Hier is het zo dat als de vuilnisbakken worden geleegd er altijd katten missen Ik ben op die manier al 2 katten verloren Eerst poedie en nu stumpy... Je zou denken na de eerste keer ach zou wel meevallen Onze poezel komt wel weer (ze was jaloers op snoopy die nieuwe was toen) maar niks is minder waar... Ik had al zon vermoeden dat de vuilnis ophaal dag er wat mee te maken had,maar dacht dat zou wel loslopen niet? Wie is er zo ziek om katten te doden op een woensdag avond en te dumpen in een grijze container die donderdag ochtend? Nou stumpy was op 12 aug (woensdagavond) ineens weg... Ik dacht nog ze komt wel terug... De hele nacht slecht geslapen en om 6 uur nog gekeken waar ze was... Toen hoorde ik om 8 uur de ophaal dienst en raakte in paniek! Heb de dierenambulance gebeld,onze dierenarts de politie Toen heb ik de volgende dag de stap gezet om de ophaal dienst te bellen Wat die man zei ging door merg en been... Als je gelijk donderdag had gebeld dan hadden we via de containernummer en postcode het vuilnis opgeplozen... Ik huilen als je klein kind,als ik dat had geweten... De politie geloofd me niet,de dierenambulance doet net alsof ik gek ben... De dierenarts kent ons en gaat alle katten bekijken en onderzoeken of stumpy erbij zit... Ze is zwanger namelijk... Ik snap dat mensen dieren niet zo belangrijk vinden en als ik geen bewijs heb dat ze niks kunnen doen Maar me als een idioot behandelen? Ik pluis dit verder uit zonder hulp van instanties,want dit klopt niet... Het gaat om stiens boven leeuwarden...
Je denkt dus dat ze je katten dood hebben gemaakt en in de container hebben gedumpt? Te ziek voor woorden dat er mensen op deze aardbol zijn die zulke dingen met dieren kunnen doen. Ik hoop ook dat ze je katten nog levend terugvinden. Wanneer was de eerste weg? Maar waarom lopen je katten los? Als je ze binnen of in een ren houd zijn ze veilig. Dan heb je niet het gevaar dat anderen ze iets aandoen of dat ze aangereden worden. Ik kan me nl heel goed voorstellen dat mensen zich doodergeren aan los lopende katten. ( Natuurlijk geen reden om zo'n beestje iets aan te doen, en ik HAAT mensen die aan dieren leed doen)
Wat een straf verhaal zeg! Hopelijk krijg je het uitgeplozen op je eentje en komt de waarheid snel aan het licht. En natuurlijk blijven hopen dat je kat nog terug naar huis komt...
Hoe ver was je kat met de zwangerschap? Anders zou je misschien eens buurtbewoners moeten vragen hun schuren etc na te kijken. Misschien heeft ze een voor haar veilig ogent heen komen gezocht voor als het zover is. En zit ze nu ergens opgesloten waar door ze niet meer thuis gekomen is.
Waarom denk jij dat iemand jou kat heeft vermoord en in de container heeft gedumpt? Vind je verhaal een beetje verwarrend....
Het kan heel goed zijn dat je kat is weggekropen om ergens te bevallen. Je moet er niet aan denken dat er iemand is die een kat dat aan kan doen, al moet ik er wel bij zeggen dat ik me ook zwaar irriteer aan de buurkatten die dus mijn tuin als toilet zien. Maar dan nog zou ik ze niets aandoen, al zou ik ze heel graag helemaal onder hun eigen stront willen smeren en ze vervolgens naar huis laten gaan (dromen mag). En het is helaas maar waar een risico als je je katten 'los' buiten laat lopen. Groetjes Anita
Als het echt zo is, is het natuurlijk walgelijk. Maar ik snap inderdaad ook niet zo goed hoe je bij het verhaal komt?? Je kan een hoop bedenken wat er gebeurt kan zijn, maar maak jezelf niet gek.. Ook zijn er in de buurt van mijn ouders behoorlijke kattenhaters.. Niet zo zeer om de katten, maar wat ze aanrichten. Poepen in de tuin, achter de kippen aan, dooie vogels,muizen in de achtertuin, vissen weg. En die verzuipen gewoon de katten.. Daarom doe ik mijn katten ook nooit naar buiten, want je weet niet wie er bij je in de buurt woont die ze evt wat aan kan doen. Het is verschrikkelijk, maar helaas zo weinig aan te doen als je ze buiten laat... Ik hoop echt voor je dat ze snel weer thuis is.. en het allemaal loos alarm is..
Ja misschien is ze aan het bevallen bij iemand in de schuur ofzo? Ik zou eens in de buurt gaan informeren.
Wat is nou je bewijs dat datgene is gebeurd wat jij insinueert? Ik vind je verhaal nogal onlogisch en volgens mij ligt je poes gewoon ergens te bevallen..
