verborgen reflux...hoe hoofdeinde bedje ophogen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pandora, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben met mijn zoontje naar de osteopaat geweest, en mn vermoeden is bevestigd, hij heeft ( onder andere ) verborgen reflux.
    Ik moet nu het hoofdeinde van zn bedje ophogen, nou vroeg ik me af WAARMEE :D dussssssssssss hoe hebben jullie dat gedaan? want dat heeft de osteopaat er niet bij verteld en ik ben het vergeten te vragen :)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kunt boeken onder de voorpoten van het bed zetten.

Hou het wel in de gaten want veel kindjes met reflux hebben hier niet genoeg aan. Vaak is het ook nodig dat je de voeding indikt en/of medicatie gebruikt.

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik moet uiteraard ook de voeding in gaan dikken...hoofdeinde ophogen en als dat geen verbetering geeft moet hij ook medicijnen
    maar daar ging mn vraag niet over, dus had dat er niet bij getypt ;)

en hoe hoog maak je die stapel dan??????

4. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Wij hebben zo'n driehoekig kussentje dat we aan het hoofdeinde onder de matras schuiven. Voor we dat hadden, rolden we een aantal handdoeken op en schoven deze onder de matras: eerst een klein handdoekje en ernaast dan een grotere zodat het matrasje ook in een helling ligt. Werkt eigenlijk beide goed. Was in elk geval beter dan plat liggen. Hij sliep 's nachts in het begin in de wandelwagen omdat hij de wieg nog wat te groot vond. Deze zetten we dan op boeken (met de rem op uiteraard of het rolde ervan). Je hebt in de handel ook speciale blokken die je ander de poten van het bedje kan steken zodat het aan ene kant ook hoger staat.

5. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Je kan dus twee dingen doen, ofwel dus de matras in een schuine helling plaatsen door er iets onder te leggen of iets onder de twee voorpoten leggen.

6. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ligt ze nog in een wiegje dus een stapel boeken en een handoek eronder en onderaan het bed een rol zodat ze niet onder de dekens komt.

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Mag ik vragen wat de kenmerken zijn van een verborgen reflux??
    Heb het idee dat ons kindje hier ook last van heeft!

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier was het de hele dag gillen en krijsen begon binnen 10 minuten na het drinken van de fles, veel slikken, veel de hik, hieeeeeeeeeeeep geluid maken na de fles, overstrekken, hoofdje naar achteren houden en niet willen slapen

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wij hebben ophogen gedaan met kleine plankjes, inderdaad zoals hierboven al gezegt, let erop dat de kleine niet onder de deken komt! bij ons boos een slaapzak de uitkomst.
    ook kun je eventueel een klein kussentje onder het matras leggen voor de verhoging (ligt ook aan stevigheid eigen matras)
    succes ermee!

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wij hebben een stapel boeken onder de poten van het bedje gezet toen, want handdoeken onder het matras ligt toch een matras niet helemaal recht meer en kan misschien wel weer rugklachten veroorzaken...

11. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ons zoontje heeft daar een tweetal weken op geslapen op die verhoging met handdoeken en het waren behoorlijk stevige. Daarbij, hij lag enkel overdag korte momentjes in de wieg, hij sliep toen nog in de wandelwagenbak (die met boeken werd verhoogd). Was ook maar een tussenoplossing, ik ga ervan uit dat TS ook van plan is een permanente oplossing te zoeken maar ik had het er inderdaad niet bijgezet dat die handdoeken maar een tijdelijke oplossing zijn. :) Aja en zoontje sliep eerst ingebakerd en dan nu in een slaapzak dus geen dekentjes nodig gehad tot nu toe.

12. sammy26

sammy26 Actief lid

14 sep 2011
    103
    25
    28
    Wij hebben van hout een ophoging gemaakt. Onder de lattenbodem, deze ligt op een balkje en hier hebben we een hoger balkje op bevestigd Geloof dat dit balkje rond de 13 cm hoog is. Het voordeel hiervan is dat het matras recht blijft.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een balk gemaakt met 2 uitsparingen voor de poten. Is zo'n 10 cm hoog. We gebruiken 'm al een hele tijd niet meer, maar wel als ze verkouden is, dan is het ook fijner als ze wat schuiner liggen.
    Bij de kinderwagen hadden we een handdoek onder het matrasje gedaan, maar dat vind ik niet zo fijn werken. Thuis hadden we het voorwiel op 2 woordenboeken staan. Er is een nieuw merk kinderwagen waarbij je de bak kan kantelen, da's pas handig!

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ga mijn vader morgen maar eens lief aankijken iets te maken van hout om het hoofdeind op te hogen....heb hier gezocht, maar heb geen 2 even dikke boeken en met 2 boeken blijft het ook ongelijk

15. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben boeken geplaatst onder de bedpoten bij het hoofdeinde. We hebben expres geen dingen onder het matras gestopt (zoals handdoeken, kussen oid), omdat het matras dan krom ligt en dat lijkt me niet zo comfortabel.

We zijn begonnen met 2 dikke boeken onder elk bedpoot (Harry Potter collectie :D). Bij mijn dochter zijn we daarna teruggegaan naar 1 boek per poot, en mijn zoont heeft nu zelf 4 dikke boeken onder elk bedpoot.

16. adi

adi Niet meer actief

Wij hadden een simpele X-adventure wagen, en daar kon dat ook! Oh wat was ik die producent dankbaar :D

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    de kinderwagen....daar zeggen jullie wat!!!! Zal daar morgen ook eens even een creatieve oplossing voor gaan zoeken

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Wij hebben 4 hele dikke boeken per poot... ze slaapt nog net niet rechtop ;), en hadden handdoeken in de wandelwagen maar dat lag niet echt lekker voor mijn dochter.

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook dikke boeken onder de poten van haar wieg en ledikant. ik had 3 á 4 dikke boeken eronder liggen. Haar bed stond behoorlijk schuin.
    Een handdoek onder de matras, of iets anders om de matras op te hogen vond ik niet echt een prettig idee. De matras gaat dan toch in andere bollingen liggen, en dat lijkt mij niet fijn.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    toen wij tycho zn bed omhoog gingen zetten deed ik er donald duck pockets onder. Mijn vriend heeft er genoeg in zn verzameling :D

Ik weet niet meer hoeveel maar zo deden wij het :)

xxx

Deel Deze Pagina