Qua kleding: Ik zag geen sokjes of slofjes. Als je broekjes zonder voetjes hebt (zou ik doen, ik vond ze met voetjes niet handig) dan moet je ook iets hebben om aan de voetjes te doen. Hema heeft van die schattige tricot babyslofjes. Heb je ook een jasje of wikkeldoek voor in de maxi cosi? Vragen en wat ik zeker nog moet kopen: -Digitale thermometer. Moeten het er twee zijn? Kan, hoeft niet. -luieremmer. Welke is handig? Wij hebben de Nappy wrapper, maar luierzakjes en een vuilnisbak(je) werkt ook prima. -1 mutsje ik zou er 2 bij kopen -6 (?) hydrof. washandjes moet genoeg zijn. -1 (?) aankleedkussenhoes Ik heb er 3. -badcape. Hoeveel? 2 is meer dan zat -Hoeveel pyama's heeft een babytje nodig? En welke maten? Geen -En voor ons eigen bed moeten we minstens drie setjes beddengoed hebben toch? Ik heb nu drie dekbedhoezen maar moet dan nog twee hoeslakens en moltons. Ik zou geen extra molton kopen. Hoeslaken wel. -Ik wil proberen borstvoeding te geven maar heb ik dan ook een flessenreiniger en magnetronsterilisator nodig? Nee, dat hoeft niet meteen. Mocht je toch een flesje moeten gebruiken, dan kun je die ook een keer uitkoken in een pannetje water. Een sterilisator kun je altijd nog kopen. Zo'n flessenborstel kun je wel kopen. Die ga je uiteindelijk waarschijnlijk toch wel een keer gebruiken. -Ons kindje wordt in februari geboren als alles goed gaat heeft ze dan een slaapzak nodig en welke maat? Slaapzak is niet direct nodig. -Welke lotions moet ik allemaal aanschaffen want ik zie door de bomen het bos niet meer. Koop niet teveel. Ik kreeg een hele serie in het kraampakket (badschuim, shampoo, bodylotion, haarlotion). Mijn kindje had een droge huid, dus we moesten meteen vettende badolie gaan kopen (Balneum, lekker spul). Is zo gekocht. Wat ook handig is om in huis te hebben: - newborn luiers (krijg je in de Prenatal doos) - billendoekjes - zoogcompressen - kunstvoeding (ik ben BV gegeven. Na de BV ben ik overgestapt op hypoallergene kunstvoeding. Maar mocht de BV niet lukken had ik alvast een noodvoorraadje kunst in huis. Bij Etos kun je een doosje kopen met 3 zakjes Nutrilon HA voor 3 flesjes. Wil je geen HA geven, dan kun je ook een paar pakjes kant-en-klare kunstvoeding in huis halen. Die proefzakjes in de gratis dozen zijn altijd nr. 2 (opvolgmelk), heb je dus niks aan in de eerste maanden. Heb je al een box? Stond ook niet op je lijstje.
Misschien nog een paar shirtjes extra mijn zoontje deed nog wel eens spugen er gingen vaak wel 3-4 shirtjes op een dag doorheen, af en toe nog maar goed
Meiden wat ben ik ontzettend blij met jullie ervaring!!! Ik zie dat ik gisteren wel op Miek heb gereageerd maar niet op de meiden daarna. Sorry. Ik ga niet op iedereen uitgebreid antwoorden maar ik vind jullie reacties ontzettend fijn! Ik had sokjes inderdaad niet op mijn lijst staan. Maar daar heb ik een hele zak van gehad van mijn schoonzus. Maar ik moet nog wel een paar leuke voor meisjes. Ik heb een voetenzak voor de maxi cosi en een warm vestje van de hema in maat 62. Iets van kunstvoeding voor de zekerheid is inderdaad wel een handige tip! We gaan voorlopig nog geen box kopen omdat dat bijna niet past. Dus zolang zonder goed gaat doen we het zonder box. We kopen wel een boxkleed voor op de grond en we hebben een wipstoeltje. Billendoekjes en luiers heb ik nu alleen uit de pakketten dus die moeten inderdaad nog wel gehaald worden. Loki. Al 16 weken!!! Fijn zeg!! Marilouise. Ik wil inderdaad nog wel wat shirtjes. Bij de hema heb je ze voor bijna niks. Dus dan pimp ik ze zelf even met opstrijkbare plaatjes om het een beetje hip te maken en blijft het toch lekker zitten. Onwijs bedankt voor al jullie adviezen, tips en reacties! Ik heb er echt heel veel aan!