Hallo dames Even een vraagje ik ben al n mama van n mooie dochter van bijna 2 maar helaas al sinds april niet meer ongesteld geworden. Ik loop nu bij een gynaecoloog omdat ze bang is dat ik of geen eitjes meer heb of misschien in de vroege overgang zit ik ben nu net 27 jaar.. ik zelf heb niet t gevoel dat dat t is maar wat wel weer ik ook niet ik krijg vrijdag 11 september de uitslag.. Maar nu mijn vraag ik heb ovulatietesten gehaald om te kijken of ik miss wel een eisprong heb maar niet menstrueer ofzo Nu heb ik net getest en zie ik een lichte streep bij het test vakje betekent dit dan dat mn eisprong er bijna is of net geweest is of krijg je dit streepje altijd te zien? Ik word in de gebruiksaanwijzing niet veel wijzer.. Alvast bedankt Liefs rachelle
Er komen bijna altijd streepjes op ovulatietesten. Hier kan je niets van af lezen.Elke vrouw heeft LH in haar urine wat gedurende de cyclus schommelt,alleen net voor je eisprong heb je een piek van LH in je urine waardoor je een positieve test hebt,en dan volgt meestal binnen 48 uur je eisprong.Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes even donker zijn,of de teststreep donkerder dan de controlestreep. Door het schommelen van het LH hormoon,heb je dus bijna altijd streepjes op je test,soms lichter,soms wat donkerder,dat zegt allemaal niets. Soms lopen ze op tot een positieve test,soms lopen ze op en af en dat een paar keer tot je een knaller hebt,of je krijgt een knaller uit het niets.Het kan allemaal.