Ik ben een ontzettende dierenliefhebber, heb zelf altijd honden gehad. Maar ik heb nooit begrepen wat mensen bezielt om een huisdier aan te schaffen waar vervolgens andere mensen last van hebben?! :x Je kan je kat(ten) niet los buiten laten lopen om vervolgens anderman's tuinen onder te laten plassen en poepen.....ronduit asociaal. Mijn zoontje is gisteren bij het spelen in ONZE tuin weer eens in de stront gestapt van ANDERMANS kat. Gatverdamme, mensen houd alsjeblieft je katten binnen! Ik zal ze nooit pijn doen maar ik denk wel dat ik volgende keer de dierenbescherming bel om de kat(ten) op te laten halen, heb er echt schoon genoeg van.
Wat mij de laatste tijd opvalt ( buiten dit verhaal om ) is dat er ontzettend veel kattenmishandelingen in het nieuws zijn. Is er ergens een oproep geweest om massaal katten te gaan mishandelen... ?! Wageningen, Zutphen, Arnhem en Tiel... allemaal onlangs nog gehoord. WTF! Waar is Pistolen Paultje?!
Wij hebben ook 2 katten maar die zijn zo opgevoed dat ze de tuin niet uitgaan andere mensen hebben er alleen maar last van (poepen,plassen in de tuin) of denk aan binnen sluipen. Wij hebben er zelf ook een gruwelijke hekel aan als er katten in onze tuin komen! Ik hou ook absoluut niet van ''vreemde'' katten. Ik snap de helft niet van het ''verhaal'' en heb je dan een dode kat in een container zien liggen?
Oh wij houden onze katten gewoon binnen, omdat er zulke zieke figuren rond lopen ( en ze zijn niemand tot last )
Wat ik dus niet snap is dat MENSEN denken dat hun de heersers zijn van alles ,en dat dieren niks te zeggen hebben Dat ze maar lekker in kooien moeten zitten dus opgesloten Dat mensen honden als slaven hebben gemaakt aan een ketting betekend niet dat katten hetzelfde moeten ondergaan! En over het "vreemde" verhaal,je begint je in deze tijden alles in de kop te krijgen omdat er juist zoveel leed in de wereld is Speciaal dieren die het moeten ontgelden Mijn katten (meervoud) heb er nog maar 5 over (dankzij bastards die niet met de poten van mijn katten af kunnen blijven) zijn mijn poppies en ben echt niet van plan ze binnen te houden omdat ze hun territorium afbakenen Ik ken mijn beestjes en WEET dat hun niet zomaar weg blijven En stumpy was nog maar 3 weekjes zwanger daarom kan de theorie in een schuur zitten of in de bosjes niet op gaan
Hier in de omgeving hebben we gewoon veel last van katten. Ze bekrassen de auto's met hun nagels, schijten in onze tuin waar ik even later met mijn handen in grijp met onkruid wieden. Ze zijn zo brutaal door in mijn huis te komen ( terwijl ik iets uit de auto pak ) en mijn kinderwagen vol te sproeien!!!!! Vind het gewoon aso dat die beesten loslopen. Als ik mijn hond zomaar overal zou laten lopen of op iemand zijn auto zou laten springen zou ik een grote smoel kunnen verwachten of hij wordt opgehaald door de dierenambulance maar katten niet, nee die mogen dat allemaal!!! Ik ben van mening dat die beesten net als honden achter de hekken van hun huis moeten blijven. Kunnen ze dat niet moet de baas ze binnen houden!!
Mja ach kan je nog beginnen over de hondenbelasting VS het leed dat kattenpoep heet... Maarrrr daar ging deze post toch helemaal niet over? Wie weet is de poes in kwestie helemaal niet vermoord maar verongelukt. Als je geen verdere feiten hebt kan je (vind ik dan) niet zeggen dat er mensen zijn die poezen vermoorden in je omgeving. Maar ik weet uit eerste hand dat die er wel zijn, helaas. Ik heb als kind (5 jaar oud) onze pinkeltje moeten missen omdat iemand hem vergiftigd had. Mn vader heeft het beestje uit zn leiden verlost omdat het binnen kwam gekropen met al spiertrekkingen en schuim op zn snoet. Heb ik toen niets van gemerkt gelukkig. Ik dacht dat hij ziek was door de vergiftiging en vredig is ingeslapen.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens!!! Het idee dat ik mijn honden andermans tuinen zou laten vervuilen, waarom katten dan wel???
en dus daarom klopt je complot theorie dat iemand de poes heeft vermoord en in de vuilnisbak heeft gedaan??? Ik vind het echt vreselijk voor je dat je kat weg is. Ik weet hoe ongerust je je kan maken als 1 van je dieren waar je ongelovelijk veel van houd weg is. Pas geleden was er bij de aug mama's een kat weg, drama natuurlijk, maar bleek later in de meterkast te zitten. Ik denk dat het heel gemeen is om ervan uit te gaan dat iemand het beestje heeft vermoord terwijl je daar nul komma niks bewijs voor hebt. Het blijft natuurlijk een dier en jij kan WETEN dat ze niet zomaar weggaat, zo een dier heeft toch een instinct en de kans bestaat altijd dat ze de hort op gaat (en vaak na een tijdje ineens weer aankomt). wei weet zit ze wel in een schuurtje opgesloten. In plaats van de politie en de vuilnisman lastig te vallen kun je misschien a4 tjes ophangen of iemand haar gezien heeft, Amivedi bellen om haar als vermist op te geven en zelf door de wijk gaan zoeken