Hoi hoi, Bij mij is eergisteren gordelroos geconstateerd en ik moet zeggen dat ik er erg veel last van heb. De bultjes zijn prima te doen maar mijn rug, borst, ribben en oksel doen zo'n pijn! Kan er slecht op liggen en het lopen is helemaal een drama! Heb nu wel virusremmers gekregen en ga straks even goede pijnstilling ophalen, Mocht je ervaring hebben, hoe is gordelroos bij jullie verlopen? Lang pijn gehad, was het vlot over etc? Alvast heel erg bedankt!!!
Ik heb het als kleuter gehad. Weet nog dat ik in de klas zat in de kring en opeens gek werd van de jeuk. Toen ik thuis was, bleek ik helemaal onder de plekken te zitten, werden allemaal blaasjes die we met talk/mentholpoeder behandelden, dat koelde het en droogde het uit. Nu ben ik 32 en heb ik nog hele lichte vlekjes op mijn buik van die gordelroos, gaat denk ik nooit meer weg. Oh ja, ik moest daarna genoeg in de zon met die plekken. Wie weet dat het tegenwoordig allemaal weer anders hoor wat ze voorschrijven.
Heeft bij mij toen 6-8 weken geduurd voor het helemaal weg was. Het begon met heel erg jeuk en pijn, en daarna verdween de jeuk, en later pas de pijn. Wat bij mij tegen de jeuk hielp was: In een bad weken met soda erin. ( ontsmet tevens ook nog eens) En het klinkt raar maar op de plekken die echt zo ontzettend jeukte dat ik knetter gek werd smeerde ik otalgan oordruppels. ( zit namelijk lidocaine in, en dat verdoofd lichtelijk. vrij verkrijgbaar bij apotheek/drogist)
Ohw en alles met menthol was ook aangenaam. menthol poeder/creme etc. Enige nadeel van de creme is dat het weer vettig wordt en niet snel indroogd
Heb het gehad met 36 weken zwangerschap. Behalve mentholpoeder mocht en en kon ik er niks tegen doen. Heb er zo'n 2-3 weken last van gehad.
Nou de jeuk is hier prima te doen ( ben zelf al gezegend met de huidziekte psoriasis dus ben wel wat gewend ) maar die pijn? Niet grappig..
Heb het ook gehad en nadat ik een kuurtje kreeg (AB) werd de pijn vrij snel minder. Ik had het aan mijn been en kon er niet eens meer naar kijken zo'n pijn deed het. Beterschap.
ik heb netelroos gehad en dat is er een zusje van gordelroos.. normaal krijg je niets voor gordelroos maar wordt het te erg ga naar je huisarts terug en vraag om een kuur. ik had het niet overleefd zonder die kuur zo erg werd he ( zelfs naar het ziekenhuis gemoeten ) gordelroos duur lang voordat het weg gaat, trek geen strakke kleding aan, vermijd bh's met beugel. was je niet teveel van warm water wordt het erger dus douch lauw. je kan voor de jeuk en coolzalf halen kost 2,99 bij de apotheek.p.s die coolzalf helpt ook tegen de pijn ,ik krijg nog wel eens pijn aan mijn handen van de netelroos en dan helpt die zalf ook heel snel.. kost een beetje en dan is de pijn minder verspreid het zich wordt het erger ga dus weer terug naar de huisarts. xxjes
Ik heb ook gordelroos gehad en had geen last van jeuk, maar naaldensteken halverwege me rug tot halverwege me borst. Ik kreeg er nix voor, heeft een paar weken ( gemiddeld 2-3 weken) geduurd voor het vanzelf wegging.
Mijn zoontje heeft het nu en is er ook echt flink ziek van (geweest) Echt heel sneu hij wordt 's nachts wakker van de pijn. Maar hij wil dus helemaal niks, geen paracetamol, geen creme, geen mentholpoeder. Helemaal niks... Hij heeft nu gelukkig wel een antibioticakuur gekregen en nu gaat het wel iets beter, maar hij heeft nog steeds heel veel pijn.
Als aanstormend virologe zal ik er eens mijn licht op laten schijnen. Gordelroos wordt veroorzaakt voor het Varicella Zoster Virus. Dit is het virus wat ook waterpokken veroorzaakt. Nadat de waterpokken verdwenen zijn blijft dit virus latent, dat is sluimerend, aanwezig in de zenuwen. In sommige gevallen (vaak door stress e.d.) steekt dit virus weer de kop op en veroorzaakt gordelroos. Wanneer gordelroos over is verschilt echt per persoon. De ene persoon is er na een paar weken weer af. In een klein aantal van de gevallen kan gordelroos na een jaar nog pijn doen. Het verschilt dus echt per persoon. Medicijnen die echt goed werken tegen gordelroos zijn er eigenlijk niet. Alleen verzachtende zalfjes kunnen af en toe verlichting geven. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Ik slik nu sinds gisteren virusremmers, 6 tabletten per dag voor 1 week. Ik ga morgen de dokter nog even bellen voor pijnstilling, paracetamol werkt niet..
Wat ook wel eens gegeven wordt tegen de pijn is antidepressiva. Echter werkt dat ook niet optimaal. Het beste is om de ha te bellen. Hebben jullie daar ook een pijnpoli? Vaak kunnen die ook wel helpen bij langdurige pijn.
Ik heb van de dokter dus die virusremmers gekregen, deze kuur moet ik afmaken... Hopelijk trekt de pijn vlot weg, ben er wel klaar mee