Positieve test door blaasontsteking?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door prulletje2, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Gisteren (woensdag) dacht ik een licht positieve zwangerschapstest in handen te hebben (kv2v5). Er stond echt een licht roze lijntje binnen de tijd. De digitale test zei echter 'niet zwanger' (clearblue).
    Daarna nog een paar testjes gedaan van sensibaby en zwanger&kids. Allemaal heel vaag een lijntje. (Wel echt nog tuurstreepjes hoor).
    Dit was op 7 dpo. Veel te vroeg eigenlijk om te testen nog natuurlijk, maar ik kon me niet inhouden.

Maar ik heb ook een blaasontsteking. Nu las ik op internet dat een zwangerschapstest ook positief kan worden als je blaasontsteking hebt door de vele eiwitten in je urine. HCG zou ook een soort eiwit zijn.
    Vandaag bij de huisarts geweest voor een antibioticakuur en even gevraagd hoe en wat. Zij zegt dat een zwangerschapstest niet positief kan worden van een blaasontsteking, alleen vals negatief. Maar ja, op internet staat het dus anders.

Vanmorgen weer opnieuw getest en dit keer waren de streepjes nog veel lichter tot eigenlijk misschien wel niks meer. Héél in de verte leek ik ze nog te zien, maar wel lichter dus dan gisteren.

Nu ben ik pas 8 dpo vandaag, dus het zegt allemaal nog niks natuurlijk, maar ik ben toch even benieuwd:
    Wie had er ook een positieve zwangerschapstest door blaasontsteking (dus vals positief) en bleek dus helaas toch niet zwanger te zijn?

2. OneMillion

OneMillion Actief lid

3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Hoe zeker ben je van je eisprong? Ik weet namelijk wel dat testen kunnen reageren op je LH-piek, al zou dat niet mogen. Ik heb weleens blaasontsteking gehad maar nog nooit daardoor een positieve test. Wel een positieve test gehad wat later veroorzaakt bleek te zijn door mijn eisprong.

3. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik heb digitale ovulatietesten gebruikt die positief is geweest vorige week woensdag.

Die was trouwens wel 3 dagen eerder positief dan verwacht, maar heb daarna niet meer verder getest omdat die smiley 48u blijft staan.

4. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Blaasontsteking was trouwens het ergst op de dag dat ook mijn ovulatietest positief was. Zou dat dan ook nog kunnen door blaasontsteking? Dat de ovulatietest positief was door blaasontsteking en de zwangerschapstest door ovulatie? Is wel ver gezocht denk ik?

5. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Het laatste verhaaltje van jou is helemaal zo gek nog niet... maar ik denk dat je ovulatietest en zwangerschapstest beide positief waren door je ovulatie....

Wel gek om je verhaal te lezen.. ik heb beide meegemaakt..
    In ronde 5 of 6 had ik ook erg blaasonsteking en daarbij 2 dagen een lichte tuurtest.... daarna helemaal niks meer...

In ronde 7 had ik licht positieve zwangerschapstesten, waarbij ik niet echt hoefde te turen... dat was achteraf mijn eisprong...

6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Beide door ovulatie? Maar ik kan toch geen twee eisprongen gehad hebben een week na elkaar?

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een positieve ovu-test is helaas geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eitje springt. Alleen door te temperaturen kun je achteraf een eisprong vaststellen. Maar het kan dus prima dat je twee LH-pieken hebt en dat pas de tweede keer je eitje springt. Hoe lang zijn je cycli normaliter?

8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Geen idee met zekerheid. Ben na mijn zwangerschap 3x ongesteld geweest. De eerste keer kun je natuurlijk nog niet vaststellen hoe lang het geduurd heeft. De andere 2x was beiden na 28 dagen, maar dat kan dan natuurlijk ook puur toeval zijn.
    Voor mijn zwangerschap was het meestal 31 dagen. Maar ook toen heb ik maar een paar cyclussen gehad. Altijd aan de pil geweest en snel zwanger, dus ja, lastig te zeggen.

9. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Voor wie het zich nog afvroeg: Ik ben zwanger hoor! Alleen was de positieve test niet daarvan. Heb nog tot aan mijn NOD witte testen gehad en daarna positief getest.

10. Tailsy

Tailsy Actief lid

4 okt 2015
    250
    0
    16
    Gefeliciteerd!! :)

11. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904