezet.
Mobiele telefoons, Internet tv telefoon (wij betalen bij KPN 59) maar voor extra pakketten betaal je flink, wij hebben 1 pakket gratis ivm dat mijn mobiel abonnement ook bij KPN loopt. Wij betalen samen aan zorg 225 euro, incl aanvulling. Daarnaast als je al je verzekeringen bij 1 maatschappij hebt krijg je vaak kortingen.
kpn hebben we geprobeerd maar het internet is dan zo traag dat wel niet eens een webpagina kunnen openen. mobiele abonnementen worden in december omgezet in sim only verder hebben we al onze verzekeringen bij 1 maatschappij en krijgen we ook korting. mijn man is nu aan het kijken hoeveel het scheelt als we onze autoverzekering ergens anders doen.
Ik denk dat er op meerdere posten nog wel te besparen valt (als je wilt). Ik heb de bedragen waar ik een stuk minder betaal dan jullie erachter geschreven (hier 1 volwassene + 1 dreumes).