Willen jullie even met me mee denken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ccwomen, Oct 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Mn zoontje word in 15 okt 1 jaar...
    Hij heeft een erg slechte start gehad toen hij geboren werd en even later kwamen we erachter dat hij verborgen reflux en kma had...
    Heeft verschillende medicijnen gehad en uiteindelijk deed hij het goed op 2 x daags omeprazol, 3 x daags motillium en nutrilon pepti...
    Sinds 3 mnd is hij helemaal van de medicijnen af en ook is hij nu over op standaard voeding!
    Dit ging / gaat allemaal goed...., maar sinds een week of 6/7 slaapt hij ineens weer stuk slechter.., de middagen is hij nooit een hele goede slaper geweest maar s'nachts ging altijd erg goed!
    Nu sinds een week 6/7 zijn de nachten gewoon drama!
    Hij vat in slaap en komt meestal wel een paar keer sávonds om een speentje soms even uit bed om te troosten en gaat dan weer, maar vanaf 3.00 uur ongeveer is hij wakker, jengelt veel wat vaak over gaat in huilen!
    Houd pas op als hij een fles gekregen heeft..., maar komt dan vaak na 3 a 4 uur weer wakker en dan is t vaak pas 7 uur...
    Nou zegt mijn man vanavond heeft hij niet weer last van zijn verborgen reflux????
    Dus dat zet me wel weer ff aan het denken...!
    KAn dit???
    Of is het gewoon een sprongetje??? Duren die zo lang als dat t evt is?
    Heeft iemand dit wel is mee gemaakt dat de reflux toch weer terug kwam??
    Verder zijn symptonen me niet opgevallen overdag..., wel is hij jengelig overdag en dan t slapen is drama!
    Hoe kom ik er nu achter wat er met hem aan de hand is?
    Loop nog steeds bij de manueeltherapeut, en dit werkt goed, maar alles is nu weer in orde en toch blijft het slapen drama!
    We hebben alles al geprobeerd, en niks lijkt te helpen...

2. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    kan idd een sprongetje zijn maar het kan ook gewoon zijn dat je kindje honger heeft.
    hier ook een slechte start gehad met ook reflux en heb daardoor nutrilon AR gegeven , die word heel dik in de maag en daardoor kon ze niet meer spugen (heeft echt heel goed geholpen) maar die is maar tot 12 maanden ong.
    ben nu over op de gewone nutrilon en merk dat mijn dochter daar echt aan moet wennen, het vult gewoon niet goed genoeg naar mijn idee.
    nu word ze in eens ook snachts wakker maar kan ook van de tandjes komen.
    denk ik jou geval dat het echt een sprongetje is.
    succes

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Reflux groeien ze in principe overheen als het maagklepje gegroeid is en normaal sluit. Wanneer dat is zou je misschien kunnen googlen. Verder kun je je afvragen hoe hij reageert op flessen: net zoals eerst met zijn reflux? Of toch anders.

Het is wel lastig, omdat er zoveel redenen zijn waarom kindjes slecht slapen: idd tandjes en een 11maanden-sprong waren hier oorzaak dat ze weer vaker 's nachts wakker wordt, ook alweer zo'n 4-6 weken nu. En overdag is ze nniet te genieten, bij vlagen, en vooral bij mij/ons.

Je kunt misschien wat dingen een tijdje uitproberen? Als hij wakker wordt gelijk een fles geven - slaapt hij dan gelijk lekker verder klinkt het als honger. Misschien wil hij meer eten overdag? Dentinox oid smeren of desnoods een zetpilletje: als dat helpt zijn het wellicht tandjes. Een sprongetje moet je maar gewoon "uitzingen", je kunt wel nagaan of hij net zo jengelt of slecht slaapt overdag bij anderen?

Succes!

Share This Page